Skoldagen (Igår-Idag)

Blogg.se ville inte logga in mig igår så jag säger vad som hände då+det som hände idag :)

Igår:
Igår hade det varit bestämt att vi skulle se på film :D Så jag och min kompis köpte godis (man fick det ;)) på en kiosk innan skolan. Då mötte vi en av våra klasskompisars mamma! Hon bad mig om att ta med godis till han för de hade glömt att köpa. Så vi gorde det.

Sen skulle vi precis sätta på då vi hörde ett tjutande. Jag trodde det var filmen men den var pausad, så jag ba va? I samma sekund märkte jag att det var brandlarmet!!! Alla sprang ut! Jag tog med mig godiset ;) Innan vi kom till skorna fick jag reda på att en av killarna hade bränd poppcorn!! XD

Men vi fortsatte endå sringa ut på skolgården :P Det regnade (lite), var halt, mörkt och kallt! Jobbigt. Vi ställde oss på led och efter 5 minuter fick vi gå in :P Och så såg vi sen på filmen En julsaga :)

Den var ganska bra :)

Senare hade vi idrott också. Vi hade lite smålekar för att det var sista gången :) Och sen, sista leken, var det dendär så man sitter i en ring, slår en tärning, om man får en 6:a får man ta på sig vantar + mössa och äta massa choklad med bestick XD Om man fick en 1:a fick man springa ett varv XD Jag fick en 6:a till slut och åt minst 5 bitar av chokladkakan :D:D:D


Idag:
Och idag hade jag med mig bilder från när jag var liten ^^ Men också på en klasskompis. Jag Blev helt paff när jag fick reda på att det var han när jag såg bilden! När jag visade typ alla blev de också paffa! Han själv blev sur. Särskilt när en anna kopierade 20 kopior :S Men han slängde dem och sa förlåt :)

Och så hade jag med mig en julmust och bjöd vännerna och... några till :P

Och vi bakade julgodis ^^ Vi trodde inte vi skulle få någor men på slutet av dagen fick vi :D Men det räckte inte till alla! :bigeyes: Lunie var den som det inte räckte till :( Men jag delade allt mitt med henne :)

Kola och någon kola med flingor :P

En gång så hade vi en skylt där hela namnet på skolan stod typ: Namn Namn Skola
Men då "trillade" S'et av så det stod Namn Namn Kola XD Så vi hade den till skylt när vi sålde kola XD

Vi har typ 3 cm is på våran skolgård :O Synd att det är grus i den, annars skulle man kunna åka skridskor till skolan ;) Fast då halkar man ju lättare så...


Postat av: 13135 och 13132

vi har en halv metr nästan i Skåne :O :O :O :O :O

2010-12-17 @ 17:17:12
Postat av: Juliaplutt

Vi har måndag och tisdag i skolan.

På tisdag ska jag va i skolans matsal och ha julsplel för släck,vänner,familj...

på tisdag ska vi ha för HELA skolan sen ska alla fröknar ha något skojikt!!!!!

Ha det bäst!!Juliaplutt:love:

2010-12-17 @ 18:29:48
Postat av: Juliaplutt

Jag menade måndag i skolans matsal inte tisdag!!

Ha det bäst!!Juliaplutt:love:

2010-12-17 @ 18:31:08
Postat av: 13135

man kan nästan inte åka till skolan :) :(

2010-12-17 @ 19:20:16
Postat av: meno

ehhhh i min skola har dem spolat fotbollsplanen som är typ jätte stor flera meter så man kan åka skridskor på rasten i bland XD

2010-12-17 @ 19:39:32
URL: http://pandameno.blogg.se/
Postat av: fghij

den filmen såg vi också idag:D

2010-12-18 @ 16:40:19
Postat av: noahhannien

tja din blogg är faktiskt ganska cool men jag känner en som har en JÄTTE COOL blogg men din är cool ändå

2010-12-22 @ 19:17:26

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0