Pompom sagan del 6

Och nu! Det som ni alla sätt fram imot :D Pompom sagan!!
Jag skrev aldrin när del 6 skulle utses men här kommer den idag i alla fall.
Det var fler än någonsin att välja bland! Men jag tog en som jag tyckte var lätt att fortsätta på. Även fast den var kort :) Vinnare: Ziku!
Tidigare vinnare: Lomise, Anzy, Sattastugan, Jaida, Pingeliplong, Ziku
Del 6 är under del 5. Del 1 - 4

Del 5 - pingelipong
Pompom satte sig försiktigt på Jimmys säng och sa:
-D-det här va ju inte så bra... försökte Pompom.
Jimmy svarade inte.
-Jag är ledsen över vad som hände vid glassbaren, jag vet inte vad som flög i mig.... sa Pompom med en liten röst.
Just när Jimmy skulle svara så...
-GULLEVÄNNEN!!!!!!!!! HUR MÅR MIN LILLA ÄLSKLING???!!! sa Paulina och gav en stor kyss på Jimmys mun.

Pompom kände sig kall och som att någon hade kastat henne in i en burk med ett hårt lock på.
-Jag tror jag går nu.... sa Pompom med snyftningar efter sig och stängde dörren med en smäll.
-K-kom tillbaka!!!!!! skrek Jimmy efter henne och ett försök att komma upp ur sängen, men Paulina hejdade honom.
-Ta det lugnt gulle hon klarar sig, och nu får vi ju lite tid för oss själva ju... sa Paulina med en lugn röst.
-Nej.... jag går till hennes rum! sa Jimmy och kastade sig upp ur sängen och sprang ut ur sitt rum, Paulina blev sittande på sängen kvar...


Del 6 - Ziku
Pompom sjönk i hop bland hinkar och förpackningar med medicin. Här, i förrådet, kunde hon gråta ut i fred.
Vad hade hon egentligen tänkt? Att det skulle bli henne och Jimmy? Tydligen.
Pompom begravde ansiktet i tassarna och lät tårarna strömma. Hon hulkade högt och hjärtskärande. Allt var slut! Allt!
- Pompom?
Den tilltalade tittade upp och satte tårarna i halsen. Jimmy satt på huk framför henne, han verkade piggare nu än förut.
- Låt mig vara! utbrast Pompom. Stick till din tjej, du.
Jimmy lyssnade inte. Han drog den skärrade Pompom intill sig och kysste henne hårt.
- Det är slut, Jimmy!
Hörde de Paulina säga



• Skriv Del 7 i en kommentar här eller på min mail: [email protected]
• Den ska inte vara för lång. Typ 100-200 ord räcker. Men det är inte så noga.
• Del 7-vinnaren utses någon gång nästa vecka
• Man får vara med även om man vunnit innan men jag ska no låta någon som inte vunnit vinna
• Bild kan ni också skicka med men annars gör jag en
• Den ska vara lätt att fortsätta på
Del 1 - 4


Postat av: Rebecca10

Jimmy tittade förskräckt på Paulina. Hennes ögon var fulla av ledsamhet och tårar. Hon stod där en stund, innan hon försiktigt gick ut igen. Pompom tyckte faktiskt lite synd om henne, samtidigt som hon kände en droppe av hat. Sedan tittade hon på Jimmy. Han var lika förskräckt, men inom sig förstod han, att man bara kan vara ihop med en åt gången. Vem han än skulle välja, skulle det kännas lika hårt. PomPom tänkte på samma sak. Om man ändå vore ett litet, litet barn igen.... Suck...!

Sedan tittade Jimmy på Pompom igen.



- Nu eller aldrig....tänkte Jimmy....

2011-01-03 @ 15:10:51
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: Rebecca10

Jimmy tittade förskräckt

på Paulina. Hennes ögon var fulla av ledsamhet

och tårar. Hon stod där en stund, innan hon försiktigt gick ut igen. Pompom tyckte

faktiskt lite synd om henne, samtidigt som hon kände en droppe av hat. Sedan tittade

hon på Jimmy. Han var lika förskräckt, men inom sig förstod han,

att man bara kan vara ihop med en åt gången. Vem han än skulle välja, skulle det

kännas lika hårt. PomPom

tänkte på samma sak. Om man ändå vore ett litet, litet barn igen.... Suck...!

Sedan tittade Jimmy på Pompom igen.



- Nu eller aldrig....tänkte Jimmy....



2011-01-03 @ 15:12:17
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: Pidgeotto♥

- Hörde du vad jag sa Jimmy? skrek Paulina. Jimmy! Jimmy!!!

Paulina blev arg, vände sig om och sprang iväg gråtandes.

Pompom såg Paulina när hon sprang.

- Paulina! ropade Pompom. Jimmy, kan jag få prata med Paulina i enrum.

- Ok...

Paulina vände sig om.

- Jimmy gillar inte mig! grät Paulina.

- Jo, sa Pompom. Hangillar dig som vän... tror jag...

Då började Paulina gråta ännu mer.

- Paulina, jag vet att du gillar Jimmy men...

- Men han gillar dig inte mig! Jag vet...

- Vad snackar ni om? Jimmy kom och fråga.

- Jag borde gå nu, sa Paulina och gick.

2011-01-03 @ 15:32:39
URL: http://panfupid.blogg.se/
Postat av: karpan

Jimmy brydde säg inte om att det var slut för Paulina och han.

Nu är det bara du och jag, sa Jimmy kärleksfullt.

Pompom tittade på honom och såg nu Paulina gråtandes och hon sprang iväg.

Paulina vänta säger Pompom.

Paulina kommer tillbaka och pratar med Pompom.

Efter en stund så ringer det i Paulina's mobil.

Det står Okänd men Paulina svarar ändå.

Det är en kille som har ringt och frågar om Paulina vill gå ut på eb dejt i slottet med honom.

Paulina säger ja och nu är hon glad!!!

Jimmy går till Pompom och kysser henne igen.

Jag älskar dig säger Pompom.

Jag älskar dig mer säger Jimmy och kysser henne änu en gång till.

2011-01-03 @ 16:03:44
Postat av: Lola100

-Passi sa att du älskade någon och att jag snart skulle få reda på vem, jag trodde inte att det var jag, sa Jimmy lite ursäktandes.

-Var det därför du och Paulina blev ihop? För att om JAG hade någon så ville DU också ha det? undrade Pompom lite försiktigt.

-Jag var aldrig riktigt kär i Paulina, men hon trodde det när jag frågade, igentligen var det för att du skulle se hur lycklig jag var utan dig! mumlade Jimmy. Pompom kunde se det framför sig, om hon nu hade en annan pojkvän, hur Jim och Pau hand i hand låtsades vara lyckliga men hur Jimmy igentligen inte stod ut.

-Det gick för långt, va? frågade Pompom när bilden i huvudet vandrat iväg.

-Typ, när jag förstod att du älskade MIG och när jag läste brevet blev jag arg och ledsen på mig själv, sa Jimmy och reste sig upp.

-Paulina kan få vilken kille hon vill, sa han och hjälpte Pompom upp.

-Fast JAG vill bara ha dig, sa han också kysste de varann, det kanske var deras andra kyss, men inte deras sista. SLUT

2011-01-03 @ 16:06:36
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/
Postat av: pingelipong

grattis ziku! :) :) Fin del av berättelsen!

//Pingelipong

2011-01-03 @ 16:25:02
Postat av: Pandania00

Jimmy tittade på Paulina. Han reste sig lite klumpigt upp.

- Gå du. Jag behöver dig inte! skrek Paulina när hon rusade ut ur förrådet. Tårarna strömmade ner för hennes kinder. För en gång skull, tyckte Pompom riktigt synd om henne. Men så avbröts hennes tankar av Jimmy.

- Varför gjorde du så? sa Pompom - hon var fortfarande förvirrad efter kyssen.

- Jag... Paulina är inte min riktiga kärlek. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men. Jag har skrivit minst tio kärleksbrev. Det stod väl ungefär... "Kära Pompom. Jag är jättekär i dig, och skulle ge allt för dig. Jag blev bara ihop med Paulina för att... nej jag vet inte. Din kära Jimmy"

- Men allt lät för fånigt. Alla brev ligger i mitt skåp. Kan du förlåta mig?

- Klart, Jimmy, sa Pompom.

Jimmy böjde sig över henne, och kysste henne igen.



Puss&Kram



Din Pandania00<3

2011-01-03 @ 17:24:09
Postat av: godisbiten12

paulina kände att benen sjönk ihop . hon tappade ballans sinnet helt. hon lade sig ner på marken och låg stilla. hon tog stöd av dörren . och sen svimmade hon helt. jimmy hörde dunsen och paulins skrik.

han sprang ut och där låg hon.

alla stod och snyftade.

sen kände han att nån slog honom i huvet med en hammare.

2011-01-03 @ 17:57:57
URL: http://novellbloggensomarbra.blogg.se/
Postat av: Anonym

:lol: ?



:mad:?

2011-01-03 @ 18:37:18
Postat av: juliaplutt♥♠◘♦♣

:lol:

2011-01-03 @ 18:38:26
Postat av: Astrixa

Jimmy och Pompom tittar bort mot den stängda dörren. Har Paulina gjort slut? Det trodde Jimmy aldrig att Paulina skulle göra. Sedan rycker Jimmy på axlarna och hans blick fastnar i Pompoms ögon, som fortfarande har blicken på dörren. Sedan tittar Pompom mot Jimmy och ler. Jimmy och Pompom tänker precis kyssa varandra, men just då öppnas dörren av ett ilsket och tårfyllt ansikte. Paulina.

- Det är slut nu, Jimmy! Hörde du vad jag sa!? Det är slut nu! Skriker Paulina gråtande med en arg röst.

- Ja, jag hörde. Säger Jimmy som reser sig upp bland hinkar och mediciner.

- Ja! Ska du inte börja tjuta eller åtminstone böna och be!? Frågar Paulina och sätter armarna i kors.

- Ehh... Nej? Trodde du att jag älskade dig SÅ mycket? Frågar Jimmy och lutar sig mot en hylla.

- Du är bara för mycket! :mad: Utbrister Paulina och slår till Jimmy på kinden.

- Aaaaaaaj!!! Stönar Jimmy.

- Oj, hur gick det!? Frågar Pompom och rusar fram till Jimmy.

- Det borde inte göra såhär ont för bara ett slag på kinden! Säger Jimmy lidande.

Pompom lägger sin tass försiktigt mot Jimmys röda kind. Sedan kysser hon Jimmy på hans mun lätt.

Sedan lägger Pompom ner sin tass på golvet. Men plötsligt öppnas dörren av en sjuksköterska...

2011-01-03 @ 20:11:41
URL: http://astrixa.blogg.se/
Postat av: Dollandollar

Jimmy släppte taget och Pompom tittade förvånat på honom.

- Men, men.. Pompom hittade inte ett ord och kastade sig om Jimmys hals och Jimmy kramade om henne.

- Pompom!! en sjuksköterska ropade på Pompom. Jimmy tog Pompom i handen och tillsammans smög de in till Pompoms rum. De väggarna som känts så dystra innan Pompom och Jimmy blev ihop lystes nu upp, hela den dystra världen kändes glad och varm fast en det var så kallt ute.

Pompom la sig i sängen och Jimmy hjälpte henne så att det skulle se ut som om hon legat där hela tiden och Jimmy la sig på den lediga sängen brevid.

Jimmy smög in sin hand i Pompoms och de log mot varanda. Sjuksköterskan öppnade dörren.

- Där är du ju Jimmy! Jag fick nya utskrifter från era läkare och ni kan nu gå hem från sjukhuset!

2011-01-03 @ 20:57:49
Postat av: Anonym

:) :D :P :( ;( :love:

2011-01-03 @ 20:59:53
Postat av: wiooi

Du wioow säger att du har sagt att ni är allra allra bästisar i panfu! Det är ni väl inte! Inte allra allra bästisar ni har ju bara träfats en gång :( :(

2011-01-03 @ 21:09:10
URL: http://panfuwiooi.blogg.se/
Postat av: emma

Jimmy lutade sig tilbaka pompom viste inte om hon skulle gilla det äller inte med en liten rösta sa hon varför kysste du mig Jimmy försökte få fram ord men det kom inte ett ljud tillsist fick han fram ett enda ord jag sen svimade han i pompoms knä.Pompom hörde steg inte bara vanliga steg utan Paulina steg pompoms hjärta hålde på att slå fortare och fortare det enda hon kunde göra e att att låtsas svimma

2011-01-03 @ 21:18:13
URL: http://fluffyemma.blogg.se/
Postat av: penny109

paulina springer iväg med ögonen fulla med tårar och stänger hårt igen dörren med en smäll. Jimmy o pompom stirrar på den stängda dörren och säger samtidigt "har paulina gjort slut" plötsligt kommer paulina tillbaka med ett helt förstört ansikte hennes ansikte är blodigt. Jimmy och Pompom springer fram till paulina som bara står vid dörren helt blodig i ansiktet. Pompom frågar

- Vad har du gjort!? med en helt skräckslagen röst.

- Jag ramlade bara..säger paulina med en lugn röst. Pompom springer förbi paulina och in i sjukrummet. När pompom kommer in ser hon att det ligger mediciner,hinkar o toalettpapper överhela golvet.Då öppnas dörren och Doktorn kommer in.

- Men vad i hela friden gör du!

- Jag Ähm skulle..svarar pompom med en ynklig röst mer hinner hon inte säga.

Doktorn tar pompom i nacken och går till ett konstigt rum som pompom aldrig sett förut det är helt svart o grått.



Doktorn släpper ner pompom på det hårda golvet.

-Jag har inte gjort nåt.Jag skulle bara gå in i rummet o kolla. säger pompom med en gråtande röst.



Doktorn går ut och låser dörren.Så där sitter pompom helt själv i det mörka rummet.

Helt plötsligt kommer...



kram pennan. <3

2011-01-03 @ 21:24:19
Postat av: lomis2

jimmy tittade på paulinas ansikte och paulina sa jag älskade inte dig någonting jag älskade dina pengar!! och smälde igen dörren till förodet sen gick hon till vaktmästaren och sa kan jag få låna nycklarna till förodet? givetvis sa vaktmästaren och gav henne långsamt nycklarna sen gick hon till förodet och tänkte hahahah jag vet jimmys konto nummer och sen tänkte hon nu kommer han aldrig att bäretta sitt konto nummer för nu kommer han inte ut och sen dör han av flunsan och sen vet dom inte vem som har togit pengar i smyg för jag har ju hans konto nummer så hehe nu blir det synd om honom och låste dörren

2011-01-03 @ 23:13:07
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: lomis2

jimmy tittade på paulinas ansikte och paulina sa jag älskade inte dig någonting jag älskade dina pengar!! och smälde igen dörren till förodet sen gick hon till vaktmästaren och sa kan jag få låna nycklarna till förodet? givetvis sa vaktmästaren och gav henne långsamt nycklarna sen gick hon till förodet och tänkte hahahah jag vet jimmys konto nummer och sen tänkte hon nu kommer han aldrig att bäretta sitt konto nummer för nu kommer han inte ut och sen dör han av flunsan och sen vet dom inte vem som har togit pengar i smyg för jag har ju hans konto nummer så hehe nu blir det synd om honom och låste dörren

2011-01-03 @ 23:13:45
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: Anzy ♥

Naaaw den var bra den delen :)

:thumbup:

//Anzy &hearts;

2011-01-03 @ 23:27:41
URL: http://anzylanzy.bloggplatsen.se
Postat av: Glassen26

Dom tittade å varandra en lång stund. Paulina Bara skrek i hela koridoren att hon inte älskade jimmy längre. Men det struntade dom i.pompom fatade inte att hon fick vad hon ville tänkte hon. hon viste att allt skule bli bra nu. en sjuksköterska ropade på jimmy. Jimmy sa jag måste gå nu. Han släpde hennes armar och jick ut. pompom hörde att sköterskan sa jimmy vi ser att du är frisk snart så imorgon ska du åka hem. jimmy var hel tyst inte ett ord hördes. pompom kände att tårarna burjade ströma och hennes hjärta burjade slå hårdade

2011-01-04 @ 10:12:07
Postat av: mikuru112

Jimmy tittade upp på Paulina, det forsade tårar ut ur hennes ögon.

- Din...! Din...! Din svikare! Skriker Paulina och pekar på jimmy, men sedan Pompom.

- Om du bara hade låtit Jimmy vara ifred, så skulle det här aldrig hänt!

Pompom stirrade skräckslaget på den gormande Paulina, som malde ut förolämpning efter förolämpning. Men så reser hon sig upp och skriker tillbaka.

- Ååå! Om DU bara inte hade kommit med ditt fjäskiga leende och tagit Jimmy ifrån mig, all den tig jag känt honom har jag älska...

Pompom kom på sig själv. Hon lade handen för munnen, och såg nog allmänt förvånad ut, att hon höll på att uttala att hon älskar Jimmy.

- Pompom... hörde hon bakom sig. Jag älskar dig också. Rösten var lugn och sansad, men dock lite ostadig. Klart hade båge Pompom, och Jimmy fattat att den andre älskat dom, men det blev ändå ett stort tillkänna givande.

- glöm mig då! snyftade Paulina och sprang ut ur rummet, Pompom tyckte faktiskt lite synd om henne, men också en droppe, av hat...

- Aj! hörde dom, dom sprang ut ur rummet och såg då Paulina, liggande på golvet, med ett stort blödande sår på armen!

Fortsättning följer...



2011-01-04 @ 10:16:03
URL: http://panfuisa.blogg.se/
Postat av: cken

Jimmy vände sig om och i dörren stod Paulina.

- Vad håller du på med!!? Stick, tjejen! Det är MIN kille!

Paulina gick fram och tog Jimmy i armen.

- N-nej! Pompom! ;(

Paulina drog ut Jimmy ur rummet och stängde dörren med en smäll. Pompom satt kvar. Där satt Margareta Isadora Qvist alldeles ensam. Det var tyst. Plötsligt kom Passi rusande in i rummet.

- Pompom! Hur mår du?

Passi hjälpte Pompom att resa sig upp.

- Sisådär. svarade Pompom. Men...

- Hur gick det med Jimmy? avbröt Passi.

- Det var det jag tänkte säga, sa Pompom med en suck.

- Paulina tog honom. fortsatte hon.

- Du, jag såg faktiskt Paulina där ute! sa Passi.

- Åh, så bra! Men jag tror inte att Jimmy vill vara ihop med Paulina. sa Pompom.

- Inte?

- Inte. sa Pompom tvärsäkert.

- Okej då har jag en idé... sa Passi.



Passi viskade massa saker till Pompom och dem nickade till varandra. Sen sprang Passi iväg till telefonen och ringde Paulinas mamma, och Jimmys.

- Du ska få igen, Paulina! sa Pompom som var vid Jimmy och Paulina.

- Säger du, ja! sa Paulina retfullt.

- Pompom! :) sa Jimmy med glädje.

Precis när Paulina skulle tvinga Jimmy att gå på dejt, och Jimmy sa att han inte älskade Paulina, kom Jimmys mamma, och Paulinas mamma.

- Paulina...



Fortsättning följer...

2011-01-04 @ 11:22:46
Postat av: panolona

Jimmmy gick fram till dörre och skrek.

-JAG VILL VA MED POMPOM OCH INTE DIG!

Man kunde hör hur Paulin började gråta.Paulina sprang ut ur sjukhuset.

-Varför blev du så sjuk Jimmy?

-För att jag hade sårat dig,jag gillar dig bätre än Paulina.

Dom kramade om varana hårt.PLöstligt öppnades dörren av en sjuksöterska

-Vad gör ni här? det är ju en skrub! Kom.

Dom gick ut ur förådet glada. Dom gick till sina sängar och tänkte på varana en lång stund tills dom somnade.När Pompom vaknade sat hennes vän Passi brvid sängen...

2011-01-04 @ 11:26:13
URL: http:// panolona.blogg.se/
Postat av: Ziku/MrLuckys syster

Tack så mycket :D Tack ni andra som säger att den var bra också :>



//Ziku

2011-01-04 @ 11:38:55
URL: http://sweetvampire.blogg.se/
Postat av: Ly

Oj då! Glömde skriva mitt pandanamn i mejlet!

Jaja, jag har ju skrivit så många kommentarer med

min mejladress som inte publiceras, så du kan nog lista ut vem det är.

2011-01-04 @ 11:41:41
URL: http://lypandan.blogg.se/
Postat av: Sattastugan

Dem kom en kall pust över PomPoms ansikte. Hon kollade på Paulina som stod vid dörröppningen med tassarna mot midjan.

- Hur kunde du, Jimmy! skrek Paulina högtydligt och hennes tårar började långsamt komma.

Jimmy blev helt tyst. Han kollade på Paulina, på hennes blöta kinder dränkta med tårar.

Efter en stuns sprang JImmy ut från förrådet, PomPom hann se att han var aldeles blank innan han stängde dörren. Hon kollade mot Paulina som fortfarande stod där och hulkade.

- Ledsen... Mummlade PomPom och ryckte på axlarna, hon gick fram till paulina och höll om henne.

- LÅT MIG VARA DITT... MONSTER! Skrek Paulina och rusade kvickt ut genom dörren.

Pompom skönk ihop i en stor hög av damm, hon kände sig dum. Dum, sur, arg... Ja, allt! Hon kupade tassarna och lät dem än en gång sjunka ner över hennes ögon. Fast egentligen var det ju inte hennes fel, det var ju JImmys! Han har förstört hela både pompoms och Paulinas liv känns det som. PomPom torkade den sista rinnande tåren och ställde sig upp. Hon skulle äntligen prata vett med Jimmy. Hon ställde sig raskt upp, slog bort allt damm från kläderna och gick ut ur dörren. Till sin stora förvåning när hon kom in genom JImmys sjukhusdörr, satt han och kysste Passi. PomPoms egna, bästa Passi...

2011-01-04 @ 12:07:57
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: Sattastugan

Altså, på en ställde skrev jag ju: " Efter en stuns sprang JImmy ut från förrådet, PomPom hann se att han var aldeles blank innan han stängde dörren "

Men såhär ska det stå: "Efter en stund sprang Jimmy ut från förrådet, PomPom hann se att han var alldeles blank i sina ögon innan dörren small igen. "

2011-01-04 @ 12:12:34
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: Tina / duncen

- Jag vet att jag gör ett stort misstag, men, älskar du inte Paulina längre?, frågade Pompom. Jimmy kollade ner på marken, sen i luften, och sen gjorde han så om och om igen. Pompom väntade på ett svar. Jimmy öppnade munnen, och sen stängde han den. Jimmy kollade på sidan.

- J-jag älskar inte henne. Jag älskar dig!, sa Jimmy äntligen. Pompom blev varm, inte av värme, utan av kärlek.

- Pompom! Var är du?!, skrek Passi.

- Jag måste gå, sa Pompom och lämnade Jimmy ensam i förådet. När Pompom hade sprungit ut från korridåren blev hon stoppad av Paulina. Pompom såg att Paulina var väldigt arg.

- Du!! :mad: , skrek Paulina det högsta hon kunde i Pompoms öra.

- V-vad är det Paulina? :( , stammade Pompom ängsligt. Paulina gjorde en min, hon tog tag i Pompoms axlar. Sen gjorde hon en elak min...

2011-01-04 @ 12:48:13
Postat av: Pennan

Jimmy och Pompom kollade upp mot Paulina Dom båda såg att det strömmade ut tårar ur hennes ögon.

- Jag orkar inte mer skrek Paulina och stängde hårt igen dörren bakom sig med en smäll. Jimmy stirrade på den stängda dörren en lång stund.

- Allt är mitt fel! sa Pompom och sprang iväg med tårar i ögonen.

- Neej! vänta. skrek Jimmy och sprang efter Pompom.

Pompom sprang in i ett av sjukhus rummen. Där såg hon Paulina slå i golvet och gråta. Pompom tyckte lite synd om Paulina.Och tänkte gå in i rummet.Men tänkte sig för lite hon tänkte "tänk om Paulina blir arg o slår mig istället". Pompom gillade ju såklart Jimmy men är det rätt att ta kärlek från någon annan. Det kanske händer samma sak för henne som de hände för paulina Jimmy kanske inte kommer älska mig.

- Där är du ju Pompom. sa Jimmy med en anfådd röst.

Pompom vände sig försiktigt bort från Paulina och kollade in i Jimmys ögon.

Pompom sprang förbi Jimmy och försökte springa ut från sjukhuset. Utanför stog Passi och pratade i mobilen. När Pompom skulle öppna dörren gick det inte.Hon försökte och försökte. Hon knackade hårt på rutan o tänkte att Passi skulle se henne men det var omöjligt. Till slut gav hon upp och sjönk ner på golvet.Hon hörde ett flåsande men hon kunde inte höra vart det kom ifrån.

- Nej det är Paulina! tänkte Pompom och satt sig ihokrupen så att hon inte skulle synas. Då öppnades dörren bakom henne och där stog..



Kram penny109! <333

2011-01-04 @ 13:45:40
Postat av: Amber_sweet

Har inte varit med i tävlingen tidigare, men tyckte det kunde vara kul att försöka åtminstone... ^^



Det var flera dagar sedan det där hände och Pompom kunde inte sluta tänka på det. Hon och Jimmy hade varit tillsammans sedan dess. Det pirrade i magen bara av att tänka på honom, hans underbara ögon och...

- Pompom, dina vänner är här... Det verkar vara bråttom, avbröt hennes mamma henne i sina tankegångar. Pompom ryckte förvånat till och ställde sig upp för att skynda nerför trappan ut till hallen. Där stod Paulina och Passi, Pompoms två bästisar. Ja, Paulina också. De hade bråkat lite först, men var nu goda vänner och Jimmy verkade väldigt glad och lättad över det.

- Ah, där är du Pompom! Det är jättebråttom! försökte Passi förklara och Pompom rynkade förvånat på pannan medan hon drog på sig gympadojorna. De två pandaflickorna drog stressat med Pompom ut som knappt hade hunnit få på sig jackan. De började prata i mun på varande, det enda som Pompom kunde urskilja var orden "Biblioteket", "Fara" och "Jimmy".

- Vad pratar ni om?! Jag fattar inte... började hon, men avbröt sig när hon såg den stora folksamlingen utanför glassbaren. Polisbilar, ambulanser och en tv-bil stod utanför glassbaren och folk verkade panikslagna.

2011-01-04 @ 20:29:07
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Goldy

Jimmy visste inte till en början vad han skulle göra. Pompom och Jimmy blev först alldeles förskräckta för framför dom stod Paulina och höll i en medicinförpackning bakom huvudet och tänkte slå Jimmy och Pompom med. Jimmy försökte skydda Pompom. Precis innan Paulina skulle kasta förpackningen på dom. Öppnades dörren och där stod en sjuksköterska. - Herregud, vad håller du på med, röt hon åt Paulina. - UT HÄRIFRÅN DIREKT! O...okkkeeeejj. Stammade Paulina och så sprang hon därifrån...

2011-01-05 @ 11:31:59
Postat av: Ragdoll

Jimmy lutade sig back ut ur skruben för att titta på paulia.

- Det var kul så länge det vara men helt ärlitgt så var inte du riktigt min typ pauilna sa jimmy glat.

Pompom såg inte paulina, nej hon såg bara jimmy. Henne hjärta gick på hög varv ”gillar jimmy verkligen mig?!” pompom fick tillbacka fattningen och hörde hur någon gick med arga steg bort genom koritoren. Vanligt vis var inte pompom skade glad men när hon förstod att jimmy och paulina hade gjort slut och att jimmy inte gilla paulina mer kunde hon inte låta bli att le lite för sig själv. När jimmy vände tillbacka blicken till pompom såg han mycket osäker utt. Det såg utt som om han hadde kommit på sig själv med något.

- ööö jag kan förklara...började jimmy.

Det hade inte varit meningen att han skulle vissat för pompom att han gilla henne. För om han gjorde det kanske hon blev rädd och ja, han fick helt enkelt inte fölora pompom som vän bara för att hon fick veta att han var kär i henne om hon inte kännde lika dant.

- Det behövs inte, jag tror jag fattar sa Pompom, när du läste vad som stod i brevet jag la i din brevlåda i morse...

- Vänta lite har du lagt ett brev i min brevlåda?

- Ja, har du inte läst det? Pompom blev mycket förvirrad

- Nej, jag har inte sett något brev...sa jimmy tveksamt

- Betyder det att du kysste mig fast du inte visste att jag är kä...Mitt i meningen kom hon på sig själv med att nästan avslöja sig. Men jimmy var inte dum

- Kär i mig? Plötsligt ramla så många pusselbitar på plats. Pompoms förskräkta min när han presentera paulina i glassbaren. Alla mystiska blickar han fått från henne i skolan och Så mycket mer.. men det är ju jag som är kär i dig Pompom

2011-01-05 @ 16:43:48
Postat av: fluffig

allt va tyst pompom sat där med jimmy.paulina titade i jimmys ögon med en arg blik med tårarna rinande ner från kinden,men jimmy vände blicken snabbt från henes ögon för

att inte tycka synd om hene men medans pompom tyckte det lite grana.

hon hade ju ochså känt sig så men när hon skulle säga något til paulina var hon

borta.pompom stälde sig up och gick lite försiktigt till hon och paulina

kolade up på pompom och sa



- vad gör du här ska du inte vara med.......paulina blev avbruten av pompom som sa



- nej jag kom för att vara med dig lite jag och du skulle kuna bli väner



- värkligen jag har aldrig haft en riktig vän förutom de som ville ha mina pengar





den blev avbruten nu jag fortsäter ssenare

2011-01-05 @ 20:03:16
Postat av: fluffig

min mamma avbröt mig så jag ska börja om :allt va tyst pompom sat där med jimmy.paulina titade i jimmys ögon med en arg blik med tårarna rinande ner från kinden,men jimmy vände blicken snabbt från henes ögon för

att inte tycka synd om hene men medans pompom tyckte det lite grana.

hon hade ju ochså känt sig så men när hon skulle säga något til paulina var hon

borta.pompom stälde sig up och gick lite försiktigt till hon och paulina

kolade up på pompom och sa



- vad gör du här ska du inte vara med.......paulina blev avbruten av pompom som sa



- nej jag kom för att vara med dig lite jag och du skulle kuna bli väner



- värkligen jag har aldrig haft en riktig vän förutom de som ville ha mina pengar



- ok sa pompom med lite tröstsam röst



- oj jag måste gå sa pulina



då kom jimmy och frågade - var va du jag har letad överalt efter dig pompom.



pompmom var inte säker det dära honoch jimy tänk om det blir sama sak som

det



hände med paulina men sen så tänkte on säga det



men det gjorde hon inte.



2011-01-06 @ 11:16:45
Postat av: fluffig

oj råka skicka dden



allt va tyst pompom sat

där med jimmy.paulina titade i jimmys ögon med en arg blik med tårarna rinande

er från kinden,men jimmy vände blicken snabbt

från henes ögon för

att inte tycka synd om hene men medans pompom tyckte det lite grana.

hon hade ju ochså känt sig så men när hon skulle säga något til paulina var hon

borta.

pompom stälde sig up och gick lite försiktigt till hon och paulina

kolade up på pompom och sa



- vad gör du här ska du inte vara med.......paulina blev avbruten av pompom som sa



- nej jag kom för att vara med dig lite jag och du skulle kuna bli väner



- värkligen jag har aldrig haft en riktig vän förutom de som ville ha mina pengar



- ok sa pompom med lite tröstsam röst



- oj jag måste gå sa pulina



då kom jimmy och frågade - var va du jag har letad överalt efter dig pompom.



pompmom var inte säker det dära honoch jimy tänk om det blir sama sak som

det



hände med paulina men sen så tänkte on säga det



men det gjorde hon inte.



tillslut gick jimmyu och pompom friska ut ur sjuk huset och från fiende till vän alltså paulina men det hade hänt något häma hos hene det hade blivit ettt rån..........

2011-01-06 @ 11:21:54
Postat av: saifeng

Pompom kände sig konstig en klumb i magen började samlas hon reste sig och gik till sit rum och tängte vad som var fel.Sen kom hon på hur hon kunde göra förchöka fixa i hop dem två men det verkade inte så lät för när Pompom hon såg Paulina så vart honvek ligen ledsen .Sen tänkte hon vad ska jag göra.

2011-01-07 @ 10:03:45
Postat av: lina0789

WOW hur tusan fick du så många läsare? fin blogg. jag skämms för det här men det är typ bara fyra stycken som brukar läsa min blogg. så läs den gärna. den heter panfulina.blogg.se

2011-01-07 @ 16:07:02
URL: http://panfulina.blogg.se/
Postat av: Awes0me

Paulina Skrek ännu en gång att det var slut fast den här gången hårdare! Jimmy brydde sig inte, han fortsatte bara att kyssa pompom. men då kom paulina fram och drog bak honom!



- VAD TROR DU ATT DU GÖR? vrålade paulina.

- förlåt paulina men vi kan inte vara ihop längre jag älskar pompom!:heart:

- Du sa ju själv att det var slut! sa jimmy

- ÅH DET KAN DU GLÖMMA! DU HÄNGER MED MIG! vrålade paulina och tog tag i jimmy och kysste honom.



där sprack pompoms hjärta som nyss varit helt. pompom blev arg. hon sprang allt vad hon hade iväg.



- Sluta! släpp mig! tjöt jimmy.

- Nej!

- Jo släpp mig!

- Du Stannar hoss mig! vrålade paulina

- SLÄPP!

- JAG VILL INTE! tjöt jimmy ännu en gång

-... jag vet :( sa paulina med en låg ynklig röst.

- Pompom sprang in till toaletten..:( sa paulina



Jimmy ställde sig hastigt upp och kollade en snabb blick på paulina innan han sprang efter pompom.



- Pompom! är du där inne?! ropade jimmy utanför toalett dörren.

- LÅT MIG VA! Sa pompom med gråten i halsen.

- Snälla pompom! förlåt! ropade jimmy.

- Nej, Det är jag som ska säga förlåt. hörde man en röst säga. det var paulina.

- Förlåt pompom! men jag blev så ledsen när jag såg dig och jimmy tillsammans...

2011-01-08 @ 00:05:58

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0