Still är tillbaka-Del 7

De blev fångade i burar. Som stora fågelburar som satt fast i en kedja i det höga grott taket. De var bara tre burar och alla var utspridda i dem. ”Hur lång tid har vi på oss?” Ropade Pomis till buren bredvid där Lomise satt. Hon tittade på sin klocka. ”Vi har bara en halvtimme på oss. I Lomises bur satt Adnan och Goldy. Goldy stirrade på Lomise. Hon tittade tillbaka med en obehagad blick. ”Vad?” Frågade Lomise. ”Det är ju du!” Svarade Goldy. ”…” Goldy kröp närmare medans Lomise försökte krypa undan. Burarna var inte så stora så de hade inget val mer än att krypa.

”Vad har du för plan Lomise?” Ropade Linde. Det dröjde lite innan Lomise svarade. ”Vi måste komma till skogen innan klockan nio idag. Annars blir vi fast här.”

JAKOB försökte dyrka upp låset med en liten pinne med det funkade inte så bra. ”Men hur ska vi göra då? Är det kört?” Frågade Adnan. Lomise vände blicken mot Adnan ” Kört? Inget är kört för oss Lyssna noga nu. Dehär är min plan…” Lomise gav alla instruktioner för hur de skulle göra. Efter en stund var allt klart. Lomise nickade mot Linde. Han började klättra upp på buren. Den var mycke högre än de andras burar och han hade fått den förmågan när han kom in i boken. När han kommit upp till toppen började han gunga. De andra i honoms bur (Max och Lunie) började också gunga. Tillslut började kanterna slå i taket. De höll på en stund och tillslut kom Still som hade hört oväsendet. Han kom dit i ett rökmoln. ”Vad håller ni på med här nere!?” Han stannade gungandet med magi. Innan han gick ropade Ella på honom ”Still! Vänta!” Lomise log. Allt gick enligt planerna. ”Vad är det Ella?!” Fräste han. ”Kan du komma hit lite :)” Still tvekade ganska länge med det slutade med att han flög till Ellas bur. ”Vad är det?”

Ella blinkade på ett flörtigt sätt. ”Kan inte du släppa ut mig här ifrån och ta mig till dit du bor? ” Still rodnade och Lomise skrattade i sitt huvud. Hon höll nästan på att skratta högt så hon vände sig om så att Still inte skulle se. Det var nämligen så att när Lomise skrev Belles Elever så skrev hon att när de flög över den riktiga Panfu så såg Still Ella och blev mycket kär men Lomise tog bort det. Men det verkade som att det hade hänt även fast att det inte hade publicerats.

”Nå Still?” ”:bush:… Ok” Still tog ut Ella med magi. ”Men vänta! Jag vill ta med Choles. Hon är min bästa vän. Jag kan inte klara mig utan henne.” Still tog även ut Choles. ”Vänta lite Still. Du ska inte behöva släpa runt på oss när du flyget. Ge oss egna vingar :)” Still kunde inte låta bli att säga imot Ella när hon tittade på honom på de sättet. Max viste att Ella bara spelade men han blev ändå sur och svartsjuk. Still gav både Choles och Ella fina vingar. När han höjde sin stav för att trolla sig där ifrån gjorde Choles polisgrepp på honom! Ella tog snabbt staven och flög en bit bort. ”Jag är sååå korkad!!”

Skrek Still. Han kunde inte komma ut greppet. Choles var väldigt stark och dess utom höll hon i hans vingar i samma grepp. Choles flög ner till marken med Still. Ella gav staven till Adnan som planerat. Han hade läst många magiböcker som från början inte hade riktiga formler med eftersom Still var skriven i en bok som verkade på alla sorts magi så hade Adnan mycket makt. Han sa en formel på Latin som gjorde att alla förflyttades till skogen.


Postat av: Apan00

oooh längtar till nästa del! :)

2010-10-28 @ 20:34:50
Postat av: amandaseh

ÅH! Det blir alltid så att6 jag råkar klicka på enter! :( Men, kan inte jag få vara med lite mer...? Jag vill inte vara taskig men jag vill faktiskt det... Tack om du har med mig i berättelsen ialla fall en till gång! :D

2010-10-29 @ 13:19:11
URL: http://panfuposten.blogg.se/
Postat av: jonteholgersson

får jag vara med i en annan beretällse om du gör någon skriv bara en komentar i min blogg så kommer jag snälla

2010-10-29 @ 16:11:02
URL: http://panfukillen.bloggplatsen.se

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0