Belles elever-Del 8-Slut


- Har Still gjort dig blind?!
Phill nickade sakta.
- Och… och han tog mina krafter.
Stammade Phill. Just då tonade hans vingar bort.
- :bigyes: Va!! Still är inte ond!
- Jo. Nu. Geo gjorde han ond… Och nu är mina vingar borta!
- Och de andra?
Phill suckade tungt.
- Zombies. De beter sig som zombies… onda zombies. De har fått nya röda vingar och tjejerna har glödande röda ögon. Geo ville att Still ska vara hans medhjälpare, eller nått. Så han har sin fria vilja kvar. De andra är själlösa :(
- :O… Jag anade inte att Geo skulle bli så ond :( Han… han är ju Krucios kusinbarnsbarn, så…
- VA! Är han!? Har jag fått mina krafter från Krucios släkt? :mad:
- Han var så snäll när jag träffade honom sist. Jag litade verkligen på honom.
- :(
Det blev tyst en stund. Phill kände på sitt halsband som Still hade satt på honom.
- Vet du varför Still satte på mig ett halsband?
- Du också? Jag har också ett. Jag vet inte varför, Phill.
Just då öppnades dörren. Still och tjejerna stod på andra sidan.
- Geo vill träffa er.
Sa Still hotfullt. Tjejerna tog Belle i armarna medans Still tog Phill. På vägen mot Geos slott viskade Belle till Phill:
- Du hade rätt. De är som zombies.
Inne i slottet väntade Geo på dem. Tjejerna slängde fram Belle och Phill.
- Jag ser att du gillar min present Belle. Men varför har du ett Phill?
- Jag gav han ett Geo.
- Hmm, nåväl. De kan tömma all magi och energi i pandan som den sitter på. Bara med en liten stöt från ett simpelt trollspö så suger den upp all livskraft. Oftast all iallafall.
Geo tog fram sin trollstav. Samma gjorde Still. Tjejerna omringade Belle och Phill.
- Nu är de dags för oss att gå och ta över all magi.
Sa Geo och svingade lätt med sin stav mot Belle. Hennes halsband började spraka och Belle kände en brännande känsla spridas i kroppen. Hon föll till golvet med smärta i hela kroppen. Skrikande försökte hon få av sig halsbandet men de satt fast i Belles päls. Hon kunde inte få av den och de sved mera när hon tog i smycket.
- Belle!!!
Skrek Phill. Han kastade en energistråle mot Amylie. När han märke att hans krafter inte var helt slut började han skjuta mot alla. Han kunde ju inte se så han försökte att inte träffa Belle.
- Jag trodde du hade tömt krypet på magi!
Fräste Geo mot Still.
- Hehe, ja… han liksom rymde :bush: Men han är väldigt svag. Och han har ju sitt halsband på. Och dessutom gjorde jag han blind.
Phill föll utmattad. Still tog fram sin stav och aktiverade halsbandet. Phill försökte resa på sig men han kunde nästan inte röra sina ben. När han helt tappat känslan i bena föll han bredvid Belle.
- Dehär tror jag är slutet Phill. Vi…
Belle han inte säga klart förens hennes ögon slöts. Phill hörde henne inte andas längre.
- Belle!?
- Ingen fara Phill. Du träffar henne snart. Hehe.
Skrattade Still. Först kände Phill att han bara ville sluta andas. Att han bara skulle ge upp. Men han kände sig stark, trots att han kände sig som en brinnande kolbit, så kände han sig stark. Han försökte resa sig upp igen. Han kunde känna sina ben igen. Han gick åt samma håll som han hade hört Stills röst. Han tog snabbt Stills trollstav och avaktiverade sitt halsband. Snabbt kastade han en energistråle på Still som stod framför honom. Geo sprang fram till Phill och tog trollstaven ifrån honom och aktiverade åter igen halsbandet.
- Du kan inte vinna, Phill. Jag förlorar aldrig. Krucio förlorar ofta men inte jag!
Still ställde sig bakom sin mästare.
- Du och jag, Still. Vi ska få mer magi än du trodde fans.
- Ja mästare.
Phill trodde det var kört, då plötsligt Still kasta pulverliknande magiglitter över Geo. När pulvret landade på honom föll han handlöst till marken med slutna ögon. Still tog trollstaven och avaktiverade halsbanden. Sen gick han fram till tjejerna. Still kastade samma pulver på dem men de ramlade inte, de bara stod still. Still gick bakom Musa, hen sträckte fram sina tassar mot hennes rygg. Hans händer började lysa. Tassarna  gick igenom ryggen på henne. När han drog ut dem höll han i ett döskalle liknande rökmoln. Han blåste bort de från sina händer och de försvann. Samma sak gjorde han på Amylie och Fimmy. Deras onda vingar tonades till sina vandliga. Men inte Stills. Still gick fram till Phill och hjälpte honom upp från golvet.
- Still?
- Ledsen att jag gjorde dig blind :)
Stills händer började lysa igen. Han drog sakta fingrarna över Phills slutna ögon. När han öppnade dem igen kunde han se. Bakom dem började tjejerna vakna upp från de som Still hade gjort med dem. Deras ögon var inte längre röda. Även Stills ögon var inte längre röda.
- Vad händer Still?
Frågade Phill.
- När du sköt mig föll min ondska ur mig… det låter konstigt, jag vet, men du sköt helt enkelt ut all ondska som Geo… äm… la in i mig ^^ Även min elakhet är borta. Jag är nu 100 % snäll :D
Still log mot Phil. Men då märkte han att Belle låg medvetslös på marken.
- Belle!
Still och Phill gick fram till henne. Hon hade ingen puls. Phill tittade oroligt på Still.
- Vad ska vi göra?
- Jag vet inte! Jag vet ingen sorts magi som läker sånt här.
- Ge henne en elchock då!
- Det skulle inte funka.
- Hur…
- Titta!!
Belle började tona bort. På bara några sekunder var hon helt borta. Tjejerna kom fram till killarna.
- Vad händ?
Frågade Musa snabbt.
- Belle… hon bara försvann.
Bakom dem såg de en ljus, vit dimma som spred sig i rummet. Då hörde de en röst som ekade i salen.
- Ni måste tillbaka till våran ö. Packa era saker och skaffa er en mästare på era krafter. För några dagar sedan var ni nybörjare men här… här i Geos slott har ni visat på att ni är mäktigare än så. Jag är inte död... men ni kommer aldrig att se mig som Belle igen. Åk!
Dimman försvan. Alla utom Still fällde en tår när de förstod att de aldrig skulle få träffa Belle igen. Still kunde inte gråta, inte då. Han var för arg på Geo. Men utan sin elakhet kvar kunde han inte skada honom.
- Vi har förlorat Belle och du märker de knappt, Still!!!! ;(
Skrek Amylie.
- Kan inte gråta nu :mad:
Han blängde på Geo som fortfarande låg på golvet. Amylie tittade åt samma håll som Still då hon märkte Geo. Han började återfå medvetandet och reste sig upp. Alla blängde på honom.
- Du dödade Belle!!
Alla närmade sig Geo hotfult.
- Jag tog tillfälligt bort hans krafter med dedär pulvret så de är fritt fram för att klå upp honom :mad:
Morrande hoppade Musa och Amylie på honom. Phill och Fimmy stod kvar och tittade på. Samma gjorde Still. Efter att tjejerna klått medvetandet ur Geo låste de in honom i sin egen maskin. Still gjorde den magisäker så att han inte skulle trolla sig ut där ifrån.
När de flög kommit hem märkte Amylie att Still hade kvar sina röda vingar.
- Still! Dina vingar. De är fortfarande onda :(
Still tittade på dem en stund.
- Ja...
Han viste inte riktigt hur han skulle svara.

När alla hade packat gick de ut och satte sig på sitt tak. Det blev tyst en stund.

- Var ska ni åka? Jag ska sappa mig till en planet där det spelas mycket musik… den heter någonting men jag lyckas aldrig uttala de bra :)
Musa tittade frågande på de andra. Efter en stund svarade Amylie:
- Jag ska söka upp en gammal lärare som Belle pratade om för länge sedan.
- Och jag ska till Solaria… jag ska reda ut ett och annat där.
- Fimmy och jag ska tillsammans åka till nyckelpigornas folk. Jag hoppas på att få tillbaka mina vingar där. När jag bemästrat mina krafter ska vi åka till Fjärilsfolket. Jag kommer att sakna er.
Alla kramades. Sen tog Amylie upp sin trollstav och vevade den i luften. Hon mumlade en formel men ingen uppfattade vad hon sa. På allas halsar kom det fram en medaljong. Den var guldfärgad med en stor, blank sten i mitten. När dem tittade på den kunde de se Belle och varandra.
- Så att vi inte glömmer varandra.
Sa Amylie som ett farväl.


SLUT!
Var den bra :)?
Såhär såg de ut :):



Postat av: Haval B Aziz

Tjohooo... hur mås?,skulle va snällt om du kunde ställa en fråga på min frågestund i bloggen Pöss på..

2010-09-01 @ 17:28:16
URL: http://havii.blogg.se/
Postat av: lyre6

du lomis DEN VA JÄTTE BRA :) litte solrlig slut att belle försvan men den va endå bra

2010-09-01 @ 18:25:42
Postat av: Pandania00

Är du inne, Lomise? Kanske vi kan ses i panfu? Kram sagan var bäst

2010-09-01 @ 18:28:52
Postat av: avrilpanda

snyft snyft så sorglit snyft amen sluta lägger av nu snyft sluta sluuta avrilpanda okej

mvh/Ebba,ledsna avrilpanda

2010-09-01 @ 18:58:05
URL: http://www.panfu.se
Postat av: petshop00

Jag älskar den lomise!! Men vad händer med Phill och Fimmy? Blir dom kära eller nåt??

2010-09-01 @ 20:06:01
Postat av: Emme20

Liknar inte den här sagan Winx club från nickolodien......?

2010-09-02 @ 06:06:13
Postat av: ernin

Jag älskar den!!

Du borde bli författare!

2010-09-02 @ 09:53:22
URL: http://ernin.bloggsida.se
Postat av: PandLina1

Heeej Lomise!!



Jag älskade den där sagan :) :) :)

Hoppas att du gör en till snart :D



//PandLinaSomÄlskarSagor :)

2010-09-02 @ 14:51:57
URL: http://pandanlina.blogg.se/
Postat av: petshop00/Erika

Jag. Älskar. Dig. Lomise. SAGAN ÄGER!!!!!!!!!!!!!! DU ÄGER!!!!!!!!!!!!!! DIN BLOGG ÄGER!!!!!!!!!!!!!

//Eran Petshop00, Erika

2010-09-02 @ 20:29:46
Postat av: himeln11

Sagan var: superbra, megabra, bamsebra, superduperbra,bäst, megabäst, jättebäst, orkar inte skriva mer nu men den här sagan var bättre än de andra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :D ;)

2011-01-07 @ 14:57:06
Postat av: sealia

Den var super-bra jag verkligen älskar såna filmer som är som din förutom man håller på att gråta för den ochså kan vara sorlig men jag ÄÄÄÄÄLSKAAAR den

2011-07-22 @ 20:11:09

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0