Belles elever-Del 3

Tidigt på morgonen i pandornas koja väcktes de av att de fick massa vatten på sig.
- Aaaa!! Kallt!!!
Ropade Phill. Amylie förvandlade allt vatten till bubblor som snabbt sprack. De andra trollade också av vattnet.
- Vem kastade vattnet på mig?!
Skrek Still och blängde på de andra.
- Inte jag ser du väll!
Svarade Fimmy. Belle kom in igenom dörren.
- God morgon!
- Vad är de som är så ”god” med massa vatten på en när man sover!?
Sa Still irriterat.
- Är ni redo för att lära er eldbändning?
Belle tog sin stav och viftade den runt alla pandor. Som förra gången blev det först mörkt, sen ljust. När de såg sig om denhär gången var de på en eldbändarplan. Här var de också tomt och de hade röda och svart-bruna kläder.

- Om ni ska trolla fram någon med hjälp av en trollformel så kommer den ju fram av sig själv. Men om man trollar fram något utan en formel så kan det ibland vara svårt att veta hur man ska föra sin stav. Samma är det med eldbändning.
Belle räckte fram handen och gjorde en låga i handen.
- Testa ni.
Åter igen var Amylie bäst och de andra inte lika bra. Men Musa hade börjat förstå hur man gjorde efter en stund. Still var också ganska bra efter ett tag. Men Fimmy och Phill brände sig eller kunde inte få fram en låga. Amylie hade börjat bli lite skrytig av sig så när hon kunde göra en låga utantill började hon med andra eldtrix. Så Amy började göra sin låga större och större, sen kastade hon en eldboll! Som tur var inte mor en av sina vänner.
- Amy! Var försiktigare!
- :bush: Förlåt
- Nu alla! Nu ska ni ta de ni har lärt er och trolla fram magiglitter på typ samma sätt.
De släckte sina lågor och tog fram stavarna.
- Nej. Använd inte stavarna. Ta handmagi.
Sa Belle. Så alla la ner sina stavar. Musa fick fram en vacker slinga av lysande noter. Still fick fram en lysande sak som han trodde var en liten stjärna. Fimmy la ihop tassarna, när hon öppnade dem kom de fram en vacker fjäril! Amylie drog med armen i luften och där ifrån kom fina bubblor. Men Phill gorde inget. Han hade huvudet sänkt och snyfftade.
- Vad är de Phill?
Frågade Belle.
- Jag kan inte ;( Jag har mönster, de andra har saker eller sumboler. Jag vet inte hur jag ska göra ;(
Belle gick ner på knä framför Phill för att komma i samma höjd som honnom.
- Jag ska visa hur man gör :)
Belle tog fram sin tass och riktade den upp. Ur hennes hand kom en rad flygande 3D-prickar. Phill blev glad att se de.
- Ok, nu när jag vet att de går så ska jag försöka :)
Phill försökte göra på samma sätt som Belle. Först gick de inte men andra gången fick han fram en bunde prickar som flög i en rad i luften. Han tyckte de var kul att styra de :) Tillslut sa Belle:
- Vad kul att se att du har kontroll över de :)
- …Denhär gången XD
Skrattade Still. De gorde Phill ganska ledsen. Belle trollade tillbaka de till sin koja när lektionen var slut. Alla slängde sig på sina sängar.
- Och vem säger att kunskap inte gör ont? Jag har brännsår på ställen som jag inte visste att jag hade!
Klagade Still.
- Ommen håll tyst! De var välldigt onödigt de du sa mot Phill innan!
Skrek Musa.
- Ähh, kom igen, du vet att jag bara skoja XP
- Vad spelar de för roll? Du sa de ju! Och Phill blev sårad!
Försvarade Amylie
- Förlåt då, då!
- Säg inte förlåt till mig! Säg de till Phill! Din egoistiska nolla!
- Jag sa ju förlåt. Spela roll om du råkade tro att de var till dig. XP
- :mad: Aaaaa!!

Amylie och Musa tog samtidigt i sina stavar och kastade en formel på honom medans de ställde sig upp på sina sängar. Amy kastade en ljudvåg och Amylie en lätt elchock.
- Aaaaa!! Aj! Onödigt!
- De är du som är onödig! Modekläder vart än som jag ser, ge honom nått värre och mer!
Musa svingade staven mot Still och vips så hade han fått en hemsk 1700-tals lock! Eftersom Still var ett modelejon blev han galen.
- Musa, jag vet att du kan bättre. Om inget du ser är tillräkligt nog, förvandla då Still till en miniskog!
Amylie gjorde Still till ett träd.
- :mad:
Snabbt förvandlade Still sig tillbaka.
- Så de är magifight ni vill ha va? Amy och Musa som systrarna mina, gör dem till motsats till vackra och fina!
Så höll dem på. Phill och Fimmy hade gått ut men de märkte inte de andra. De gick brevid varandra men de pratade inte. När de hade kommit till slottet bröt Fimmy tystnaden.

- Sååååå…
Phill tittade upp på henne. Han var mycke kortare än henne.
- Så vadå?...
- De bråkar för din skull?
- Ähh… Still är ett pucko, jag är glad att tjejerna försvarar mig.
Fimmy kunde se tårar i Phills ögon.
- Hur är de?
Frågade Fimmy. Phill svarade inte till en början men när de gick till racingbanan sa Phill:
- De är tufft att ha den svåraste magin… och att vara yngst och kortast dessutom :(
De blev tyst. Väldigt tyst. De kunde höra Musa och de andra bråka men annars var det helt tyst.
- Tror du… att… *suck*… att vi kommer att få åka på något sorts äventyr eller så?
Undrade Fimmy. Phill tittade förvånat på henne.
- Ja kanske de. Hestorier är indelade i 4 delar:
1: Ingen speciellt för huvudrollen
2: Något händer
3: Något spännande
4: Allt blir bra
Och just nu så är vi väll i ”Inget speciellt för huvudrollen” ;)
Fimmy log.
- Kanske det :)

När de kom hem var deras koja så gott som förstörd. Amylie hängde i taket. Musa var fast i en noll- punkts- bubbla och Still hade blivit någon sorts katt- varulv
- Hehe, hej Fimmy, hej Phill X]
- Ääää……. Jag tanker inte ens fråga.
Sa Fimmy i dörröppningen. De blev tyst. Till slut började alla att skratta. Alla utom Still. Just då kom Belle
inrusande.
- Vad har ni gjort!?
- Hehe. Hej Belle. Vad tycker du om våran… nya inredning ?
Skojade Amylie. Belle verkade inte road men hon tog fram sin stav och svingade med den. De kom fram en sorts rök över hela kojan. Ingen såg någonting. När röken lagt sig var allt som vandligt. Förutom att Still fortfarande var en typ katt.
- Hallå! Men jag då?
- Hehe. Du passar i kattöron :)

Skrattade Belle. Men hon gjorde Stil som vandligt också. Innan Belle gick sa hon:
- I morgon ska vi träna oss på vattenbändning. De kommer hjälpa er med hur man flyttar saker igen. Fast med flytande ämnen. Eller hur man gör saker flytande utan att förstöra de när man ska göra de som vandligt.
När hon hade gått började Still klaga.
- Vatten! Varför just vatten?! Jag hatar vatten!...
Musa viskade till Amylie:
- Han är nog fortfarande en katt XD


Postat av: Anonym

Lomise! du missade när kamaria va inne :(

synd! men du har ju träffat henne förr :)

2010-08-27 @ 17:04:11
Postat av: Pandania00

Hej!

Du gör bra sagor, du. Jag skriver en liknande saga, om du ser den hoppas jag du inte tar illa upp! Fast det ända som är samma är magin och en del magai är samma, som musiken. Hoppas det går bra!!

Kraammizar Pandi!

2010-08-27 @ 17:30:23
Postat av: avrilpanda

lomise jag är född efter max

2010-08-27 @ 19:18:26
URL: http://www.panfu.se
Postat av: mollymo

Svara gärna på den här kommentaren)

hur gjorde du så du blev pandasjärna frågade du eller hur??

2010-08-27 @ 19:21:52
URL: http://ylloms.blogg.se/panfu
Postat av: panfu_sajja & sh123

Hej käre Lomise! Jag har en liten fråga! (eller 2)

1.Är du panfu_bästis med pomis-10 på riktigt?

2.hur lägger du in inlägg på sidan av bloggen,som du gjord med te.x där det stod när max,ella och du fyllde år!! Tacksam för svar,puss,love and peace kingon ris DENNA KOMMENTAREN SKRIVEN;20:37 27 AUGUSTI 2010

2010-08-27 @ 20:37:18
URL: http://panfutjejens.blogg.se/
Postat av: Pomis_10

Panfu saja: Jag och Lomise är bara kampisar.

Och jag känner inte henne på rikitgt.

Men vi är bra vänner men inte just bästisar.

2010-08-27 @ 23:46:34
URL: http://bestpingvingirl.blogg.se/
Postat av: Hellburger

Varför är du så bra? ;)

2010-08-29 @ 11:11:14
URL: http://hellburgersblogg.blogspot.com
Postat av: himeln11

Om man ska tro på det som står i Belles elever del 2 så undrar jag nästan om du har magiska krafter eller nåt i den stilen? :P

2011-02-06 @ 14:33:02

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0