The Climb

Miley Cyrus; Antingen tycker man att hon äger... eller så tycker man hon suger. Om man tycker att hon suger är de nog för att hon är en tjej som får allt hon vill är divig. Om de nu är så att man tycker illa om henne alltså. De är iallafall vad jag fått höra från de jag känner som inte gillar henne.
Men hon är så mycke mer än en av världens mäst säljande artister, utan hennes låtar har sånna bra budskap.
The climd till exempel handlar om att man ska fortsätta klättra uppför trots att de är svårt och alla försöker få en ner.
Med hjälp av Google översättning och min mamma så har jag översatt The climb (allt är inte korekt översatt, jag ändra lite så de ska bli lättare att sjunga den):

Jag kan nästan se det
Drömmen som jag drömmer
Men det finns en röst i mitt huvud som säjer
"Du kommer aldrig att nå det"

Varje steg som jag tar
Varje rörelse jag känner
Förlorad utan riktning
Min tro den skakar

Men jag, måste fortsätta försöka
Måste hålla huvudet högt

Det kommer alltid vara ett annat berg
Jag kommer alltid vilja att de rör sig
Det kommer alltid att bli en motvind
Ibland så kommer jag förlora

Handlar inte om hur fort jag kommer dit
Handlar inte om vad som väntar på andra sidan
De är klättringen

Kamp jag ställs inför
Chanserna Jag tar
Ibland kan de få ner mig
Men nej, jag bryter ej

Jag kanske inte vet det
Men dessa är de stunder som
Jag kommer ihåg mest av, yeah
Bara fortsätta gå

Och jag, jag måste va stark
Fortsätt bara att trycka på

För det kommer alltid vara ett annat berg
Jag kommer alltid vilja att de rör sig
Det kommer alltid bli en motvind
Ibland så kommer jag förlora

Handlar inte om hur fort jag kommer dit
Handlar inte om vad som väntar på andra sidan
De är klättringen, yeah!

Det kommer alltid vara ett annat berg
Jag kommer alltid vilja att de rör sig
Det kommer alltid bli en motvind
Ibland så kommer jag förlora

Handlar inte om hur fort jag kommer dit
Handlar inte om vad som väntar på andra sidan
De är klättringen, yeah!

Fortsätt gå, hålla stadigt
Fortsätt tro, baby
Det handlar om, att klättra
Fortsätt gå, fortsätt tro, whoa



De är svårt att sjung med på svenska men jag har gjort de så de är inte omöjligt. Knepet är att börja på andra noter än Miley

Postat av: Jippi

Coolt!! XD

2010-04-21 @ 19:48:55
URL: http://panfutvillingar.blogg.se/
Postat av: a

jaaa bravo lomise miley cyrus är min idol!!!:D jag älskarrrrrrrrrrrrr värkligen din blogggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-04-21 @ 20:12:30
Postat av: pukodonut

översättningen var fel på ganska många ställen men ändå

2010-04-22 @ 14:58:39

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0