Resention av Bläckhjärta

Hej! Jag och Lunie ska nu resensera boken + filmen Bläckhjärta!


Om vi ska resensera filmen kan det ta väldigt lång tid eftersom det knappt finns en enda bra sak med den om man jämför med boken. Men boken är väääldigt bra! (tycker jag)

Ja, filmen är inte alls bra!! Iallafall som Bok till Film. Men om bara filmen skulle funnits och inte boken hade den varit ganska bra

Jag förstår inte varför de skulle blanda in "Trollkarlen från Oz" i filmen. Det står inte ett enda ord om den i boken. Basta är allas skräck, inte en kort man i konstig frisyr som älskar en kniv och är lite rädd för eld. skulle jag fortsätta såhär skulle det ta upp hela inlägget att klaga på allt.

Jag har hört att Twiligtht var dålig som film men Bläckhjärta tar priset!!
I filmen är boken (som filmen handlar om) en pocketbok med många bilder men i boken är de en stor bok med lite bilder. Huvudrollen (Mo) gillar inte äns pocket

Chaprikon är känslolös och har iskalla ögon. När alla andra blir som förtollade när Mo läser, sitter han helt oberörd...

... och i filmen: Inte alls!! Han skrattar ju till och med en massa. Titta på denhär trailern:

Han ser så trevlig ut ^^ (Inte alls --)

Dehär är rollerna i boken:
Meggie: En söt tjej i 12års åldern som ällskar böcker
Mo: Pappan till Meggie. Han är "bokdoktor" (bokbindare)
Elinor: Meggies, mammas, moster som är boksamlare som bor ensam i sitt stora hus som är fullt med böcker
Caprokorn: Den onde killen som är läskig och skrämmande
Basta: Caprikons lanthangare som är fixerad på tur och otur
Reasa: Meggies mamma som är försvunnen

Och såhär är rollerna i filmen:
Meggie: En vanlig tjej som tycker om böcker
Mo: Meggies pappa. Av en, för Meggie, okänd anledning letar han alltid efter en bok vid namn bläckhjärta. När han läser högt kan saker och personer ur boken komma ut.
Elinor: Meggies, mammas, moster som är boksamlare som bor ensam i sitt stora hus som är fullt med böcker.
Jag tycker inte alls att hon har rätt personlighet och utséende i filmen. Hon är för smal.
Caprokorn: En glad men ond person som ällsakr tejp och vill "skriva sitt namn på varenda sida" i den riktiga världen.
Basta: En ful person, med en ful mustash som bara är lite vidskeplig och inte alls läskig

Så ni ser hur dålig den är!
 

Vi kanske borde prata lite mer om boken...

Behövs de? De förstår ju redan hur dålig den är, filmen altså.

Men jag pratar om boken

Jaha, ok, DEN ÄR BÄST. Så, de var allt

Nej. Jag vill berätt mer

Ok --

... Jag kommer inte på något


Är vi klara då?

Vänta. En sak kom jag på: Läs boken!!!

Bra sagt  Och glöm inte uppföljarna!


En sak till: Bläckhjärta är väldigt lång som ljudbok och bra när man ska åka långt med bil t.ex.

Hej då!


Postat av: Pantam

Det var ett jättebra boktips! Har läst böckerna o dom e jättebra! Hoppas fler läser dom! :D

Mvh L-Chan

2010-07-02 @ 21:07:28
Postat av: Bonggos

SA DU ATT TWILIGHT ÄR DÅLIGT! DÅ HAR DU INGEN SAMAK. DEN ÄR DEN BÄSTA FILMEN I HELA UNIVERSUM OCH DE BÄSTA BÖKERNA I INUVERSUM! DU HAR NOG TAGIT FEL FÖR FÖR DET ÄR DEN SOM ÄR BÄST! INNTE DÅLIGAST!

2010-07-03 @ 11:03:09
URL: http://panfustars.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0