Pompom sagan del 8 & 9

Svårt att välja denhär gången också såklart ^^ Men den sista vinnaren blev Lola100 :)
Vinnarna:
Anzy, Sattastugan, Jaida, Pingelipong, Ziku, Amber_Sweet, Lola100

Priser! Alla ni 7 får en länk till era bloggar på min blogg :D Om ni inte har någon blogg får ni äran i alla fall ;)
Jag kan inte hitta Anzy's och Pingelipong's bloggar :S Om ni har eller inte har det så skriv en kommentar här om eller inte om.. ;)

Del 8 - Lolo100:
-Hejhej! En ung kille vid namn Jimmy blev under förmiddagen attackerad av ett gäng rånare. De är nu tagna men Jimmys läge är allvarligt. På platsen finns polis och ambulans. Vi meddelar i nästa sändning om läget, detta är Lisa Lätt på Panda-TV, hörde Pompom någon framför henne säga och en kamera riktades mot folkmassan. Paulina knuffade sig fram och försökte överrösta allt folk att göra en gång till Jimmys flickvän. Plötsligt fick Pompom syn på Jimmy, han såg mer död än levande ut.
-Snälla, akta på er, sa en polis som styrde folkmassan. Ingen fick göra Jimmy stressad. Plötsligt öppnade han munnen.
-Pompom... Säg till Pompom att jag... Jag.., började han men en ambulansförare tystade honom.
-Du får säga det sen, sa han och bar in båren i ambulansen.
-Om det... Blir... Någon nästa... Gång.., sa Jimmy innan ambulansen försvann.
-Klarar han sig? frågade Paulina. En polis som stod i närheten svarade.
-Troligen inte..,

Del 9 - Lomise
En tid efter körde pompoms mamma henne och kompisarna till sjukhuset där Jimmy var. Pompom sprang till rummet där han låg. Hon viste vilket rum det var för hon hade fått reda på att han låg i samma som förra gången. Hon rusade in med Paulina och Passa hack i häl och där låg han. Med slutna ögon men han sov inte. Han hade bara några synliga skador och så han hade dropp. En lång slang stack ut från handen och in till en påse med vättska på en stolpe som stod bredvid sängen.
- Jimmy!
Utbrast Pompom och kramade om honnom.
- Det blev en nästa gång... :)
Viskade Jimmy.
Pompom satt kramandes på hans säng då Paulina och Passi kom anfådda in. De såg dem och innan de han komma in backade dem sakta och gick så att de kunde vara för sig själva. Efter en stund frågade Pompom.
- Jimmy... Vad var det du ville säga... där borta... då?
Jimmy såg lite osäker ut men log till slut och sa:
- Om jag säger det... måste du göra en grej för mig
- Vad som hällst!
Sa pompom ganska otåligt
- Det jag skulle säga var... Jag älskar dig :) :love:
Pompom rodnade och log
- Ok :):bush: Men vad är det jag skulle...
Hon hann inte säga mer förrens Jimmys läppar hade stoppat hennes fråga. Paulina och Passi öppnade dörren sakta och kikade. De såg Pompom och Jimmy kyssas så de stänge dörren snabt.
- De är så söta
Sa Passi. Paulina såg lite ledsen ut.
- Vad är det Pau' ?
Frågade Passi. Paulina torkade en liten tår.
- Ignet... Säkert, det är inget.
- Du gillar han fortfarande va?
Paulina nickade.
- Men jag ska göra allt för att det inte ska förstöra dem två.
Just då kom en lycklig Pompom ut.
- Vart tog ni vägen? Ska vi gå? Jimmy behöver vila...
Pompom var helt snurrig av kyssen.
Hon fick stödja sig på de andra.
- Så vad  sa han då ^^?
Frågade Passi. Pompom svarade efter en stund:
- Bästa kyssen någonsin!

Slut! :)

Postat av: pingelipong

WOOOOOW URGRYMT SLUT!!!!! ALLA SOM HAR SKRIVIT I POMPOM SAGAN BRA JOBBAT! :thumbup: :) och nej Louise jag har inte en blogg... :S men vill ha en! :)

//Pingelipong

2011-01-16 @ 13:49:04
Postat av: Lola100

Ja! Tack! Jag har skrivit ett bidrag varje del, nu hade jag nästan gett upp hoppet! Men.. Man ska aldrig ge upp, och se, jag vann!

2011-01-16 @ 13:51:54
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/
Postat av: Rebecca10

Kan du inte ha en till sådan tävling? xD Det var såå kul!

2011-01-16 @ 14:03:23
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: lomis2

komer det en säsong 2 av detta det är så spännande! med fler om det komer da xD

2011-01-16 @ 14:08:27
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: ackeee

Kolla gärna in min blogg och lämna enkommentar så är ni snälla!

2011-01-16 @ 14:28:11
URL: http://ackeees.blogg.se/
Postat av: cken

Rebecca10 och jag DIGGAR sådana här Skrivfortsättningenikommentarellermejlsagor! xD



//cken

2011-01-16 @ 14:49:37
Postat av: Bearlove

Aaaaaaaaw!

Vad sött! :)

Bra saga!

Har följt alla delarna!



//Bearlove



P.S. Bra bilder också, och på tal om bilder, kommer jag kanske att få Photoshop snart! :)



2011-01-16 @ 14:59:56
URL: http://bearloves.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur görman fet svart stil??

2011-01-16 @ 16:52:29
Postat av: Pandialina

2011-01-16 @ 18:22:23
Postat av: Pandialina

Hej! Den här sagan var jättebra! :-D Kolla gärna in min blogg och lämmna kommentarer. Kram



//Pandialina :-)

2011-01-16 @ 18:27:41
URL: http://alice-linnea.blogspot.com
Postat av: nikole999

Hejsan!

Jätte fin blogg!

kolla gärna in min också!

http://nikole999.bloggplatsen.se

Ses! /nikole999

2011-01-16 @ 18:29:07
URL: http://nikole999.bloggplatsen.se
Postat av: himeln11

Åååhhh vilket suuuuperbra slut!! :D :)

Jag hoppas att du snart skriver en ny saga eller som du hade nu:en saga-tävling.



//Himeln11 ♥♥♥

2011-01-16 @ 20:29:31
Postat av: Kly84

Den sagan blev verkigen lyckad! Super bra slut :)

2011-01-16 @ 20:57:49
URL: http://klypanfu.blogg.se/
Postat av: lomis2

alla som vill ha en säsong 2 säger säsong 2 :)

2011-01-17 @ 08:26:17
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: linnealine

säsong 2!Jag har varit innte lite då och då och kollat jag önskar att jag har lika många besökare som du har!och jag har potochop!jag tar bilder i panfu jag ska tipsa om den här bloggen xD!

kolla gärna min också!

Postat av: Amber_sweet

Tack så hemskt mycket för länken, den är jättefin! ^^

2011-01-17 @ 16:35:57
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0