Platspandorna_Del 4

Cuddels hade tagit med en Woody ut för att lära den lille hur man flyger.
- Lyssna noga nu Woo. Du måste flaxa på vingarna, du kan inte flyga med hjälp av dina horn.

- :P
- Försök att flaxa nu
Woodyn flaxade och flaxade, men med sina horn
- Åhhh, kom igen, vingarna säger jag ju!
- :(
- Var inte ledsen. Jag hjälper dig.
Cuddels tog varsin vinge i varsin tass och viftade försiktigt. Äfter en stund så kunde Woo flaxa skälv så Cuddels släppte. Woo kom högre och högre upp i luften.
- Bra Woo!! Kom nu!
Woo skakade på huvudet och flög iväg. "Detta är så typiskt Woo" Tänke Cuddels.

Woo flög högt upp, så högt att han kunde se hela panfu. Han landade på närmaste plats villket var fotbollsplanen.


Zlatnan var i gympasalen och hoppade på saker. Mäst på stolarna.
- Zlatnan hoppar på stol nummer 24 och han tänker hoppa till benken, kommer han klara de? Han tar sats. Han hoppar. Och han klarar de! Publiken är helt vild!
Medans Zlatnan lossas att han är en sportkommentator kom Woo smygande in.
- Hel lille vän, vad heter du? Eller rättare sagt, vad är du?

Woo flög upp en bit
- Wooooo
- Herer du Woo?
Woo nickade
- Woodyyyyy
- Va?
- Ej em woodyyy
- Jag förstår inte vad du säger men du var då den coolaste Wooisen jag sätt
-
Woo flög från fotbollsplanen och vidare till Racingbanan.


Bilo åkte lite bil när han fåg Woo landa.
- En Woody? Du är en Woody va?
Woo nickade.
- Coolt, men, de betyder att du har blivit hitskickad av en annan panda va? För woodys kan ju inte flyga om ingen lär de och Woodyföreldrar lämnar de ju innan de kan flyga, eller hur.

Woo gesterade ett Typ
- Men nej vad coolt :D Känner du någon panda som bor här i Panfu?
- Y, y
Sa Woo och nickade
- Jaa! :D
Bilo slog tassen i turan av glädje men då blev Woo så rädd att han flög ända till djungen
- Nej vänta!
Skrev Bilo men de gorde Woo ännu räddare


I djungen hade Tarsse gömt sig i buskarna för att jaga mat. Oturligtnog landade Woo framför honnom och Tarsse hoppade på honnom.
- Hehehehehehe  , Jag har mat!
Woo försökte fly men han kunde inte
- Yyyyy, yyyy, släpp mig :(
- Hehe, Va, sa du nånting?
- Sluta, jag vill inte bli mat
- Kan du prata?
- Yyy, nej, inte med pandor
- Men jag förstår ju vad du säger
Tarsse släppte Woo
- , Konstigt, för Cuddels kunde inte förstå mig
- Jag har väll varit i djungen så länge att jag kan prata med djur nu
- Ja de värkar så :)

- Men vänta, sa du Cuddels?
- Ja han är min tränare
- Så de fins fler pandor i panfu?
- Ja, jag har mött fyra med dig och runt varge ställe de är på fins en tunn dimma
- De fins de här med! Jag kan inte gå igenom den
- De kan inte Cuddels heller
- De... Dehär är superskummt
- Ja men jag borde flyga tillbaka innan Cuddels blir orolig
- Ok, men jag vill följa med
- Jag tror inte de går, jag är inte så stark
- Men jag måste här ifrån!
- Jag säger ju att jag inte kan, så hej då
- Nu har du mig bort från denhär djungen!
Tarsse Tog tag i Woo's svans
- Sluta!!!! Släpp!!
- Alldrig!
Woo började flyga men han kom inte så högt med Tarsse
Äfter mycke möda kom Woo över dimman men där fans ingen Tarsse på svansen längre


Cuddels var arg men när Woo kom tillbaka blev han glad.
- Var har du varit?
- Ponoor, yree, immea!
- Piano? Yra? Timma?

- Pannoor, Lyyyraaa, pimmma!
- Pandor? Fyra? Dimma!
- :D
Mer än så kunde inte Woo förklara för Cuddels

Jag har tuvär inte förderätt så mycke mera nu så de kanske inte blir någon saga imorgon, men säkert i övermorgon :)

Postat av: Talola

jg gillar din saga och den där med header jag bara undrar om du kan gå inn på min blogg så ser du på min header att det är en long remm eller nongon som jag vill få bort snälla skriv till svar hur man får bort den snälla snälla.

www.talolastar.blogg.se

2010-07-08 @ 13:46:43

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0