Praodag 3

Jag vet, söndag, varför praoar jag på en söndag?
För att jag var "ledig" i Måndags-Onsdags. Så jag fick ta igen. Huvudsaken var att man jobbat i 30 timmar och det har jag nu :)

Idag var det almänheten som var där. Så jag fick dela ut alla lappar från min "station" i stället för att vänta in dem. Till alla små (på skolan kallar vi dem för småfolk ) gav jag dem ett vykort i ställer för en brorschyr :) På stället bredvid var det "Havets hus" som hade sina grejer. De hade massa havsdjur och jag kände igen nästan alla. Eller typ. Jag hängde där en hel del i slutet så nu kan jag nog allt om dem  Visste ni att det fans en krabba som har "simmfötter" och simmar? Eller att sjöstjänor har ögonen på "armarna" och får ut sin "avföring" på "ryggen"? Eller att det fins en korall som heter dödmandshand

   Bild på simkrabba från HÄR

Jag hjälpte till de som jobbade där lite och berättade för tittarna om de olika sakerna. Jag var där i mer än en timme och i slutet frågade en av dem och varit på HavetsHus. Det hade jag inte men ville sa jag. Då gav han mig en lapp. Jag såg på den och såg att det var en fribiljett :D:D De hade balonger att ge till barnen så jag fick ganska många när det slutade ^^

Jag tog hem en reäl bunte av lapparna som blev över från där jag stod. Ska sälja dem i skolan. För om vi glömmer gympakläderna till gympan måste man gå ner till hamnen och hämta en turistbrorschyr och bevisa att man gått ner dit. Men nu har ju vag massa lappar där ifrån så då kan jag sälja dem

När jag stod där och jobbade kom en av mina ledare och sa att det inte var så lång kö vid SegWay-stationen. Jag gick dit och helt rätt, det var få där. När jag kom fram såg var varför. Provrunda 40:- :biggeyes:  I fredags var det gratis! Nya ledare var det också. Jag stod där bredvid och efter en stund frågade jag om man behövde tillstånd för att åka ute (Någon har påstått det på bloggen så jag frågade). Men det behövde man inte alls! JAg sa att det var min enda fråga p.g.a jag åkt hoss dem 7 gånger dagarna innan. Jag stod och tittade lite till. Efter en stund sa hon Åk du ett varv :) Jaaaa!!!! Sa mitt huvud! :D

Jag lovar att jag ska köpa en sånn! Och det måste bli innan jag går ut 9-an! Hälst innan 8-an. Annars kan jag ju inte reta mina klasskommpisar  Inte mina närmaste vänner såklart men alla killar som kollat efter sånna på blocket i flera månader  Det företaget har gruppåkningar och uthyrning. Jag funderar lite på att ha någon sorts klasfest då vi åker sånna... Såklart efter jag skrytit med mig egna  Hmm... Jag gillar inte att värka skrytig men... Jo, på just killarna i klassen gör jag det :blush:


När jag och han som jag åkte dit med gick ut så :bigeyes: SNÖ!! Oh no! Börjar tröttna nu :tired:
Och jag höll på att glömma mitt knäckebrod jag köpte när vi gick där ifrån!

Köpte igår också men jag hade pengar över och pappa har sagt att om man köper saker presis innan en mässa ska stänga kanske de ger en mera på köpet! Men det fick jag inte :P

Postat av: pingelipong/annika

wow det var ett långt innlägg! :P blää knäckerbröd! :P :P :P :P

//Pingelipong

2011-03-27 @ 20:21:27
Postat av: lizzie_123

Verkligen kul! Min storebror ska också ha sommarjobb men inte prau :)

Och jag undrar om jag får ha denna mallen http://lomise.blogg.se/images/2011/blackboy-bakgrund_135905624.png

Kommentera om jag får eller ej på min blogg.

2011-03-27 @ 21:40:49
URL: http://minilizzie.blogg.se/
Postat av: lizzie_123

Visst kan jag säga att du gjort mallen!

2011-03-28 @ 20:57:49
URL: http://minilizzie.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0