Belles elever-Del 5

Belle hade panik. Hon viste inte vad hon skulle göra. Och när hon försökte bända ner dem så fick eleverna ännu mer ont. När Belle nästan gav upp började eleverna sluta skrika. Istället hörde Belle sång. Men de var inte de som sjöng. De var bara sång från ingen stans. Och nu kände de inte smärta, utan snarare att de kittlades. Och de kände någon konstigt i sina kläder. De tittade på sina armar och såg att kläderna tonades till helt nya kläder. Fimmy märkte hur sin rosa peruk växte in i huvudet och började växa. Musa kände hur sin väst blev längre medans hennes tröja blev kortare. Phill kände hur sitt hår växte. Ja, alla kände att de förändrades i kläder och hår. Efter en stund började allt magiglitter åka bort. Eleverna åkte sakta ner till marken. De hade lite svårt att stå men de lyckades att inte ramla. Belle tittade stumt på dem. Hon pekade mot dem.
- Viiingggg…
- Va? Belle, prata som en panda.
- Vingaaaaar… ni har vingar.
Alla vred på huvudet för att se dem.
- Hurra, vi har vingar ^^!
Skrattade Fimmy och klappade händer. Still slog till hon för att få tyst på henne.
- Nej, inte hurra. Dehär är inte normalt.
Sa Musa alvarligt.
- Eller hur Belle?
- Jjjjj… jag har inte sätt något liknande, så jag vet inte.

- Men hurrni! Påminner inte dehär om Winx! När de ”utväcklas” till…
- TV-NÖRD!!!
Amylie han inte prata klart då Still avbröt. Amylie försökte springa fram till Still men Musa och Phill höll tag i henne.
- Släpp mig! Låt mig klå upp honom!!
Skrek Amylie.
- Men Amy har faktiskt en poäng. Om vår krafter liknar några från en serie och vi tränar på saker från en till så borde väll de inte vara helt fel att kolla upp om Winx? Vad tycker de Belle?
Tillade Fimmy och tittade på henne. Belle tänkte, de syntes.
-Jag… Jag funderar på vad som kan ha orsakat de…
Amylie lugnade ner sig och började lyssna på Fimmy och Belle. De gjorde de andra också. De väntade på att Belle skulle komma på någonting. Medans Fimmy tittade på Belle såg hon Phill i ögonvrån. Då märkte hon någonting och började titta på Phill.
- Varför tittar du på mig sådär?
Frågade han.
- Phill, du är inte kort längre!
-Va?!
Då såg han att han inte behövde kolla upp på Fimmy. De var i jämnhöjd. Han log, Fimmy också. De såg också att de hade helt olika vingar. Fimmy hade färgglada fjärilsvingar medans Phill hade nyckelpigsfärgade vingar. De andra i gänget hade trollsländs vingar tyckte Phill, men de var mycke starkare uppbyggda.--- Belle funderade en stund och tillslut kom hon på en sak.
- Era krafter! De var Geo som gav er dem. Han måste veta vad som hänt er :D
- Geo? Jag som trodde du hade…
- …Han gav mig era krafter som jag sedan gav er.
- Jaha :)
Sa Still. Belle fortsatte:
- Vi måste ta oss till Geo.
Då kom Musa på en välldigt viktig sak.
- Min dröm!!! De är vad som händer! Alla fick ju vingar! Den är sann!
- Tja, igenkligen så kan bara max 40 % av drömmar bli exakt samma i värkligheten.
Sa Still profsigt.
- Jaja, men vi får hoppas att den onda skuggan inte är så ond.
Svarade Amylie.
- Så vadå? Ska vi åka till Geo?
- Ja. Han bor på en ö i närheten. Vi ger oss av i morgon.


Postat av: Pandania00

Är den slut nu? Det vill inte jag. För den är så bra :D Kul att du är på datorn, ska vi träffas i panfu? Vore kul! Kram!

2010-08-29 @ 12:49:05

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0