Del 4 - Pompom sagan

Nu ska vinnaren av del 4 utses :) När jag läste bidragen märkte jag att ganska många hade en taskig eller elak doktor eller sjuksköterska :S Det kändes lite jobbigt att en del med någon sån elak panda skulle vinna :S Men de var helt klart roliga och bra skrivna! Men jag valde en som inte hade en elak panda i sig :) Ja, förutom Jimmy då ;) Grattsi vinnaren: Jaida!! Dennes del är under del 1,2,3

Del 1 - Lomise
Pompom la precis på ett brev som hon skrivit, i brevlådan. Hon tvekade lite om hon verkligen skulle skicka iväg det men hon hade redan bestämt sig. Pompom var hennes smeknamn. Hon gick där ifrån, fortfarande nervös. Vad skulle han säga. Han som hon skickade brevet till. Tänk om han inte skulle vilja umgås med pompom längre... bara för det som stod i brevet. pompom's bästa vän kom förbi och tog henne i armen och drog med pompom in i glassbaren.
- Gav du honnom brevet Pompom?
Pompom tittade tomt i luften
- Jag la det i brevlådan...
- Bara det?
- Ja... Och varför kallar du mig pompom? Du brukar säga mitt hela namn
- Pompom är lättare att säga förstår du väll . Men varför gav du honom inte brevet?
Pompom fick tårar i ögonen
- Jag klarar inte av det!
Hon lutade sig mot sin bästis och började gråta.

(Bild av Lomise)

Del 2-Anzy
-Men gråt inte Pompom! Han kommer säkert att förstå, sa pompoms kompis Passi
-Nej det kommer han inte, snyftade Pompom fram.
-Jo allt ordnar sig vet du! Och om något går snett så står jag vid din sida.
Pompom torkade sig i ögonen med ärmen på sin tröja och sa:
-Men tänk om Jimmy inte gillar mig för att jag berättar att jag gillar honom! Han kanske tycker jag är konstig och inte vill vara med mig längre.
-Det är inget fel med att gilla någon han kommer väl bara bli glad! Pompom, han kommer att förstå!
-Men.. Tänk om han inte tycker om mig för att jag säger det! Pompom började gråta igen och satte sig ner på en stol i glassbaren.
-Tänk om han inte ens vill se på mig bara för det. Jimmy betyder allt för mig och jag älskar honom verkligen.
-Ja men som jag sa! Han kommer bara bli glad! Sa Passi igen.
Plötsligt slog glassbarens ytterdörr upp och Jimmy kom in med ett leende på läpparna. Efter honom gick en rätt söt tjej med långt blont hår. Jimmy fick syn på Pompom och Passi och gick mot dem.
-Hej! sa Jimmy.
Titta! det här är min nya flickvän, Paulina! Paulina det här är Pompom och Passi men Pompom heter Margareta egentligen.
-Hej hihi, sa Paulina och fnittrade lite
Pompom kände hur tårarna och brände i ögonen och hon sprang gråtandes ut genom glassbarsdörren med hjärtat tungt som en sten i bröstet
-Nej! Pompom! Kom tillbaka! Ropade Passi efter henne...

(Bild av Anzy)

Del 3 - Sattastugan
Pompom gick och satte sig i en snödriva utanför glassbaren. Egentligen fanns det nästan ingen snö ännu, men den var tillräckligt stor att dränka sig själv i. Hon la sig ner och ramlde med ansiktet före ner i snödriven men en duns. Där låg hon nu. Fulltmed folk vimmlade förbi men strundade bara i henne. Pompom tog av sig mössan och kände hur det började ila genom ansiktet. En liten panda-bebis kom och skulle gräva en grop bredvid. När han grvt en bit råkade han slå PomPom i pannan med den hårda järnspaden.
-AAAAAJ! skrek Pompom. Hon höll sin pandatass mot pandan och kollade på den, den var dränkt med blod.
Efter att hon kollat på blodet en stund som la hon sig ner igen. Det kändes hemskt, här låg nu Margareta isadora Quist och försökte dränka sig själv.
- POMPOM! ropade Passi när hon såg Pompom ligga i en snödriv. Passi väckte till sig uppmärksamhet när hon skrek, så nu stod alla runt PomPom.
-POMPOM ÄR DU DÖD! skrek Passi.
Pompom orkade inte svara, det gick inte just nu. Hon kände en Varm pandatass som tog tag i henne och vände på PomPom.
- SÄG NÅNTING POMPOM! vrålade hon och skakade.
Pompom öppnade ena ögat, sen kom blodet och dränkte det.
- Aj... Mummlade hon och blundade igen.
- POMPOM! snyftade Passi och la huvudet påhennes mage. LEV!!! skrek hon igen.
Alla pandor började skaka och prata om händelsen, någon ringde ambulansen. Pompom lyckades öppna båda ögonen.
- Allt komemr bli bra! Sa Passi och strök henne över kinden.
Pompoms ögon stängdes återigen, och allting blev svart.

(Bild av Lomise)

Del 4 - Jaida
Pompom vaknade på sjukhuset med ett bandage runt huvudet. Hon såg ingen panda någonstans
- Undrar var alla är???
Hon ställde sig upp och gick i korridoren hon tittade in i dörrarna och såg massa sjuka personer.
Undrar vem som finns bakom den här dörren. Hon öppnade dörren och där låg…
- Jimmy... Vad har hänt med dig????
- Jo, det ska du veta. Hörde hon en röst svara
- Va, vem där?
- Det är jag, sjuksköterskan
- Jaha
- Han har fått en svår sjukdom
- Vadå för sjukdom????
- Hjärtinfluensa
- Vad är det för sjukdom???
- Jo, om man gjort nåt man egentligen inte vill och sårat en person man egentligen älskar som allra mest så tar man en slags skuld på sig själv och vill bara dö och man äter ingenting förrän man inte förstår att den personen mår bra.
- Men det är väll inte så farligt?
- Jo, den är till och med dödlig därför måste vi veta vad hans problem är så vi kan lösa det
- O... okeeej

(Bild av Lomise)

• Skriv Del 5 i en kommentar här eller på min mail: [email protected]
• Den ska inte vara för lång. Typ 100-200 ord räcker. Men det är inte så noga.
• Del 5-vinnaren utses på Lördag
• Bild kan ni också skicka med men annars gör jag en


Postat av: lomis2

pompom kände en tår i ögat som ville ut i värden och frågade sköterskan har ni haft såna här anfal förut och sköterskan sa ja en gång det här är den andra gången vad hände förra gången fråga pompom jo det var så här vi hade hittat ett litet virus i en lotellus blomma och undersökte det sen såg vi att det fick fram ett elexsir som botade hjärt influensan men det var försent för om hjärt influensan börjar stiga stiger den mot döden och det var precis då när vi upptäckte så dog den förra men den blomman är lätt och hitta va sa pompom nehe du den är aldeles för svår att hitta sa sköterskan seså nu går vi ner din kompis väntar på dig men innan sköteerskan stängde dörren så sprang pompom fram och kysste jimmy och jimmys ögon börja öppnas när sköterskan och pompom gick ut

2010-12-21 @ 16:33:07
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: pingelipong

Pompom satte sig försiktigt på Jimmys säng och sa:

-D-det här va ju inte så bra... försökte Pompom.

Jimmy svarade inte.

-Jag är ledsen över vad som hände vid glassbaren, jag vet inte vad som flög i mig.... sa Pompom med en liten röst.

Just när Jimmy skulle svara så...

-GULLEVÄNNEN!!!!!!!!! HUR MÅR MIN LILLA ÄLSKLING???!!! sa Paulina och gav en stor kyss på Jimmys mun.

Pompom kände sig kall och som att någon hade kastat henne in i en burk med ett hårt lock på.

-Jag tror jag går nu.... ;( sa Pompom med snyftningar efter sig och stängde dörren med en smäll.

-K-kom tillbaka!!!!!! skrek Jimmy efter henne och ett försök att komma upp ur sängen, men Paulina hejdade honom.

-Ta det lugnt gulle hon klarar sig, och nu får vi ju lite tid för oss själva ju... :love: sa Paulina med en lugn röst.

-Nej.... jag går till hennes rum! sa Jimmy och kastade sig upp ur sängen och sprang ut ur sitt rum, Paulina blev sittande på sängen kvar...

2010-12-21 @ 16:48:24
Postat av: Anonym

Pompom gick in till Jimmy hon såg lite ledsen ut

Pompom smekte Jimmy på kinden.

-Mår du bra? frågade Pompom

Men Jimmy svarade inte utan nickade bara.

Plötslig kom Paulina,

- Fötlåt om jag störde er, sade Paulina

Då blev Pompom arg hon skrek:

NU SKA DU GÅ UT FORT FORT

- Nej Paulina kom och sett dig, sa Jimmy han var arg på Pompom och sa:

Nu ska du gå och fort om du inte godkänner Paulina vill jag inte vara vän med dig nå mera, sade han med ett argt men hest röst. Och Pompom gick snyftande iväg till sitt rum.

Nu talade Paulina och Jimmy om att gå på Bio tillsammans Pompom hörde det hon blev jättearg Hon gick med arga steg till sitt rum och grät.

- Vad har hänt Pompom? frågade sköterskan som kom in med mat.

- Inget jag har öhm.. bara öhm.. ont i huvudet, sade Pompom och försökte le.

- Okej här har du mat, sade sköterskan

När Pompom hade ätit skulle hon gå på toa, när hon gick om Jimmy rum var det tomt.

- Undrar va jimmy är nu? undrade Pompom men tänkte: Det bryr jag mig väl inte om.

Hon hittade till toan men när hon kom ut såg hon Jimmy och Paulina kyssas. Hon skrek och sen svimmade hon... fortsättnign följer

2010-12-21 @ 17:11:31
Postat av: Missnadja

glömde skriva namnet :D Så det var postat av Missnadja den där brettälsen ovanför

2010-12-21 @ 17:14:07
Postat av: Rebecca10♥

Helst av allt ville Pompom bara springa iväg.

Men det gjorde hon inte. Hon gick och satte sig vid Jimmys säng istället. - Vakna Jimmy, sa hon försiktigt. Men utan reaktion. Hon sa det igen, men lite högre denhär gången. - Vakna Jimmy!

Nu öppnade Jimmy sakta ögonen. - Pompom...är det du?

Han tog en liten paus, men fortsatte. - Jag vet inte riktigt...jag borde ha gjort det på ett annat sätt. Du borde ha fått reda på det tidigare. Han lät lite ledsen. Jag förstår varför du är ledsen, och jag menade inte att vara dum.

Sen log han lite. Men inte jag ska inte glömma bort dig bara för att jag har en flickvän. Dethär var för mycket för Pompom!Du fattar ju ingenting, grät Pompom. Hon sprang ut och smällde igen dörren. Kvar på sängen satt Jimmy.....

2010-12-21 @ 17:24:28
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: chickago

2010-12-21 @ 17:48:29
Postat av: Pidgeotto

- Sjuksköterskan! sa någon. Vi behöver dig nu!

- Ok, jag måste gå, sa sköterskan.

Sköterskan gick. Pompom tittade på Jimmie och såg ledsen ut.

- Tror du att du kommer klara dig? sa Pompom.

- (host host) Jag vet inte, sa Jimmy tyst. Sköterskan sa att jag kommer kanske bli bra om jag vilar mycket och tar min medicin.

- Vad heter den då?

- Anti död.

- Okej...

Anti död? Det har jag aldrig hört talas om, tänkte Pompom.

Sköterskan kom igen.

- Ni kan ta eran medicin nu. Och sen kan du vila igen, sa sköterskan till Jimmy. Och du unga dam måste gå och vila!

- Men, men...

- Gå och lägg dig!

- Jag kan inte...

Pompom trillade baklänges och svimmade...

2010-12-21 @ 17:48:56
URL: http://panfupid.blogg.se/
Postat av: chickago

Hej Lomise!



Jag undrar hur du gjorde BlackBoy? Kan du bäretta det? Snälla!

2010-12-21 @ 17:49:58
URL: http://chickagopanda.blogg.se/
Postat av: Bearlove

Hej!

Just du får komma på nästa del av min saga!

Länk:

http://bearloves.blogg.se/2010/december/nagon-maste-komma-pa-nasta-del-pa-sagan.html#comment

Lycka till!

Superduperdupertacksam om du skriver den! :)

Ha det bra!!



//Bearlove

:love: :love: :love:

2010-12-21 @ 18:22:13
URL: http://bearloves.blogg.se/
Postat av: Tuatua

Pompom sov inne på sitt rum.

Efter en stund vaknade hon.

Hon hörde en röst..

- Allt kommer bli bra :love:

Hon hörde att det var Paulina.

- Allt blir bra om du går..

- Va,Gå?

Men vi är ju ihop!?

- Nej..Jag dumpar..dig..

Jimmy somnade.

- "Hahaha" :)" Tänkte Pompom.

Pompom somnade igen,Men innan hon gjorde det hade hon hört Paulinas arga steg,Och någon som stängde dörren med en smäll.

"Det måste vara Paulina" Tänkte Pompom när hon hade hört det.



Fortsättning följer!

2010-12-21 @ 19:07:05
URL: http://panfusmile.blogg.se/
Postat av: Jaida

min del kom med :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D så glad :D :D :D :D :D

2010-12-21 @ 19:08:48
URL: http://panfusateliten.blogg.se/
Postat av: Sweet

Tårarna brände bakom Pompom´s ögonlock och hon svalde hårt. Förstod vem Jimmy hade sårat.

- Jag ska gå, mumlade sjuksköterska och vände på klacken, mumlandes något om mediciner.

Knappt hade hon gått förrän Paulina störtade in i rummet, alldeles rödögd.

- Din lilla..., väste hon upprört till Pompom. Det är du som har gjort min älskade sjuk! Han tjatade om dig hela tiden, blev allt sämre... Jag ska ge dig, Pompom!

Den tilltalade flämtade försiktigt. Hon kände hur ilskan steg, och sprang fram till Jimmy. Framför Paulinas förvånade ögon kysste hon honom.

Hans ögon öppnades långsamt...

- Pompom?

2010-12-21 @ 19:37:26
URL: http://sweetvampire.blogg.se/
Postat av: Astrixa

Pompom tittade beskymrat på sjuksköterskan sedan gick hon mot sängen där Jimmy ligger. Hon satte sig försiktigt på sängkanten. Pompom tittade på Jimmy och fällde en tår.

"Tänk om han inte klarar sig," tänkte Pompom.

Hon fällde en till tår, sedan en till och ännu en till. En tår hamnde i Jimmys ansikte.

"Uuh, vad var det..." Jimmy avbröt sig och tittade på Pompom.

"Oj... Pompom? Gråter du?" Frågar Jimmy som sakta sätter sig upp i sängen.

"Nej då..." Säger Pompom och tittar ner.

"O-okej..." Säger Jimmy och tittar runt i rummet.

Sedan tar Pompom upp huvudet och tittar Jimmy i ögonen. Jimmy tittar Pompom i ögonen.

Jimmy böjer sig fram mot Pompom, och Pompom böjer sig fram mot Jimmy. De är riktigt nära varandra nu, men just då kommer Paulina in.

Pompom och Jimmy vänder sig hastigt om.

2010-12-21 @ 20:03:37
URL: http://astrixa
Postat av: mikuru112

Jag visste inte vad jag skulle tro, skulle jag var ledsen, eller glad? Ledsen, för att Jimmy var sjuk, dödssjuk... Eller glad, för att det betydde att Jimmy inte älskade Paulina...? Jag kände mig för modfälld just då, så jag kom inte en tanke, på att det kanske var jag...

- Men Jimmy måste vila just nu... sade sköterskan

- Finns det ingenting ni kan göra?! utbrast jag, tårarna vällde fram

- Ingenting?! Jag hade ut all min ilska på sköterskan, trots hon ingenting gjort. Jag riktade min näve mot sköterskan, som lade upp handen framför ansiktet, i ett försök att försvara sig. Men precis när jag skulle slå till henne, tog någon tag i mig! Jag vände på huvudet och fick se...? JIMMY! Han stönade, och mumlade:

- Pompom...! sluta, jag mår bra... Min ilska släppte, men en stor skugga av skam, föll över mig... Jag såg när Jimmy föll ihop, tog sig för magen...

- Pompom...? Jag svalde...

- Jaaa...?

- Lova... Gör inte någon illa... Sen kom några doktorer från ingenstans, och bar bort Jimmy på en bår... Pandor samlades runt mig och sköterskan, alla hade vita rockar, doktorer. En av dom hjälpte sköterskan, som undvek min blick. Allting blev suddigt, alt hade gått så snabbt, jag visste inte vad som flög i mig...

- fö... Förlåt... Jag... Men jag hann inte uttala orden, för allt blev suddigt av dom tårar som fanns i hennes ögon, Jimmy hatade henne...

- Är ett monster... Men alla hade redan gått...



2010-12-21 @ 20:21:09
URL: http://panfuisa.blogg.se/
Postat av: lomis2

här kommer mitt andra bidrag../ pompom gick sakta in till jimmy och tårarna ville bara spruta ut och pompom sa till sköterskan finns det nåt bote mee-edel till de-tt h-äär och sköterska sa ja om den han var kär i kysser honom kommer han vakna men den han var kär i kommer falla ihop och dö och då hördes ett par steg och det var Passi som kom in i rummet och kramade om pompom och sa tråkigt att jimmy har influensan och då ville pompom göra nåt hon ville befria jimmy hon kastade sig från Passi och Passi sa vad tänker du göra ,det hät tänker jag göra sa pompom hon gick fram till jimmy och Passi sa NEJ GÖR DET INTE!!!! pompom kysste jimmy och allt blev mjukt och svart.... fortsätning följer

2010-12-21 @ 20:57:48
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: cken

Hihi. Om man får rösta så röstar jag på plingeplongs. :)

2010-12-22 @ 08:47:55
Postat av: lola100

Paulina kom gående. Hon såg mycket ledsen ut, som om hon skulle bryta ihop vilken sekund som helst.

-Vad är det? frågade Pompom. Hon visste att Jimmy var dödligt sjuk och Paulina var ledsen för det, men hon frågade ialla fall. Men svaret var inte alls som pompom trodde.

-Jag har hört att han har sårat någon, men inte är det mig, han gillar mig inte, snyftade hon. Pompom lade en tröstande tass på hennes axel och förstod hur ledsen hon måste vara. Hon visste ju själv hur det var att veta att den man är kär i inte är kär tillbaka.

-Hur är det med dej förrestsen? frågade Paulina och tittade upp. Det rann några tårar nerför hennes kinder men hon ville helst inte visa det.

-jag mår finfint, svarade Pompom fastän huvudet kändes som om det skulle sprängas. Hon var glad, hon var sorgsen, hon var förvirrad. Glad för att Jimmy gillade henne, ledsen för att han var dödligt sjuk, förvirrad över allt. Hur kunde Jimmy såra henne och bli ihop med Paulina när han gillade Pompom? Kanske att hon inte gillade honom innerst inne, hade han älskat henne hade han ju frågat chans på henne. Det var helt förvirrande...

2010-12-22 @ 13:45:57
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/
Postat av: pingelipong

Taaaaack cken!!!! :love:

//Pingelipong

2010-12-22 @ 14:00:50
Postat av: Goldy

Hej Lomise!

Här kommer min del: Han måste få veta att jag mår bra, kvävde hon fram. Han sover just nu men du kan få gå in och prata med honom sen när han vaknat. Jag kommer och säger till dig när han vaknat. -Okej! - Du, kan jag få låna en telefon? Frågade jag försiktigt sjuksköterskan, innan hon gick. -Visst! Hon tog fram en rosa telefon ur fickan. Här! Sa hon och räckte fram telefonen. - Tack! - Ska du ringa mamma och pappa? Frågade hon. - Ja och min bästis. - Okej, du kan ringa i klockan när du vill att jag ska komma. Okej, sa jag! Jag gick in på mitt rum. Jag knappade in telefonnummret. När jag kom fram hörde jag en välbekant röst. Det var min mamma, Joanna, Ja det är Joanna, sa hon. Hej det är Pompom, jag ligger på sjukhus för jag råka åka ner för en snöhog och sen fick jag en spade i huvudet. Jag kommer direkt älskling, hörde jag henne säga oroligt.

Det var min del det!!

// Goldy

2010-12-22 @ 16:27:28
Postat av: sara/sattastugan (oki, Sattastugan blir bra ^.^')

Får jag bah vara med för NÖJES skul??? :D

2010-12-22 @ 17:57:18
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: fgdfgg

pompom sa:men kommer han att dö?sköterskan sa:Jimmy kan dö om han sårar en panda till.pompom sa:men men...Men just då kom passi och hon sa:pompom vi borde gå nu.Men pompom ville stanna kvar men sköterskan sa att dom måste gå.pompom hadde så ont nu när hun har skadat sig.Nästa dag så kom ett brev från Jimmy han skrev det från sjukhuset och det stog:pompom om du läser detta så vill jag bara seja förlåt att jag har sårat dig men...Just då när pompom hadde kommit halvägs med brevet så kom det en enorm snörtorm och pompom och Passi sprang hem.Passi sa:jag frågade sköteskan om du kunde ringa Jimmy och sköterskan sa ja.pompom blev så glad så att hon nästan grät men det ända problemet var att skötersan hadde ringt igen och sa att dom inte kunde komma...

2010-12-22 @ 18:07:39
URL: http://fgdfgg.blogg.se/
Postat av: godisbiten12

Pompom tittade på jimmy . hon var riktigt orolig. och just då kände hon att en klump sammlades i halsen och tårarna föll.



- såja pompom det är okej att gråta sa sjuksjöterskan som visst hette karin



- Karin kom fort ropade en doktor

- jag kommer så fort jag kan sa karin till pompom

pompom hållde i Jimmys hand. den var varm. och om hon tänkte efter så var hon lite förstjust i Jimmy.

- får jag lägga mig brevid dej sa pompom

- så klart sa jimmy och mackade på sej

där låg dom tillsamans. bara dom två.

plötsligt knackade det på dörren

2010-12-23 @ 08:42:34
URL: http://novellbloggensomarbra.blogg.se/
Postat av: Rebecca10♥

Hej, jag vet inte om jag får göra en ny, hann inte göra klart den gamla så... :blush:



Pompom satte sig på sängen brevid Jimmy. Han såg verkligen lidande ut. Han var helt klart utmattad , och orolig. Hon visste knappt om han sov, eller var vaken. Han led iallafall, det såg man på hans ansiktsutryck.

Men snart fick hon svar på sin fråga. Han satte sig försiktigt upp och tog ett djupt andetag.

Sedan fortsatte han.

- Pompom, det är något jag måste berätta. Jag...

Just då öppnades förskitigt dörren, och där stod Paulina.

Hon tittade på dem en stund. Hon stod där, helt som förstenad. Men efter en evighet öppnade hon sakta munnen och sa:



- Jag förstod att det skulle bli såhär. Du och Pompom passar bättre ihop. Jag ska inte störa mer. Och du Jimmy...

Hon tog ett till djupt andetag och fortsatte sedan.

...det är slut.

Så vände hon på klacken och gick sin väg.

- Nej vänta Paulina! Det är inte så det gick till!

Men det var försent. Paulina var borta, kanske för evigt. Jimmy klarade inte av smärtan att såra en till, och föll till golvet.

- Jimmy! Jimmy!!! ÄR DU DÖD!???

2010-12-23 @ 12:59:19
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: Jaida

jag skriver del men för nöjes skull ok



hur ska jag få han att förstå att jag mår bra???tänkte pompom

då kom en liten panda flicka in rusande som såg ut att vara 3 år yngre en jimmy

jimmy,jimmy vakna

sen vände hon sig mot pompom

du måste väcka min bror nu

ehh.....hur då???

jag vet ej hämta den han har sårat

jag är redan här

okej kyss han då

VAA....

gör som jag säger om min bror dör är det pågrund av dig

ok då

hon närmade hans läppar sakta

då kom paulina in

vad tror du,du gör?!?!

jimmy's syster försökte få undan paulina

då kysste pompom jimmy

då ramlade jimmy's lillasyster

jimmy vaknade

emelie!!!!vad har du gjort med min syster paulina?!?!

din......syster.....

du kanse har dödat henne

d...et är....bra...me..d m...i..g... .

en sjuksyster kom in

herre gud vad har hänt

hon tog henne med sig....

(fortsättning följer)

jag hoppas det går bra att man skriver för nöjes skull om man ändå kommit med

2010-12-23 @ 19:21:47
URL: http://panfusateliten.blogg.se/
Postat av: hermine-fairy

del 7 pompom sagan.

Paulina smällde igen dörren.

- Det var inte meningen att jag skulle såra dig. sa Jimmy plötsligt.

- För det är dig jag gillar. Tilläger han.

- Men varför s-skaffade du en flickvän om det var mig du gillade? sa Pompom.

- Jag vet inte, men jag mår väldigt dåligt av det. du måste förlåta mig, Pompom. sa Jimmy och kollade på Pompom med en skyldig blick.

- Jag förlåter dig, men .. Paulina kommer hata mig. sa Pompom.

- Jag vet. säger Jimmy.



Det har gått två dagar och Pompom har åkt hem från sjukhuset. När hon kommer till skolan känner hon sig dum, hon snodde Paulinas pojkvän.

- f-förlåt mig Paulina. säger Pompom. Paulina svarar inte.

- Kom igen du måste svara. säger Pompom.

- J-jag är för ledsen. säger Paulina med en tår i ögat och springer iväg. Det är hopplöst! Det går inte att prata med Paulina. Men sen kom Pompom på, att hon kan ge ett brev till Paulina. Hon tog genast fram papper och penna och började skriva:

Hej, Paulina. Jag förstår om du är ledsen. Jag vill inte vara den som någon hatar. Hälsningar Pompom.

Pompom la brevet i ett kuvär och gjädde det till Paulina. Det tog bara några minuter innan hon fick ett brev till baka. Det stog :

Jag vet att det inte var ditt fel. Men jag blev bara så ledsen. Men jag börjar komma över det. Hälsningar Paulina. Jimmy hade sätt att Pompom hade skickat brev till Paulina. Och nu så låg det ett kuver till på Pompoms bord. Det stog:

Hur gick det med Paulina? Från Jimmy <3



- Det gick bra, hon börjar komma över det sa jag till Jimmy när jag gick förbi honom.



fortsättning följer..

2011-01-03 @ 16:22:00
URL: http://herminefairy.blogg.se/
Postat av: hermine-fairy

pompom sagan del 8 . (jag skriver inte med stor bokstav och punkt du får rätta om jag vinner.)

Pompom såg sig förvirrat omkring. En till polisbil parkerade.

Vad har hänt?... sa Pompom.

- En liten pojke ... ramlade och slog sig.. och just när han ramlade körde en bil förbi.. sa Paulina.

mer böhövde inte Paulina berätta, för Pompom förstod att han.. ja , kanske kommer dö. Pompom började gråta. Även om hon inte kände pojken, så tyckte hon synd om honnm. väldigt synd. men det var en liten chans att han överlevde. plötsligt kom Jimmy fram, och sa:

- du behöver inte gråta Pompom.

- det är så hemskt! sa pompom och , efter en liten stund så stod pompom och Jimmy och kramades. sen kom en polis fram, och sa:

- han kommer inte dö, men han har skadats så han behöver stanna på sjukhuset i några.. veckor.

folk pustade ut. alla hadde haft en klump i halsen , och det kändes som en sten i magen. men nu så var ingen rädd längre, för han skulle inte dö.

d



det har gått en vecka sen pojken blev överkörd av en bil... fortsättning följer. :)



jag vill också säga en sak. att jag hoppas jag vinner, för jag vill så gärna ha den här historian i din blogg. ;) och jag vill bli författare. hoppas du gillar sagan!

2011-01-09 @ 13:53:51
URL: http://herminefairy.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0