Frågor och svar 8 - 16 Okt

oboy22:  Lomise hur gör man en egen blogg, jag har testat men det funkar inte ;(

Klicka HÄR

cken:
Hur gör man en header??

Klicka HÄR


Sheris: Vilken hemsida gör du dina bilder på?

Panfubilderna: Jag tar kort på dem med en Print Screen knapp
Ritade: Jag ritar de på photoshop


siik
: när man ska ändra färg på texten var ska man skriva koden?

På HTML grejen

 

Lola100: Jag har två frågor:
1. Typ leker du med pet shop eller samlar dem?
Jag samlar och gjör videos med dem
2. Har du på dig "tema natur" och de andra i skolan?
Bara jag och 3 till men jag skulle vilja att ALLA i skolan hade det :D

Anzy: Hej! Jag har en fråga! Den vita bakgrunden du har när du tar fotton på dej! vad är det förnågot en gardin eller ett draperi???

Det är lite olika men antingen är det ett lakan eller en vit vägg :) 

Anzy: Om nån annan skulle bli pandastjärna! Skulle du bli sur på den då när den blev det för att den personen typ tog ens plats?

Det klart att man skulle bli lite besviken men sur skulle jag nog inte blivit :S


sissj: lomise jag skulle järna villa veta?
1. Hur var det att få va med i tv.
Jag blev såklart superglad :D:D:D
2. Jag skulle vilja att du lärde mig hur man får en panfu blogg snälla hjälp!
Klicka HÄR För att gjöra bloggen och sen klicka HÄR och leta reta på info så du får en fin blogg :)

Bobby10: Heej på min knapp står det Prt Scr och under står det Sys Rg! Jag klickar och Klickar och Klickar och Klickar! Men inget händer! Jag får inte upp någon paint grej eller nått! Snälla hjälp mig!

Det är meningen att man själv ska ta upp Painten. Den borde ligga bland Tillbehör på din dator. Sen klistrar du in bilden med Ctrl + V


Pifig: Du har väll flowors som desagn? Den ju gul där man ska skriva, hur gorde du så den var vit?

Gå in på stilmallen. Högst upp hittar du:
body {
margin: 0px;
padding:0px;
background: #CC00AA;
}
Ändra CC00AA till den
färgen du vill ha.

 

Cia: Hej! Vadför har du inte berättat vilka som kom med i din saga :(

Jag är inte klar med den än

mollymo: lomise hur gör man när man har FLOWERS mappen i si blogg
hur får bort det vita aa kolla denna blogg ser det det vita LÄNGST ner på headern?

Öppna stilmallen. Leta rätt på stället där det står #header. Ändra alla siffrorna så att det blir så här:

#header {
padding-left: 30px;
padding-bottom:0px;
padding-top:0px;
margin: 0px 0px 20px;
width: 770px;
height: 0px;
background-color: #FFFFFF;
}

Silent_hill3: Jag gör min header nästan hela tiden, & blir aldrig nöjd med den!
Hur gör jag header så bra så jag blir nöjd med den?
Jag har testat på gimp & paint. Dom blir aldrig bra! Jag vet att du använder photoshop...

Det är nog en fråga som du får ställa dig själv. Jag kan ju inte veta hur du få en header som passar din smak :)

twinkii: vart gör du dina bilder ng stans? som te.x de där me anti fansen?

På Photoshop


Slafsen: Hej Hej när jag ska lägga ut bilder på min blogg, så går det inte med alla bilder? :O Vet du varför? Hehe jag är dålig på sånt ;)

Det har hänt så för mig också :) Det kan bero på att de är i ett visst format som gjör att de inte går att laddas upp. Försök att ändra bildernas format. :)


Postat av: Rebecca10

När du skrev om hur man ändrar att det gula blir vitt så blrv istället bakgrunden vit, varför? Men jag gjorde då istället så att bakgrunden blev grön, som min header. Men varför blev bakgrunden vit istället för textrutan???



//Rebecca10

2010-10-16 @ 12:42:13
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: pappare

Heejj!



Hur gör man att man får photoshop? Jag har bara paint och de suger! :( :( :(

2010-10-16 @ 13:58:24
Postat av: sara

Hejsan! jag har några bra frågor:

1. från början när man har flowers är det lila bakrund och gult bakom all text man skriver i inläggen, du fick vit, hur då?

2. jag har photoshop men jag vet inte hur man laddar upp andra bilder

3. hur många petshop filmer har du gjort?

4. om du har gjort petshop filmer, vad heter dem? kan du sätta in dem i ett inlägg någon gång?

5. varför tipsar inte du om andras blogggar?

6. tycker du att det är dåligt att typ panfu har face_book och M_S_N och sånt och så skriver panfucentralen också, det är lite tråkigare och så varje gång man loggar in kommer det hela tiden reklam som är superirriterande!!!

7. har du nå fler bloggar förutom lomise bloggen, svambob bloggen och nyhets bloggen??

8. Jag fattar fortfarande inte riktigt hur du blev så poppis :)

9. hur får du den där smilisen med räven som har kors ögon, typ såhär: XD fasst i räven. hur fick du den?

10. sista frågan! jag har skaffat smilisar till blogg.se (i min blogg http://gopanfusara.blogg.se) men jag vet inte hur du får typ såna där smlisar som den där kaktusen som tjurar och räven och dem. Snälla kan du svara!

(en fråga som jag villl ha svar på men egentligen inte gills xD ) : Du säger att du inte tipsar andras bloggar, men ändå här i frågor och svar så om man klickar på olikas namn som har frågat kommer man ju upp på deras blogg och då visar man ju typ bloggen (du visar den) i ett inlägg så fler går in på den..... om du hajar frågan???? ;)

chingeling vitlöksring!

(ps, kan du be viptina.blogg.se att SLUTA HÄRMA MIG MED CHINGELING VITLÖKSRING! så, det var bara det jag skulle säga) så öm.... hejdå ;) :) ^^♥

2010-10-16 @ 14:13:59
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: slafsen

Taack för att du svara på min fråga!! :)

2010-10-16 @ 14:22:02
Postat av: Silja

Hej! Jag har märkt att du har Tema fredagar, Jag har aldrig läst din blogg på de dagar du har gjort så jag började med tema måndagar när jag såg, är det okej?

2010-10-16 @ 14:22:07
URL: http://panfusiljablogg.blogg.se/
Postat av: minibjorn

Hej! hur får man en bakrundsbild på ens kommentarruta?? och hur får man en sån "avslutning" alltså din ""//lomise" hur gör du den så stor?? :)

2010-10-16 @ 16:46:28
Postat av: alex (siiks ricktiga namn)

jag ska prova det direckt;)

2010-10-16 @ 17:23:37
URL: http://www.panfusiik.se
Postat av: AlmarEnoir

Men... min fråga var ju int med :( :(

2010-10-16 @ 19:32:50
URL: http://almarenoir.blogg.se/
Postat av: PanfuOxen

2010-10-17 @ 10:24:50
URL: http://panfuoxen.blogg.se/
Postat av: PanfuOxen

hej Lomise! Jaa, inte för att vara dum men göra staavs inte med j efter g! det stavas göra!

Love & Peace Panfuoxen

2010-10-17 @ 10:26:09
URL: http://panfuoxen.blogg.se/
Postat av: Pifig

Hej Lomise! Hur har du lagt in bilderna som är länkar till vänster på din blogg? Är det någonstans i stilmallen, eller? Hur gör man? Hur la du dit Panfu-reklamen?

//Pifig

2010-10-20 @ 20:12:53
URL: http://pifig.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0