Del 5 - Pompom sagan

Glömde bort lite ^^ Men det är fortfarande Lördag och vinnaten är: pingelipong!
Hade många bra att välja på, men denna var en värdig vinnare tyckte jag :) Från och med nu är bara dagens vinnarens och den innan på det senaste Pompom inlägget. För att se de andra klicka på LÄNKEN

Del 4 - Jaida
Pompom vaknade på sjukhuset med ett bandage runt huvudet. Hon såg ingen panda någonstans
- Undrar var alla är???
Hon ställde sig upp och gick i korridoren hon tittade in i dörrarna och såg massa sjuka personer.
Undrar vem som finns bakom den här dörren. Hon öppnade dörren och där låg…
- Jimmy... Vad har hänt med dig????
- Jo, det ska du veta. Hörde hon en röst svara
- Va, vem där?
- Det är jag, sjuksköterskan
- Jaha
- Han har fått en svår sjukdom
- Vadå för sjukdom????
- Hjärtinfluensa
- Vad är det för sjukdom???
- Jo, om man gjort nåt man egentligen inte vill och sårat en person man egentligen älskar som allra mest så tar man en slags skuld på sig själv och vill bara dö och man äter ingenting förrän man inte förstår att den personen mår bra.
- Men det är väll inte så farligt?
- Jo, den är till och med dödlig därför måste vi veta vad hans problem är så vi kan lösa det
- O... okeeej

(Bild av Lomise)

Del 5 - pingelipong
Pompom satte sig försiktigt på Jimmys säng och sa:
-D-det här va ju inte så bra... försökte Pompom.
Jimmy svarade inte.
-Jag är ledsen över vad som hände vid glassbaren, jag vet inte vad som flög i mig.... sa Pompom med en liten röst.
Just när Jimmy skulle svara så...
-GULLEVÄNNEN!!!!!!!!! HUR MÅR MIN LILLA ÄLSKLING???!!! sa Paulina och gav en stor kyss på Jimmys mun.

Pompom kände sig kall och som att någon hade kastat henne in i en burk med ett hårt lock på.
-Jag tror jag går nu.... ;( sa Pompom med snyftningar efter sig och stängde dörren med en smäll.
-K-kom tillbaka!!!!!! skrek Jimmy efter henne och ett försök att komma upp ur sängen, men Paulina hejdade honom.
-Ta det lugnt gulle hon klarar sig, och nu får vi ju lite tid för oss själva ju... :love: sa Paulina med en lugn röst.
-Nej.... jag går till hennes rum! sa Jimmy och kastade sig upp ur sängen och sprang ut ur sitt rum, Paulina blev sittande på sängen kvar...


• Skriv Del 6 i en kommentar här eller på min mail: [email protected]
• Den ska inte vara för lång. Typ 100-200 ord räcker. Men det är inte så noga.
• Del 6-vinnaren utses någon gång nästa vecka
• Man får vara med även om man vunnit innan men jag ska no låta någon som inte vunnit vinna
• Bild kan ni också skicka med men annars gör jag en


Postat av: karpan

Del5-PomPom Sagan

Jimmy sprang så fort han kunde!

Aj! Sa Jimmy som precis krokat i en sjuksköterska!

Oj förlåt sa hon och gick vidare.

Jimmy gick vidare och tillslut hittade han Pompom.

Hej, sa Jimmy!

Gå här ifrån!

Okej men jag ville bara säga förlåt.

GÅ sa jag!

Okej men hon är bara min.......

Flickvän jag vet, sa pompom.

Va?

Hon är inte min flickvän hon är min halvsyster!

Opps!

Pompom trodde du verkligen att hon var min flickvän? sa Jimmy flinande..

Lägg av hon kysste ju dig!

Hallå hon var rädd att jag skulle dö, sa JImmy och log!

Men men.....

Är jag förlåten?

Jag antar det sa Pompom med en frågande röst.

Bra & ähm jag tror jag måste gå tillbaka nu innan någon tror att jag sprungit bort!

H-hej då säger Pompom!

Hej då!

Vem är du?sa ............

2010-12-25 @ 22:09:37
Postat av: Fiatpanda

"Vänta Pompom!" ropade Jimmy efter henne. Men Pompom hade redan sprungit iväg. Jimmy sprang efter henne. "Vänta Jimmy!" ropade Paulina. Men Jimmy hade redan sprungit i full fart efter Pompom. Pompom sprang till glassbaren. Jimmy efter. När hon såg Jimmy vände Pompom om mot väggen. "Vad vill du? Gå härifrån!" säger Pompom. "Förlåt." säger Jimmy med en liten röst. Pompom satt och tänkte i en minut vad hon skulle svara, sen kom hon på vad: "Ska inte du gå och pussa Paulina istället?" säger Pompom ledset. "Paulina? Pussa?" frågar Jimmy med en frågande röst. "Ja, du är ju ihop med henne!" säger Pompom och springer iväg igen. Den här gången till sin trädkoja. Jimmy springer efter. Men Pompom smällde igen och låste dörren när Jimmy kom. "Men kom igen! Släpp in mig!" säger Jimmy med en otålig röst.

2010-12-25 @ 22:22:29
URL: http://Panfufiatpanda.bloggplatsen.se
Postat av: Pidgeotto

- Vänta Pompom! ropade Jimmy efter Pompom.

Pompom stannade och vände sig om.

- Vadå? Så att jag ska kunna se Paulina kyssa dig igen? sa Pompom med en ledsen och samtidigt arg röst.

Paulina sprang fram till Jimmy.

- Varför stack du? sa Paulina. Jag är ju den tjejen du gillar!

- Har jag någonsin sagt det ens? svarde Jimmy.

- Ja...

- Jaså, när?

- Jo den gången...

- Nej just det! Jag har aldrig sagt det!

När Jimmy tittade igen var Pompom borta.

- Onej! sa Jimmy. Pompom är borta!

- Men jag är här ju... sa Paulina.

Jimmy struntade i Paulina och sprang efter Pompom.

- POMPOM! skrek Jimmy.

Pompomvände sig om snabbt och sa:

- Vad?! sa Pompom.

- Jag gillar inte Paulina!

- Va! skrek Pompom. Vem giilar du då? sa Pompom ledset.

- D- dig...

2010-12-26 @ 00:11:13
URL: http://panfupid.blogg.se/
Postat av: cken

Skriva del 5? Menar du inte att skriva del 6?



//Smarta cken ;)

2010-12-26 @ 08:33:32
Postat av: karpan

Jimmy susade igenom rummet och ut i den förbaskade

sjukhus-trafiken där alla pandor gick åt alla olika hål!

Jimmy vänta på mig, sa Paulina!

Jag tänker inte vänta på dig som har sårat PomPom!

Men vi älskar ju varandra!

Va? säger Jimmy!

Jimmy såg precis PomPom och sprang efter!

Nej Jimmy, skriker paulina och till sin förvåning så kollar alla på paulina!

PomPom kom tillbaka!

Varför? Jag trodde du skulle strunta i mig och gå tillbaka till din TJEJ!

Va? Nej hon är inte min tjej, säger Jimmy!

Inte?

PomPom och Jimmy ser en man gå förbi med en stekpanna i handen och precis när han ska svänga av åt vänster råkar han slå till Paulina i huvudet!

Hahaha skrattar både PomPom och Jimmy!

Men varför reser hon säg inte upp? Frågar PomPom.

Jag vet inte.

Men du vet det där med paulina?

Ja säger Jimmy med en frågande röst?

Hur förklarar du kyssen? Och nu hade PomPom blivit arg igen!

Hon tror att vi är ihop men det är vi inte!

Och?

Hon börja kyssa mig!

Men om du inte gillar henne vem gillar du då?

Lätt fråga men väldigt svårt att säga ett svar!

Men personen börjar på P! säger Jimmy!

Är det din pappa frågar PomPom?

Nej!

Det är.........D-dig!

2010-12-26 @ 09:12:12
Postat av: cken

- Pompom! Var är du!? skrek Jimmy.

- JIMMY! GULLEVÄNNEN! Kom tillbaka! ropade Paulina med sockersöt röst. Jimmy ville inte höra något från Paulina mer. Han sprang så fort han kunde. Paulina blev arg och sprang efter.

- Nu kommer du tillbaka, älskling! :x

Jimmy sprang. Jimmy sprang. Jimmy sprang jättefort. Pompom sprang in i ett rum. Jimmy sprang mot dörren, men glömde att öppna. PANG!

- Aj! sa Jimmy, som hade krockat i dörren. Paulina sprang fort fram mot Jimmy. Precis när han sträckte fram handen mot dörren låste Pompom.

- Pompom... :cry:

- Nu ska vi ha kul... :twisted: sa Paulina onskefult.

- N-nej...!

Jimmy tyckte att han såg att handtaget på dörren trycktes ner, men han hann inte se allt, för i nästa ögonblick såg han ett välkänt ansikte...



Fortsättning följer...

2010-12-26 @ 10:41:54
Postat av: Helena

Jimmy sprang så snabbt han kunde.När han kom in i Pompoms rum svimma Pompom.Jimmy tryckte på nöd singnals knappen sen sprang han fram till Pompom och börja gråta.När sjukhus personalen kom bad dom Jimmy ta det lungt.Sen gick han med en sjukskötersa som heter Ida.Hon sa senare kan du gå till henne Jimmy.Efter en timme gick Jimmy ensam till Pompom när han kom in sa han förlåt.Pompom sa för vad då för att jag och Paulina kysstes vi är inte ihop längre.Ska vi bli ihop Pompom FRÅGA Jimmy och Pompom sa ja.

2010-12-26 @ 11:15:40
URL: http://pingvinhelena.blogg.se/
Postat av: Ziku

Pompom sjönk i hop bland hinkar och förpackningar med medicin. Här, i förrådet, kunde hon gråta ut i fred.

Vad hade hon egentligen tänkt? Att det skulle bli henne och Jimmy? Tydligen.

Pompom begravde ansiktet i tassarna och lät tårarna strömma. Hon hulkade högt och hjärtskärande. Allt var slut! Allt!

- Pompom?

Den tilltalade tittade upp och satte tårarna i halsen. Jimmy satt på huk framför henne, han verkade piggare nu än förut.

- Låt mig vara! utbrast Pompom. Stick till din tjej, du.

Jimmy lyssnade inte. Han drog den skärrade Pompom intill sig och kysste henne hårt.

- Det är slut, Jimmy!

Paulinas röst...

2010-12-26 @ 11:52:13
URL: http://sweetvampire.blogg.se/
Postat av: Sackira

Pompom sprang iväg. Hon hörde snabba fotsteg bakom sig.

"Pompom vänta! Det är inte som du tror!" skrek Jimmy.

Pompom stannade och vände sig om.

"JAG VET HUR DET ÄR!" skrek hon och sänkte sedan rösten. "Du är ihop med Paulina... det är okej... jag går hem nu."

Hon började gå iväg igen, med tårarna rinnande ner för kinderna. Jimmy tog tag i hennes axel och svängde runt henne mot sig.

"Pompom, jag och Paulina, vi har varit ihop. För inte ett så långt tag sen, faktiskt förra veckan, m-men... jag gjorde slut! Och hon vägrar acceptera det!" sa han förtvivlat.

Pompom tittade sorgset in i hans ögon.

"Jag... jag vet inte riktigt vad jag ska tro, du kysste tillbaka!" sa hon och tårarna strömmade.

Jimmy kramade henne.

"Som om jag skulle göra det! Och det är inte Paulina jag gillar, inte längre..." sa han och log sedan. "Dig... jaa, det är du som jag gillar. Och jag förstår om du inte tror på mig, men snälla, gör det!"

2010-12-26 @ 12:32:34
URL: http://sackira.blogg.se/
Postat av: Sattastugan

Paulina tittade häpet efter Jimmy.

- Men Jimmy! Do och jag... Började hon. Jimmy smällde igen dörren på hennes ord. Paulina funderade på vad hon gjort för fel. Var hon elak? HUr skulle Paulina veta vad om Inte Jimmy sa någonting?

I samma ögonblick som Jimmy hade stängt dörren, så han PomPom springa in i sin dörr. JImmy sprang fram, på marken låg en liten, liten vattenpöl. Lite mindre än en smula. Han samlade upp allt på fingret, det luktade salt. Salt som tårar. Han förstod att dem måste vara PomPoms tårar. Jimmy tröck försiktigt ner handtaget. PomPom hade kupat händerna framför ögonen, nu satt hon på sängkanten och grät.

PomPom tittade upp mot Jimmy.

- Stick! Fräste hon.

- Förlåt! Sa Jimmy, Jag älskar dig! Det vet du!

- Säg det till Paulina då! Sa PomPom och hennes ilska tog över sorgen.

Jimmy blev tyst. Efter några minuter kollade han djupt in i PomPoms ögon.

- Jag älskar dig. Hans röst var Mjuk och Len och PomPom kunde inte motstå hans glimmande ögon.

- Och jag älskar dig! Sa PomPom tyst och tog tag i Jimmys hand.

Jimmy Lutade sig försiktigt närmare PomPom, dem var sekunden från at kyssas när någon öppnade dörren.

- HUr kunde du! Skrek Palina. Det var hon som kom in genom dörren.

PomPom drog hestigt tillbaka sitt huvud, Jimmy Kollade på Paulina. PomPom såg att hans ögon var blanka, precis som om han skulle börja gråta. Paulina skrek och grät och sprang därifrån.

- Då är det väl bara du och jag då! Sa Jimmy mjukt.

PomPom orkade inte lyssna på honom, istellet sprang hon efter Paulina, både Paulinas och PomPoms hjärta var krossat, förstört.

2010-12-26 @ 12:48:19
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: Sattastugan

Ojsan, hehe, i början så råkade jag skriva: do och jag! Men det menades som: Du ochjag! Inte do, utan du :P ;)

2010-12-26 @ 12:56:06
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: cken

:cry: ? :ledsen: ? Hur gör man en ledsen smiley?

:´( ? Jag vet inte! Hjälp mig!



//cken

2010-12-26 @ 14:05:10
Postat av: Lomise

Ledsensmiley:

; ( =

;(



:)

2010-12-26 @ 14:06:35
URL: http://lomise.blogg.se/
Postat av: Rebecca10

Jimmy sprang fortare än vad han någonsin sprungit förr. Dethär var viktigt! Han måste förklara för henne vad han egentligen känner.

- PomPom hittar alltid på galna saker när hon är ledsen. Förra gången försökte hon dränka sig, och vad skulle då hända nu...?!



Jimmy slängde upp dörren till Pompoms rum, men ingen var där.

- Pompom! Var är du?

Inget svar.

- Pompom, rppade han igen, fast lite högre denhär gången.

Fast då fick Jimmy syn på en mycket viktig detalj. Hennes fönster var öppet!

- Hon kan väl inte ha...!?

Jimmy rusade fram till fönstret, och mycket riktigt....

2010-12-26 @ 14:09:59
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: Rebecca10

Jimmy sprang fortare än vad han någonsin sprungit förr. Dethär var viktigt! Han måste förklara för henne vad han egentligen känner, och reda ut allt! Men det kunde bli svårt att göra det utan att Paulina blev ledsen. Hon var ju trots allt ändå snäll, men alla misstrodde henne.

- Oj oj, vad dethär blev krångligt, suckade Jimmy.

Oron över PomPom blev allt större och större, samtidigt som han blev allt mer och mer osäker över vad Paulina skulle tycka om dethär.

- HPompom hittar alltid på galna saker när hon är ledsen. Förra gången försökte hon dränka sig, och vad skulle då hända nu...?!



Jimmy slängde upp dörren till Pompoms rum, men ingen var där.

- Pompom! Var är du?

Inget svar.

- Pompom, ropade han igen, fast lite högre denhär gången.

Det var inte en kotte i rummet, och hennes mobiltelefon låg inte längre på byrån.

Men då fick Jimmy syn på en mycket viktig detalj. Hennes fönster var öppet!

- Hon kan väl inte ha...!?

Jimmy rusade fram till fönstret, och mycket riktigt....



2010-12-26 @ 14:18:13
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: pingelipong

VAAAAAA KOM JAG MEEEEEEEED????!!!!!!! WOHOOOOOOOOOOOOOO TUSEN MILJARDER TRILJONER TACK LOMISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :love: :love: :love: :) :) :) :) :) :) :) :)

//Pingelipong som är sååååååå himla glad just nu!!!!!!!

2010-12-26 @ 14:44:34
Postat av: mollymo

- STOPP Pompom!!!

- Men Pompom,Du v-v-vart ska du....Mumlade Jimmy.

Men Pompom hann springa ut,Hon stängde dörren efter sig. Jimmy visste att det skulle bli bättre imorgon,Så han gick hem.

- HEJ ÄLSKLINGEN!!!! Varför går du till den Tjejen???? :love:

- Hon...Är...Speciell....På ett sätt,

- Men kom igen nu!!! du är faktiskt min...

Precis när Paulina skulle ge Jimmy en stor puss på kinden, Så reste sig Jimmy upp och sprang in till Pompom.

- SNÄLLA!! Pompom,Öppna...JAG GILLAR DIG M-M-ER! JAG FÖRKLARAR .... så släpp in mig...

- Okej dåå!!

Då sprang Jimmy in och låste, Och stod vi dörren,

- Såhär är det..Alltså..Min kompis ville att jag skulle vara ihop med Paulina...Men jag gillar dig :love:



- Jaha så...

Men innan Pompom hann säga något kom Paulina in,

- SÖTNOS VAD GÖR DU HÄR!!? :love: :O stick från min kille va tjejen !

- JAG VISSTE DET! ;(

Sa Pompom,Och sprang ut med hes röst.

2010-12-26 @ 15:17:57
URL: http://mollymo.bloggplatsen.se/
Postat av: Anzy

Pompom borrade in ansiktet i den hårda kudden som låg i sjukhus-sängen. Hon brydde sig inte om att kudden var hård och gjorde ont för hon ville bara dö. den där Paulina var bara för mycket. Dörren slogs upp och där stod Jimmy alldeles andfådd och flämtade fram:

- Pompom!

- Ja svarade Pompom med låg röst.

- Älskar du mig? Frågade Jimmy och försökte få en stadig röst men det hördes att han var nervös.

Pompom satte sig långsamt upp och tittade med stora ögon mot Jimmy. Pompom tvekade men tog ett djupt andetag och sa:

- Ja, det gör jag, men du gillar ju Paulina och nu vet du att jag gillar dig så nu vill då säkert aldrig prata med mig mer nu sa Pompom och brast i gråt. hon greppade tag om kudden och klämde den hårt med ena tassen som om det skulle lindra smärtan i hennes hjärta.

- Nej! gråt inte sa Jimmy och sprang fram till henne och tog hennes tass.

- Jag älskar dig med Pompom! Men Paulina blev jag bara ihop med för att för att väcka din uppmärksamhet så jag kunde se om du blev avundsjuk eller så. Men jag gick för långt! det är mitt fel att du skadade dig! Åh! Jag var så dum, hur kunde jag göra så här mot dig?!

Pompom tittade in i Jimmys ögon.

- Nej Jimmy, jag älskar dig och det ska jag alltid göra! Hon tog hans andra tass och just då öppnade Paulina dörren.

- Vad gör du med min kille tjejen! Gå, Han är min! Skrek hon

Jimmy gick fram till henne och knuffade henne lite bakåt.

- det är du som ska gå! Jag gör slut och jag vill inte se dig mer! Sa Jimmy argt

- Men, jag trodde det var vi två och inte du och den där saken! Svarade Paulina surt.

- Den där saken är min tjej och har ett namn! Hon heter Margareta och gå nu! Han knuffa ut henne ur rummet och stängde dörren med en smäll. Sedan gick han tillbaka till sängen där Pompom satt och satte sig brevid henne.

- Var inte det där lite tufft mot henne? Frågade Pompom försiktigt.

Men då böjde sig Jimmy fram och kysste henne lätt. Sedan tittade han in i hennes ögon och sa lugnt:

- Nej, för jag gör allt för min Pompom!



Sluuuuut!! var den bra :P? Jag kanske inte kommer med igen men det kan ju bli undandag hih ^^ ajja hoppas d gillade den :P

//Anzy

2010-12-26 @ 16:53:11
URL: http://anzylanzy.bloggplatsen.se
Postat av: godisbiten12

Jimmy öpnade dörren till pompoms rum. där satt pompom snyftande och krammade en liten teddy-björn.

jimmy gick sakta fram.



- stick väste pompom

jimmy tittade ner i marken.



- du...är lite kär i mej? frågade jimmy försiktigt

- var det i alla fall snyftade pompom

- hallå jimmy min gulle plutt skrek paulin

- du pompom jag älskar dig riktigt mycket sa jimmy lungnt.

han lutade sig fram och kysste pompom

- varför är du ja.. du vet ihop med paulin om du är kär i mej sa pompom



- för jag alltid vill ge min älskade pompom allt hon önskar sig sa jimmy

2010-12-26 @ 18:17:19
Postat av: Lola100

Pompom orkade inte med det mer, hon stannade inte vid sitt rum utan sprang ut. Hon visste att hon inte fick göra det, men vem bryr sig när man är ledsen, sårad, tom. Pompom visste att Jimmy inte sprang efter henne för att be om förlåtelse, men hon låtsades det ialla fall.

-Låt mig vara! sa hon lite halvhögt i hopp om att någon skulle svara. Jimmy. Pompom stannade vid toppen av vulkanen. Hon satte sig olyckligt ner och väntade. På vad visste hon inte riktigt. Plötsligt hördes en välbekant röst.

-Pompom, började den lite försiktigt. Jimmy! Pompom vinglade till och föll!

-Pompom! ropade Jimmy igen. Han sprang fram till kanten och fick se Pompom hänga med en tass i en liten klippavsats.

-Jag har alltid älskat dej! ropade hon innan hon tappade taget, Jimmy var kvick och tog tag i henne.

-Jag med! Jag lovar, jag med!

2010-12-26 @ 18:51:06
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/
Postat av: Astrixa

Jimmy krånglade sig snabbt upp ur sängen och rusade fort mot Pompom's rum. När han väl stod minst en halvmeter ifrån dörren som ledde in direkt till Pompom's rum. Jimmy svalde hårt och sedan trycker han ner handtaget sakta. Dörren öppnas och på sängen ligger Pompom nedtryckt i kudden och gråter.

- Du Pompom. Säger Jimmy lite nervöst och tittar ner i golvet.

- Ömm... Vem är det? Mumlar Pompom.

- J-Jimmy... Säger Jimmy lite stammande.

- M-men Jimmy, vad gör du här? Och var är Paulina? Frågar Pompom lite lågt.

- Jo, varför jag är här, det förstår du nog sen. Var Paulina är, det vet jag inte, och jag vill heller inte veta var den där fjollan är någonstans! Säger Jimmy och sätter sig på sängkanten.

- Men jag som trodde att du älskade Paulina? Säger Pompom förvånat.

- Inte längre för nu har jag insett att jag älskar någon annan. Säger Jimmy och ler mot Pompom.

Jimmy tvekar lite, men sedan lutar han sig fram ganska nära Pompom och sedan kysser han henne sakta.

- Pompom... Säger Jimmy när han kysst henne.

- Ja? Säger Pompom och ler.

- Det är dig jag älskar. :love:



Hoppas den blev bra! ;)

2010-12-26 @ 21:31:05
URL: http://astrixa.blogg.se/
Postat av: cken

;(

2010-12-27 @ 11:07:52
Postat av: cken

;( Ja de funkade! :D

2010-12-27 @ 11:08:35
Postat av: cken

- Pompom! Var är du!? skrek Jimmy.

- JIMMY! GULLEVÄNNEN! Kom tillbaka! ropade Paulina med sockersöt röst. Jimmy ville inte höra något från Paulina mer. Han sprang så fort han kunde. Paulina blev arg och sprang efter.

- Nu kommer du tillbaka, älskling! :x

Jimmy sprang. Jimmy sprang. Jimmy sprang jättefort. Pompom sprang in i ett rum. Jimmy sprang mot dörren, men glömde att öppna. PANG!

- Aj! sa Jimmy, som hade krockat i dörren. Paulina sprang fort fram mot Jimmy. Precis när han sträckte fram handen mot dörren låste Pompom.

- Pompom... ;(

- Nu ska vi ha kul... :twisted: sa Paulina onskefult.

- N-nej...!

Jimmy tyckte att han såg att handtaget på dörren trycktes ner, men han hann inte se allt, för i nästa ögonblick såg han ett välkänt ansikte...



Fortsättning följer...



2010-12-27 @ 11:12:03
Postat av: cken

Hur gör man en arg smiley?

2010-12-27 @ 11:12:31
Postat av: cken

Hur gör man en "ond" smiley? En med glad mun, arga ögon och jävul-horn? Tacksam för svar!

2010-12-27 @ 11:14:45
Postat av: cken

Suck... Ja, jag älskar att skriva berättelser och så... Men min del kommer aldrig att komma med... Jag gjorde i alla fall mitt bästa!



//cken

2010-12-27 @ 11:23:13
Postat av: pingelipong

cken så här gör man ond smiley : evil : fast inget mellanrum som jag gjorde vid ordet och kolonen fattar du? :)

//Pingeliong

2010-12-27 @ 13:19:09
Postat av: pingelipong

:mrgreen:

2010-12-27 @ 13:19:47
Postat av: mes

hur gör man smaylisar

2010-12-27 @ 13:53:45
URL: http://yusef.bloggsida.se/
Postat av: william-är-en-häst123

Jimmy öppnade försiktigt dörren till pompoms rum. men när han kom in var det helt tomt inte en endaste kotte. fönstret var öppet och en liten lapp låg på Pompoms nattduksbord låg en liten lapp där det stod så här.

______________________________________________________kära jimmy du sårade mig så jag ska dö för du är mitt enda själ till att leva . men nu har du din flickvän till åsna att leva med.

___jag dör ikväll pompom



jimmy hittade en fläck blått blod. sen lite längre bort en till. spåren lädde till en stege och där uppe stod pompom och hållde en lång vass kniv i handen och riktade den mott sitt hjärta. tiden var knapp. jimmy klättrade upp snabbt.



- nej pompom sa jimmy i ett tjut

pompom var rufsig i håret hon hade kniv märken över allt på högra tassen.

- vad har du gjort med dig själv sa jimmy

- det som är nödvändigt svarade pompom

jimmy lutade sig fram och började hånla med pompom häftigt just då föll pompom till marken och landade på kniven.



2010-12-27 @ 16:15:14
Postat av: Kakao01

Efter ett tag kände Jimmy att det kanske inte var så bra att gå upp ur sängen. Snart såg han Paulina komma springande efter honom. Jimmy, du är galen!!! skrek Paulina och hoppade på Jimmy. Du är ju sjuk!!!! skrek Paulina igen. Men Pompom var min tjej... började Jimmy. Va! skrek Paulina. Det var ju jag!!!! Nej, inte nu längre, sa Jimmy. Vad menar du? frågade Paulina tyst. Jag gör slut, sa Jimmy. Va! Nej! skrek Paulina. Paulina började gråta. Samtidigt sprang Jimmy till Pompoms rum. När han kom in såg han Pompom i sängen och grät. Bredvid satt Passi och klappade Pompom. Jimmy... sa Pompom tyst. Ja? sa Jimmy. Du sårade mig... sa Pompom. Sedan blev du sjuk... Ja, sa Jimmy. Det var du som fanns i mitt hjärta. Men varför blev det Paulina? frågade Pompom. Vet inte riktigt... sa Jimmy. Förlåt. Det är okej, sa Pompom och kramade Jimmy. Jimmy kramade tillbaks. Efter 10 sekunder ramlade Jimmy ner på golvet. Jimmy! skrek Pompom och Paulina, som hade kommit in i rummet.

2010-12-27 @ 17:51:03
Postat av: Astrixa

Hej Lomise!



Det blev fel med den där delen som jag skrev i ett inlägg och så blev jag inte så nöjd med den, så här kommer den riktiga bättre. ;)



Jimmy springer så fort han kan. Han rusar förbi sjuksköterskor och doktorer. Sedan är han framme vid Pompom's rum. Jimmy trycker ner handtaget försiktigt. Dörren öppnas och där i sängen ligger Pompom och gråter. Jimmy smyger sakta fram till sängen där Pompom ligger. Han sätter sig på sängkanten och lägger tassen på hennes axel. Pompom vänder sig hastigt om och får syn på Jimmy.

- Vad gör du här, Jimmy? Ska du inte vara hos din älskade Paulina? Frågar Pompom och torkar lite tårar som rinner ner för hennes kinder.

- Jag ville bara säga förlåt för att jag har sårat dig, Pompom. Och jag älskar faktiskt inte Paulina längre, jag vill inte ens se henne! Säger Jimmy och pillar lite med en penna.

- Men... Älskar du inte Paulina? Ni är ju ihop! Säger Pompom förvånat.

- Nej, jag älskar henne inte längre, jag ska göra slut med henne! Usch, jag hatar henne faktiskt! Säger Jimmy och slänger pennan i golvet.

Just då kommer Paulina in.

- Jimmy! Vad gör du här med den där fjollan!? Säger Paulina surt.

- Det är snarare du som är fjollan! Säger Jimmy och knuffar ut Paulina genom dörren.

Paulina knuffar tillbaka Jimmy.

- Jag vill aldrig mer se dig igen, din otrogna lilla skitstövel! Säger Paulina med gråten i halsen och man hör hennes fotsteg i korridoren.

Plötsligt märker Jimmy och Pompom att Jimmy har landat precis över Pompom när Paulina knuffade Jimmy.

- Oj då! Säger Jimmy och ler.

Sedan tittar Pompom i Jimmys ögon, och Pompom tittar i Jimmys. Då böjer sig Jimmy ner med huvudet lite, han tvekar två sekunder. Men sen gör han det, han kysser Pompom sakta på hennes mun.

- Pompom. Viskar han till Pompom när han kysst henne.

- Ja? Svarar Pompom.

- Jag älskar dig! :love:

2010-12-27 @ 19:12:41
URL: http://astrixa.blogg.se/
Postat av: Astrixa

menade Pompom tittar i Jimmys ögon, och Jimmy tittar i Pompoms. xD



/En slarvig Astrixa. O.o

2010-12-27 @ 19:14:39
Postat av: karpan

Jimmy springer ut ur rummet och kommer ut i koridåren.

En sjuksköterska kommer fram till Jimmy och säger:Vad gör du här du ska ju stanna på ditt rum!

Jimmy försöker komma på något att säga & där dök lampan upp över huvudet!

Jag ska bara gå och dricka lite vatten, säger Jimmy närvöst och hoppas att hon ska gå på det!

Ja okej men skynda dig på!

Jimmy springer så fort han kan och ser Pompom gå in genom dörren till sitt rum!

Jimmy kommer fram till dörren men precis när han ska öppna hör han att Pompom låsa dörren men som tur hadde han ett hårspenne i fickan och han låste upp dörren 'tyst'.

Där låg Pompom på sängen och grät!

Jimmy gick fram till Pompom's säng och satte säg på sängkanten & sa med en väldigt väldigt tyst röst: Jag är ledsen för det som hände i mitt rum.

STICK!

Jimmy vad håller du på med? sa Paulina

Lägg av Paulina jag vill vara själv med Pompom!

Vad då lika själv som du var med mig, eller!säger Paulina argt.

Gå här ifrån bara, skriker Jimmy & Paulina börjar gråta!

Pompom snälla förlåt mig!

Azzå vad vill du? säger Pompom.

Att du ska förlåta mig säklart!

Okej men jag fattar inte hur du kunde göra så där mot mig!

Ja det kan du ju fråga Paulina! säger Jimmy!

Pompom sätter säg upp och kramar Jimmy!

Jimmy blir knallröd om ansiktet för nu kysser Pompom Jimmy också!

Jag älskar dig, säger Jimmy!

Gör du? säger Pompom med en frågande röst!

Och nu blir det tyst i hela rummet det ända man hör är vinden som sussar i i rummet ifrån det öppna fönstret!

Knack, Knack hörs det från dörren.

Och in genom dörren kommer en sjuksköterska!

Hej säger sjuksköterskan till Pompom och Jimmy!

Jag ville barra medela om att Paulina åkte hem med sin pappa nu!

Okej säger Jimmy glatt!

Hej då!

Hej då säger Jimmy tillbaka.

Och nu är det tyst i hela rummet igen men nu säger Jimmy något fast så tyst att Pompom inte hör!

Kan du säga det igen sa Pompom?

Vill du......Nej det så svårt att säga det.

Kom igen!

Okej, en gång till då!

Vill du.....Äsh vi tar det senare.

Okej säger Pompom som hade hoppats på att han skulle säga något speciellt.

Ska vi gå och ta lite fika?frågar Jimmy.

Visst, det skulle sitta fint!

Visste väl det.

Jimmy och Pompom går ut genom dörren och Pompom känner något vid sin tass.

Hon tittar ner på sin egen tass och där som hon hoppats så är det en annan tass och det är Jimmy's tass.

Pompom skiner upp med ett leende.

Jimmy tittar glatt på Pompom och Jimmy tar Pompom's andra tass och håller den hårt.

Pompom tittar på Jimmy och ställer säg närmare och närmare och nu är dom så nära så att det blir mun mot mun versionen och vipps så kysstes dom.

Men vad var det du skulle fråga mig om förut? undrar Pompom.

Jo börjar Jimmy sin mening och sen sväljer han sitt saliv.

Jo jag undrar....Ring Ring låter det från Jimmy's ficka och Jimmy tar upp sin telefon svarar med det orden han igentligen skulle säga till Pompom: Jo jag undrar om du vill bli tillsammans med mig?

Och i telefonen så säger en röst ja det vill jag Jimmy!

Det var Paulina och Jimmy lägger på luren och stoppar ner den i fickan igen.

Det första Jimmy hör från Pompom är ett söt litet flinande och sen ett tyst ja.

Nu blir Jimmy verkligen knal röd i ansiktet rödare en förut i alla fall.

Men hur blir det med Paulina, tänker Jimmy.

Jag går till kafeterian, säger Pompom.

Okej men jag kommer strax, säger Jimmy.

Och Pompom är försvunnen på ett kick.

Nu hörs det igen:Ring Ring och Jimmy svarar med 5 ord: Jag gör slut med dig och sen läggaer han på luren och kastar mobilen ut genom fönstret.

Jimmy går till kafeterian och ser Pompom kyssa en annan kille och nu är Jimmy riktigt sårad.

Men sen ser han att det var ju inte Pompom det var någon annan där är Pompom.

Nu hoppas han att det inte syns att han har haft tårar i ögonen.

Och det gör det inte, det märks i alla fall inte för Pompom säger ingenting förutom Jag älskar dig och det kommer jag alltid att göra.

Tur det, säger Jimmy med en låg röst.

Jag hörde det där, sa Pompom.

Jaha ska vi äta då, undrar Jimmy med ett skratt.

Du menar fika, eller?

Jaja men om jag ska ha dig som tjej så får du sluta vara så nogran.

Jag skoja ju bara, säger Pompom.

Haha jätte kul!

Ja det tyckte jag i alla fall.

Japp och nu skrattar båda i hela matsalen och alla stirrar på dom som om dom aldrig sett Pompom och Jimmy fast det kanske dom inte har ändå.

2010-12-28 @ 19:26:26
Postat av: saifeng

Vänta sa jimmy och stanade vid en korsning han kunde antingen ta höger eller ta venster och han tog vänster.Han såg Pompom springa och spring in till sit rum och han sprang efter hene sen när han var frame såg han Pompom liga gråtandes på sängen.Då sa han Pompom mår du bra?Pompom svarade inte.Han sate sig på sängen och väntade på att Pompom skulle svara sen sa hon:varför pusade hon dig?Hon... Hon är din flik ven jag vet sa Pompom.dåsa Jimmy hon var min före deta flik ven hon måste ha misförståt mig när jag jorde slut.Jaså sa Pompom ja sa Jimmy.dåreste sig Pompom och chende sig lite svag Jimmy kalade på en doktor Jimmy fik vänta utan för.Och sen kom Pompom ut och Jimmy var över lyklig och sen vart dem sams.

2010-12-29 @ 20:22:26
Postat av: saifeng

Hej lomis skriver en ny råkade tryka på klar med kommentar.



Vänta sa Jimmy och stanade vid en korsning han kunde antingen ta höger eller venster.Han såg Pompom springa och springa in till sit rum och han sprang efter hene sen när han var frame såg han Pompom liga gråtandes på sängen.Då sa han:Pompom mår du bra?Pompom svarade inte .Han sate sig på sängen och väntade på att Pompom skulle svara sen sa hon:varför pusade hon dig?Hon... sa Jimmy hon är din flik ven jag vet sa Pompom.Då sa Jimmy hon var min före deta flik ven hon måste ha misförståt mig när jag jorde slut.Jaså sa Pompom ja sa Jimmy.Då reste sig Pompom och chende sig lite svag Jimmy kalade på en doktor Jimmy fik vänta utan för.Sen kom Pompom ut då såg Jimmy att hon sat i rul stol han frågade vad felet var då sa sjuksjöterskan att hon har ett fel med balansen.Då sa Jimmy kan jag göra nogåt.Då sa hon:du kan ju ta hene dit hon vill då sa Jimmy okej det jorde Jimmy han tog Pompom till parken och frågade om Pompom vile bli i hop och då sa Pompom ja tre gånger och sen sjystes dem slut.

2010-12-30 @ 12:37:26
Postat av: Jojojo

När Jimmy kom hade Pompom redan lagt sig i sängen. Tårarna som hon försökt hålla inne trycktes ut ur hennes ögon och alla tårar gjorde så att allt blev suddigt. Pompom funderade på vad meningen med livet var. Jimmy var det ända som var meningen med livet men nu när han har Paulina så finns det ingen mening med att leva.

- Pompom, försökte Jimmy. Vet du varför jag är sjuk?

- För att du har sårat någon, snyftade Pompom.

- För att jag älskar dig, du är mitt allt. Min mening med livet är du, sa Jimmy som också började gråta (heart) .

Pompom vände sig mot Jimmy och log. Jimmy lutade sig över Pompom och strök sina mjuka panda-tassar över Pompoms kind och Pompom kände hur hans tårar droppade på henne. Paulina kom in.

- Jimmy, jag inser att du och Pompom är gjorda för varandra och.. jag vill bara säga att det inte gör något, :) , ni blir ett perfekt par och jag kan träffa någon annan.



Jimmy bara nickade och log mot Paulina. Sen stängde hon dörren och gick .



Pompom tog sin hand och smekte över Jimmys panna.

- Jag blev ihop med Paulina för jag visste inte om du gillade mig.

- M..men du är allt för mig, stammade Pompom.

Jimmy lutade sig närmare och både han och Pompom slöt ögonen och kysstes.

- Jag älskar dig Jimmy..

- Och jag älskar dig (heart)



Det blev nog lite långt men hoppas det blev bra! :P ;)

2010-12-30 @ 19:39:28
Postat av: Anonym

<3 :heart: :love:

2010-12-30 @ 19:47:21
Postat av: Anonym

2010-12-30 @ 20:35:03
Postat av: Johanna

Anzy, Karpan och Jojojo, BRA FORTSÄTTNINGAR PÅ POMPOM HISTORIAN :D

2010-12-31 @ 10:01:04
URL: http://finanora.blogg.se/
Postat av: mikuru112

:heart:

2010-12-31 @ 10:25:51
URL: http://panfuisa.blogg.se/
Postat av: cken

Hej Lomise! Jag ändrar lite på delen jag skrev och sätter in lite Smileysar. ;)



- Pompom! Var är du!? skrek Jimmy.

- JIMMY! GULLEVÄNNEN! Kom tillbaka! ropade Paulina med sockersöt röst. Jimmy ville inte höra något från Paulina mer. Han sprang så fort han kunde. Paulina blev arg och sprang efter.

- Nu kommer du tillbaka, älskling! :x

Jimmy sprang. Jimmy sprang. Jimmy sprang jättefort. Pompom sprang in i ett rum. Jimmy sprang mot dörren, men glömde att öppna. PANG!

- Aj! sa Jimmy, som hade krockat i dörren. Paulina sprang fort fram mot Jimmy. Precis när han sträckte fram handen mot dörren låste Pompom.

- Pompom...

- Nu kan vi vara utan den där PomPom ett tag... :evil: sa Paulina onskefult och tittade mot dörren och sen på Jimmy.

- N-nej...!

Jimmy tyckte att han såg att handtaget på dörren trycktes ner, men han hann inte se allt, för i nästa ögonblick såg han ett välkänt ansikte...



Fortsättning följer...



2011-01-01 @ 12:45:18
Postat av: cken

:heart:



:hjärta:



:love:



Jag vet inte hur man gör hjärtsmiley!

2011-01-01 @ 12:46:14
Postat av: cken

Oj... jag kunde visst! :love:

2011-01-01 @ 12:46:50
Postat av: cken

Hur gör man en arg smiley?

2011-01-01 @ 12:47:31
Postat av: cken

Det funkade inte när jag skrev :evil:! Det blev ingen ond smileys! ;(

2011-01-01 @ 16:26:11
Postat av: godisbiten12

:heart

2011-01-01 @ 17:32:05
URL: http://novellbloggensomarbra.blogg.se/
Postat av: cken

Hej Lomise! Jag ändrar lite på delen jag skrev och sätter in lite Smileysar.



- Pompom! Var är du!? skrek Jimmy.

- JIMMY! GULLEVÄNNEN! Kom tillbaka! ropade Paulina med sockersöt röst. Jimmy ville inte höra något från Paulina mer. Han sprang så fort han kunde. Paulina blev arg och sprang efter.

- Nu kommer du tillbaka, älskling! :x

Jimmy sprang. Jimmy sprang. Jimmy sprang jättefort. Pompom sprang in i ett rum. Jimmy sprang mot dörren, men glömde att öppna. PANG!

- Aj! sa Jimmy, som hade krockat i dörren. Paulina sprang fort fram mot Jimmy. Precis när han sträckte fram handen mot dörren låste Pompom.

- Pompom...

- Nu kan vi vara utan den där PomPom ett tag... :love: sa Paulina mjukt och tittade mot dörren och sen på Jimmy.

- N-nej...!

Jimmy tyckte att han såg att handtaget på dörren trycktes ner, men han hann inte se allt, för i nästa ögonblick såg han ett välkänt ansikte...



Fortsättning följer...

2011-01-02 @ 13:10:24
Postat av: Emma(Blogg ägaren)

:heart: :evil:

Testar bara!

2011-01-02 @ 22:00:17
URL: http://emmahhansson.blogg.se/
Postat av: Pidgeotto

Älskar din blogg!

2011-01-02 @ 22:02:13
URL: http://panfupid.blogg.se/
Postat av: mikuru112

::):

2011-01-03 @ 10:01:06
URL: http://panfuisa.blogg.se/
Postat av: mikuru112

:) :( :D ;)

2011-01-03 @ 10:02:18
URL: http://panfuisa.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0