Design

Hur designar man sin blogg? De är en fråga många frågat. Tja, de är inte lätt men hemligheter är att man tästar sig fram på Kodmallen. Om man inte kommer fram till nått så får man kolla på Disigna din blogg.se
Där får man helt enkelt söka på de man undrar. Men ett tips är att börja med haedern för den är ju helheten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Många frågar hur man gör en haeder i sig men de är ju bara (kanske inte bara) en bild. Man måste bara veta hur man sätter ihop den. Men jag kan tipsa. Gör din haeder här --> Paint.net
Man kan också göra de på vandliga paind men de är lite svåtare att få till om man vill ha färgad bakgrund. (Tror jag :S)
Tips 1: Börja med en bakgrud
Tips 2: Kolla villka föremål / Foton / Avatars (alltså gubbar på virtuella spel) du vill ha
Tips 3: Bestem dig var du vill ha texten innan du börjar
Tips 4: Ta reda på hur stor haederna ska vara
De var no de jag kommer på nu, om jag kommer på nått mer så skriver jag in de här äfter hand.

Postat av: Darlingsan

Men jag fatar ändå inte hur du får bilder där uppe. Hur får man bakgrund där uppe? Jag vill veta.

2010-01-04 @ 18:59:02
URL: http://darlingsanspanfu.blog.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0