Still är tillbaka-Del 1

Här är den nya sagan! Bara så ni vet så valde jag de som kom med slumpvist :)! Bortsätt från Lunie, Treeo, Ragdoll och Bambupa för de är liksom mina vänner på riktigt :) Så dem har jag försökt göra så lika som möjligt medans de som vann tävligen känner jag inte så väl så de kanske inte är som i boken ;p

Lomise var i sin koja. Det var mörkt och kallt ute. Hennes djur var hos Amandaseh för att sova över hos hennes djur. Själv satt Lomise och lyssnade på musik. Hon skulle gå och lägga sig då hon såg någon knacka på fönstret. Hon gick dit för att se efter.

Det visade sig vara Eliwn som stod där. Hon pekade mot dörrens håll. Lomise sprang dit och låste upp. Eliwn kröp in och la sig utmattat på golvet. ”Lomise…” Fick Eliwn ur sig. Lomise lutade sig över henne. ”Vad kan vara så viktigt att du kommer hit mitt i natten?” Eliwn log lite. ”Det är Still …” Hon reste sig. ”Va?” Skrattade Lomise men Eliwn såg alvarligt på henne. ”Han har tagit dem.”

”Va!!” ”Ja! Still har tagit dem!” Lomise såg förskräckt på henne. ”Vilka dem?!” ”Alla!!! Ella, Max, Bambupa, Adnan… Alla!” De båda satte sig vid matbordet och fortsatte. ”Men jag hittade ju på Still. Sen visade kom ju Musa och började skriva på min blogg lite. Så de finns ju… men… Still är ju god… ?”
”Jo, tjena. Inte sen det som han gjorde. Han kidnappar alla! Jag skulle göra en grej med Adnan och vipps!! Så var han borta.

När jag skulle gå in till köket stod det på väggen med blod: ALLA! Och så var det signerat: /Still” Eliwn tittade på Lomise dramatisk. Men hon bara hängde med huvudet och tittade tillbaka.
”Och ändå är du lugn?”

Frågade Lomise. ”He, ja. Still är ju din figur. Så du borde ju veta hans svaghet. Eller i alla fall hur han kom hit.” Lomise tittade förvånat på Eliwn. ”Hur skulle jag kunna veta hur han kom hit??” Frågade hon alvarligt. Eliwn kände sig lite nervös nu när Lomise inte kunde hjälpa på samma sätt som hon hade hoppats på. ”Så… Du kan inte stoppa honom?” Lomise reste sig upp. ”Nej… inte än… inte utan att veta hur han kom hit.” 

Eliwn tittade oroligt på henne. ”Men det ska jag ta reda på.” Avslutade Lomise och gick mot dörren. ”Du ska nog gå nu. Det är sent.” Eliwn tittade fortfarande oroligt på henne. ”Men om han tar mig då?” ”Eliwn! Du är nog inte säkrare här ^^” Skrattade Lomise. Eliwn log ett det har du rätt i leende och gick.
När Lomise stängt dörren slutade hon att le. Hon gick till sin säng och funderade.

”Alla? He, kanske lite överdrivet men ok…” Hon la sig under täcket och tog sig Bläckmagi-bok.
”Bläckmagi! Uppföljare till Bläckhjärta! Vad ska hända nu?” Lomise läste högt för sig själv ”Meggie tittade på bokstäverna, svarta och vackra. Hon letade efter stavelserna på tungan, försökte tänka sig världen som orden viskade om, träden, fåglarna, den främmande himlen… Och sen började hon läsa med klappande hjärta. Hennes hjärta klappade nästan lika fort som den där natten då hon skulle med sin röst…” Lomise kom inte längre förens hon lade ifrån sig boken. ”Läsa in och ut sig ur böcker… He” Lomise la sig till sist. Då slog det henne. ”Det är klart! Still blev utläst!”




Postat av: Maria

Ehhh, den riktiga pandan heter egentligen Eliwn inte Elwin. Eller menar du en annan?

2010-10-22 @ 15:33:39
Postat av: Apan00

bra saga!

O

/ \

o(^.^)O

_|_

2010-10-22 @ 15:47:17
Postat av: PandLina1

Jätte bra! :D

2010-10-22 @ 16:16:54
URL: http://pandanlina.blogg.se/
Postat av: Pandania00

Bra :)

2010-10-22 @ 16:30:07
URL: http://pandania.blogg.se/
Postat av: Eliwn

Sagan är redan bra nu ju! Hihi "ja still" åh! hihih

Ha det gott igelkott!

Eliwn :) :P ;) :D

2010-10-22 @ 17:18:12
URL: http://theeliwn.blogg.se/
Postat av: mollymo

Hej på dig du,

Det på-går en tävling i min blogg:

http://ylloms.blogg.se/panfu/

Var gärna med!

Ha det bra!//mollymo

PS: Det är en tävling om att vara med i min saga läs mer om det på min blogg!

(Förlåt om jag katar men det blir SÅÅ kul med dig)

2010-10-22 @ 17:53:38
URL: http://ylloms.blogg.se/panfu
Postat av: adnan_von_panfu

Vill höra mer :D !

2010-10-22 @ 18:56:36
Postat av: sanna9

hej lomise.

hur long tid tar det att gjöra reklam för panfu.

deta är från pandatedde me.

vi bara undra.

2010-10-23 @ 08:37:39
URL: http://sanna9.bloggplatsen.se
Postat av: mollymo

Tack att du ville vara med Lomise!

Jag lottar så får vi se om du ee med!

2010-10-23 @ 08:53:15
URL: http://ylloms.blogg.se/panfu
Postat av: Pomis

Är inte ja me!:(

2010-10-24 @ 15:11:16
URL: http://lillepomis.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0