Tävling!-Saga

Hej hej!
Hade lust med en tävling :P Även fast det kanske skulle passa bättre med en Saga nu :S Men kan man inte ha båda? Svar: Såklart!

Ni vet Expedition till Nui och Trawui som var en tävling i panfubloggen; jag hade tänkt göra min egen sådan :D Fast liksom på min blogg och med en annan storry ;)

(Måste säga att jag inte läst Expedition till Nui och Trawui så noga men jag har läst lite och tycker ni vinnare är jättebra på att skriva :D)

Info:
• Del 2 (och alla andra delar) frår inte vara så överdirivet långa. 10-15 bloggrader (typ 100-150 ord) räcker.
(Med undantag för "prat sträck";p)
Ni får ha mer men bara den inte blir så överdriven så är det ok :)
• Det kommer vara max 10 (typ) delar så låt det inte kena iväg för mycket ;)
• Jag väljer ut en vinnare per del.
• Ni kan skicka iväg den på [email protected] eller på en kommentar här.
• Del 2 kommer utses på Söndag :)
• Jag vet inte hur det blir med bilder men ta gärna med en egen bild, om ni vill, tillsammans med sagan :P
• Ni måste säga vem ni är som skriver såklart ;)
• Pris: Hmmm... Vet inte vad jag ska ha för pris :S Vi får se när alla delarna är skrivna :)

Nedanför är del 1. Ni ska skriva del 2. Lycka till!!!

Del 1 - Lomise
Pompom la precis på ett brev som hon skrivit, i brevlådan. Hon tvekade lite om hon verkligen skulle skicka iväg det men hon hade redan bestämt sig. Pompom var hennes smeknamn. Hon gick där ifrån, fortfarande nervös. Vad skulle han säga. Han som hon skickade brevet till. Tänk om han inte skulle vilja umgås med pompom längre... bara för det som stod i brevet. pompom's bästa vän kom förbi och tog henne i armen och drog med pompom in i glassbaren.
- Gav du honnom brevet Pompom?
Pompom tittade tomt i luften
- Jag la det i brevlådan...
- Bara det? :bigeyes:
- Ja... Och varför kallar du mig pompom? Du brukar säga mitt hela namn :S
- Pompom är lättare att säga förstår du väll :rolleyes:. Men varför gav du honom inte brevet?
Pompom fick tårar i ögonen
- Jag klarar inte av det! ;(
Hon lutade sig mot sin bästis och började gråta.


Postat av: clarity

hej skule bara säga att du är min förebild jag älskar oxå panfu och allt du skriver är underbart!skulle bli överlycklig om du kom in på min blogg

2010-12-08 @ 18:21:56
URL: http://panfuclarity.blogg.se/
Postat av: Lola100

-Åh, ta det lugnt! Han kommer nog att älska brevet! sa Pompoms bästis, som hette Melina. Hon bjöd på en glass för att trösta. Det hade börjat regna ute. Regnet smattrade mot rutan och fler och fler pandor sökte skydd. Några köpte en glass att fördriva tiden med medans vissa gick till bibloteket för att läsa ur en bok. Det regnade mer och mer...

-Tror du han läst brevet än? frågade Pompom förhoppningsfullt. Melina nickade lite tvekande.

-Kanske. Kanske att han läst det, mumlade hon... (fortsättning följer)

2010-12-08 @ 18:24:14
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/
Postat av: Pandania00

- Lugn, pompom! Jag blir aldeles blöt! Förresten, om han inte tycker om brevet, är han dum. Det var ju världens bästa!

- Ja... kanske det. Hoppas det i alla fall, mumlade pompom och torkade tårarna. Pompom och hennes bästis Melissa räckte fram en påse godis, dessutom Pompoms favoritgodis. Hon kunde inte motstå att ta en chokladpralin ur påsen. De gick vidare mot biblioteket. Pompoms klass skulle ha prov i Bollyspråket så hon kände, att biblioteket var det bästa stället att hitta en bra bok om det. Melissa väntade tålmodigt på pompom, och sen skildes de åt.

2010-12-08 @ 19:27:01
URL: http://pandania.blogg.se/
Postat av: Bobby10

- Du vet att han är min största kärlek och jag vill inte missa chansen! sa Pompom dystert

- Såja han kommer säkert att välja dig. sa Pompoms bästis som heter Kissi

- Du är den vackraste tjejen som finns. sa Kissi

- Tycker du det? frågade Pompom

- Ja! utbrast Kissi

- Vill du ha. glass? frågade Kissi

- Ja tack. svarade Pompom

Kissi gick till glass kylen och tog upp en hjärtglass och en strut glass. Kissi gick till kassan och betalade för glassarna. När Kissi började gå så tog glass gubben henne i armen och sa "varför är Pomitala ledsen (Pompom heter Pomitala på rickigt.)

- Hon har kärleks problem. svarade Kissi

- Är det den här killen? frågade glass gubben medan han tog upp en bild

- VA! MEN? HUR!? utbrast Kissi

- Det är rätt. viskade Kissi

- Tänkte väll det. sa glass gubben

- Varför?

- Han är min son. sa glassgubben

(fortsättning följer)

2010-12-08 @ 19:40:02
URL: http://www.panfu.se
Postat av: 13135

jag har bara en fråga!!!!



äre det du som ritade den bilden på paint.

med dom pandorna.



taksam för svar :) :) :)

2010-12-08 @ 19:48:14
Postat av: 13135

:D

2010-12-08 @ 19:48:49
Postat av: Sara/sattastugan

- Jag klarar det inte! Det går bara inte! Pompom lutade sig sakta tillbaka och torkade den sista tåren.

- Jo, du kan! Sa pompoms bästis, Tora.

- Hur då?! Muttrade pompom och hängde med huvudet. Tora tog tag i hennes haka och raskade upp hennes huvud.

- För jag tror på dig, vi är bästa vänner, fattaru!?

Pompom Nickade och kramade återigen sin bästaste vän.

- Kommer du ihåg vad som stod på brevet, så får jag veta varenda detalj? Sa Tora och borrade in ögonen alvarligt i PomPoms ögon.

- Okej, jag har en renskrivning här i fickan... Mummlade hon och tog framm ett skrynkligt litet papper.

- Kära Eric, började hon, Vi har varit ihop, det kändes underbart! Men när du började dejta andra tjejer kände jag at vårat äktenskap var över, jag älskar dig fortafarnde, du borde skämmas...

- Såååååå... Sa Tora. Var det allt?

- MMmmmm! Sa pompom och lutade sitt huvud mot Toras Axel och började gråta, Jag äslkade verkligen honnom!

- Okej, om jag kallar dig ditt riktiga namn, blir ditt självförtroende större då? log Tora.

Pompom tittade upp och log hon med.

Sen sa Tora:

- Var stark, Isadora-Isabelle!

Jag har lagt in bilden på min blogg:

http://www.gopanfusara.blogg.se/

Hopaps att jag vinenr denna rundan... ♥ :) Blir spnnande at se priserna... :-)

2010-12-08 @ 20:31:20
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: mollymo

- Men pompom det kommer lösa sig,Jag finns här för dig! ;)

- Du är världens bästa bästis!!

Sa Pompom med några tårar kvar i sina ögon.;(

- Lycka till och såklart du klarar det!

Sa Zandra hennes bästis Bestämt.

- Kom NU!!

Så släpade Zandra henne till Alexanders hus.

- V-V-var sk-a V-i?

- Du ska få se!! :P

Sa Zandra glatt.

Det har hon försej alltid vart "Glad" Om jag bara var som hon ..Suckade..Pompom,

- Framme!

Sa Zandra som väckte Pompom i sin vackra dröm.

- O-okej! Men varför är vi HÄR?

- Jag ska visa att Alexander verkligen gillar dig.

- Mm, Okej då...

Dem knackade på dörren..

Alexander öppnade.

- Oj hej Pompom Och Zandra,

- Ehum..Hej?

Sa pompom tveksamt,

- Taack för brevet Pompom!

- Så..Du läste det? :blush:

- Ja...Men jag har en tjej! :love:

- Jaha..Ehum..Lyka till med henne då hejdå,

Sa Pompom jätteledsen..

Pompom såg Jätteleden ut, ;(

Och lutade mot sin Bästis igen och började gråta.

Zandra blev jättearg!! På att alla skulle vara så dumma mot hennes bästis. :mad:

- Nä DET HÄR KAN INTE HÄNDA!! Vi måste göra något.

- Som V-vadå?

Sa pompom med en glo-blick. :D

(...Fortsättning följer..)



2010-12-08 @ 21:31:18
URL: http://ylloms.blogg.se/panfu
Postat av: pompomkitty

hehe det där var ju nästan mitt namn folk brukar kalla mig Pompom xD



//pompomkitty

2010-12-09 @ 12:05:24
URL: http://pandatjejen.blogg.se/
Postat av: Lizzie_123

Det där med sagor såhar jag gjort en själv: Hej skriv fortsättningen på min saga på min blogg! :) http://ponysblogg.blogspot.com/

2010-12-09 @ 14:22:23
URL: http://ponysblogg.blogspot.com
Postat av: amandaseh

Jag är inte bra på att skriva sagor. Jag kom inte ens med på nui och trawui äventyret... Så.. det var en gaska svår grej man skulle fortsätta på på din saga så nej. Mitt självförtroende har skunkit till 0. Jag är inte på humör idag. Detta betyder inte att du e dålig, lollo, utan jag.

2010-12-09 @ 15:02:09
URL: http://panfuposten.blogg.se/
Postat av: Glaceon

Lugna dig Pompom det gör inget! Han upptäcker säkert brevet när han hämtar posten. Och säkert är han redan kär i dig igen. Pompom och Joakim (som killen hette) hadde varit ihop får två somrar sedan.

Men förra året tog kärleken slut. Men nu har Pompom fått en ny känsla för joakim och har bestämt sig för att söka upp han.

-Är du säker?

-Jaadå! Jätte säker.

Han kan bara inte säga nej!

-Jag kanske skulle ge han brevet ändå. Mumlade Pompom. Jag älskar han fortfarande.

-Men kom då! Skrek Mimmi som kompisen hette.

Dom stod utanför Joakims dörr. Tror du han öppnar?

Jadå! Tårarna började rinna. När DOM öppnade dörren.

hann hadde en ny tjej!



2010-12-09 @ 16:08:23
Postat av: wobby1

-Det är okej sa pompons bäsis som hette Sara.

-ja men det var så pinsamt och tänck om han inte vill vara bästa kompis med mig längre sa pompom.

-Jo! Det vill han säckert du är kär i honom och han gillar säckert deg ochså sa Sara. -Okej sa Pompom.

-Ska vi gå till honom och ge honom brevet direkt? sa Sara. -Okej om du följer med. -Nja, Okej då sa Sara.Dom gick till killens hus och plingade på.

Theo( killen alltså) öppnade dörren och frågade: -Vad är det? sa Theo.

-Jo sa Sara, min bästa kompis Pompom vill gärna ge dig ett brev!

-Vill du? sa Theo.



ps man ska fortsätta där i från!

2010-12-09 @ 16:20:12
URL: http://melonerna.blogg.se/
Postat av: wobby1

Jag har bilden till på min blogg Lomise! så du vet!

2010-12-09 @ 16:20:56
URL: http://melonerna.blogg.se/
Postat av: Eira

-Såja, såja. Allt kommer att bli bra!

-J-a men... Tänk om han inte förstår, stammade pompom.

- Det är klart han gör!

-Det är så hemskt, sa pompom och lyfte lite på huvudet.

- Du måste lämna det till honom, öga för öga.

-Jag kan inte, sa pompom tyst.

-Det är klart du kan! Jag kan följa med dig till dörren, men du måste prata med honom själv.

-Okej, sa pompom, Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig!

Hon svarade bara med ett leende, och tog upp brevet ur brevlådan.

-Här, sa hon.

-Tack, sa pompom och tog tveksamt emot brevet.

Pompom började sakta gå mot dörren. Hennes bästa kompis följde henne tätt i hällarna. Vid tröskeln stanade pompom för att vänta in sin vän.

- Du klarar det! Sa hon och torkade bort en tår från pompoms kind.

Pompom tog mod till sig, och tryckte på pling klockan. Det hördes en liten truddelut inefrån huset. Sedan trappsteg. "Klick" hördes det i dörren, när den öppnades. Där, precis där, stog han. Han log mot henne. Men pompom kunnde inte le tillbaks.

Hon sträckte fram handen, den hon hadde brevet i,och gav det till Honom.



Fortsättning följer... :P Där ska man frortsätta ifrån. Hoppas du gillar den!

2010-12-09 @ 17:26:32
Postat av: Lisalj

Ta det lungt pompom.Om du vill kan jag berätta? nej jag vill inte! Var för? jag vill inte ta risken att han (hon) blir arg! Varför ska hon bli arg? Jag säger det till hon själv .en timme senare Jag sckickar genom gmail tänkte pompom. Jag trycker på scika "pling" Jag har gjort det."pling plong" det ringer på dörren hon öppnar där står hon

Fortsättning följer.

(du får gärna ändra lite som inte blev bra)



från mig Lisalj

2010-12-09 @ 18:27:46
URL: http://lisalj.blogg.se/
Postat av: Kalle

-Kom igen det är inte hela världen om han inte vill vara med dig!Sa bästisen.

-Nej, det är inte hela världen,DET ÄR HELA UNIVERSUM!!!Skrek Pompom och sprang därifrån.

Inte för än hon kom hem förstår hon vad hon sagt till sin bästis.Onej!Tänker hon.

Nu vill hon bara försvinna!Och det är precis vad hon tänker göra....

2010-12-09 @ 19:45:32
Postat av: Goldy

Hej Lomise!

Här kommer min del:

- Såja gråt inte, du klarar säkert av det. Sa hon tröstande. - Kom nu ska vi torka bort dina tårar. Kom så går vi och har en skön dag i Panfu. Sen ikväll så kan du bestämma dig, vi kan ha hur kul som helst. - Vi går till Torget. När vi kom dit var det fullt, som vanligt. Vi gick in på Skönhetssalongen, där stod en trevlig kassörska. Det var tydligen min bästis moster som jobbade här. - Vad har hänt? Frågade kassörskan eftersom tårarna fortfarande inte torkat. Hon är ledsen för att hon måste posta ett brev men det går inte så bra. Jag har den perfekta medecinen för sådant. - Nej, alltså jag tycker inte om medecin. Sa Pompom skärrat. - Nej alltså du ska inte få någon riktig medecin, jag ska bara pigga upp dig litegranna. - Okej, svarade jag försiktigt. - Kom, sa hon! Då kom Pompom på att dom inte hade så mycket pengar med sig. - Du vi har inte så mycket pengar med oss, vi har nog inte råd. - Äsch det blir gratis. Sa kvinnan som egentligen hette Maggie. Först så skqa jag måla era naglar och tånaglar. - Underbart! Sa min bästis som hette Linn. När det var färdigt sminkade hon oss och klippte håret på oss. Nu såg vi ut som riktiga modedivor. Jag trivdes inte alls med det. Det verkade inte som att Linn gillade det heller. Men i teg ändå. Annars skulle vi nog göra Maggie ledsen. Vi tackade sen gick vi. Vi hade fått lite pengar att köpa nåt att äta för. Vi gick in på en resturang som hette Rockie. Där tog vi en varsin pizza. Jag blev proppmätt. Jag började bli lite ledsen igen. Vi köper en glass om du vill? Jag bjuder, jag gör vad som helst för min lilla Pompom. Åh du är så snäll men jag får inte ner en glass, jag är inte på humör för glass. Då går vi och köper en tidning och lite chips och godis i kiosken innan vi går hem. När vi var hemme hos Linn. Såg vi på en film och läste lite i våra tidningar. Jag fick inte ner en enda chips bit. Det var söndag och klocklan var åtta. Linn hade inte vaknat än. Då kom jag ihåg brevet. - Brevet, ropa jag till Linn. Jag har bestämt mig jag ska ge honom brevet!

Hoppas min del var bra!

//Goldy

2010-12-09 @ 19:54:02
Postat av: Tuatua

Här kommer min Del.2!

[HARKEL HARKEL ;p]



- Det kommer gå bra, Pompom.

- M-men..Tänk om han tycker jag är..

- SKA NI STÅ DÄR OCH PRATA ELLER SKA NI HA EN GLASS!? :mad:

- MEN VI TAR 2 VANILJ GLASSAR DÅ HERR SURGUBBE!

- ;( Ja..2 Vanilj ;(

- Det blir 20 PM.

Pompoms Bästa vän gav Glassgubben 20 PM.

Då,Just då,Kom Han,Han som Pompom skickat brevet till.

- Ehum..Hej Pompom.

- Jag vet att brevet kanske var lite löjligt men! :bigeyes:

- Brevet?

- Så du har inte fått det..?

- Jaha! Det brevet!

- :blush:

- Oj,mamma vill att jag kommer hem,Ses Pompom!

- Haha,Sa ju det! :D

- :tired:

- :D

- :tired:

- Jag måste nog hem nu.

- Ok Hejdå Pompom!

- :tired:



Fortsättning Följer!





2010-12-09 @ 19:57:42
URL: http://panfusmile.blogg.se/
Postat av: emma

ehm jag gör min på min blogg jag vill just inte göra här

2010-12-09 @ 20:00:23
URL: http://fluffyemma.blogg.se/
Postat av: Tuatua

Eller den blev inge bra...

Jag gör om den om det är Okej?

Ok..



Pompom var fortfarande ledsen.

- Detta kommer gå bra,sa hennes bästis.

Dom tittade på mannen som stog på andra sidan av glass-kylen.

Han såg arg ut,Som han alltid brukar göra.

- Titta! :bigeyes:

- Vadå!? Sa Pompom.

- Kom nu Pompom!!!

De båda såg Pompoms brev med texten "Till ~~~~~"

Namnet var borta,det enda man såg var e blöt text.

Det regnade ute.

Men det hade dem inte märk.

"Plipp" "Plopp" "plipp" "plopp"

Dem sprang det fortaste de kunde.

Utan för träffade dem en kille,Med namnet..Andreas.

Han var alltid snygg,Trodde alla tjejer.

Men inte Pompom.

Det var honom som brevet var till.

Hon visste att han inte satt dag & natt för att "Spraya,Kamma,Spraya,Kamma".

Andreas hade en turkos färg,Han hade ett blont hår..

Och han brukade ha en röd jacka & Jeans.



Fortsättning följer.



2010-12-09 @ 20:14:21
URL: http://panfusmile.blogg.se/
Postat av: Jaida

här är del 2

du måste göra det för eller senare säger pompoms bästis nicole(kallas för nikki)

ok då jag ska prata med han

vad bra för han kommer där med sina....4.....dejter.

hej pompom

hee..j

varför är du så nervös..??

för....JAG GÖR SLUT!!!!

va va ni redan ihop....??varför sa du inte det

eh......jag...

du trodde jag tyckte du skulle vara larvig för du var ihop med en kille med 4 andra dejter

nja.....

nicole går långsamt där ifrån det gör också hennes gamla pojkvän

VARFÖR JAG!!!!

(fortsättning följer)

2010-12-10 @ 07:12:54
URL: http://panfusateliten.blogg.se/
Postat av: Ly

- Vad skrev du i brevet förresten? stannade bästisen till och knuffade iväg Pompom.

Pompom föll några tårar till.

- Det vet du väl! fnös hon.

Hon var arg på bästisen som sa:

- Du kan kalla mig för Saffran om du vill.

Pompom tittade upp och kramade sin bästis.

- Jag är orolig, sa hon.

- Det blir nog bra ska du se, sa Saffran.

Hon tittade på klockan.

- Oj, måste gå nu! sa Saffran och gick iväg.

Pompom skrek efter henne att hon var en skitunge och att hon aldrig ville träffa Saffran mer igen.

Men hon fick dåligt samvete.

Imorgon går jag till skolan och ser om han säger nåt... tänkte hon. (fortsättning följer)



Förlåt om det blev 16 rader, men jag gillar att skriva :)

2010-12-10 @ 19:27:02
URL: http://www.lypandan.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0