Min mumsiga dag!



Det första som hände hade inte så mycket med mat att gjöra, men vi i klassen fick se ett klipp om hur världens befolkning blir fler och fler. Och att det som vi unga får lära oss om hur fattiga och befolkade länder är inte stämmer! Ni kan klolla på klippen om ni vill veta mer.

Nåja, det var efter rasten det blev mumsigt :P
Jo, halva klassen hade hemkunskap och eftersom det var sista veckan med det så gjorde vi massa desärer. Pankakor, kolasås, kladdkakemuffins, havreflan!


Så det blev våran lunch! Det enda nyttiga var väll pankakorna.

När vi kom tillbaka (Vi har för tillfället HemKunskap i en annan skola) var vi ganska säkra på att de andra åt chicken-nuggets! För två andra gånger har de fått det när vi haft HK! Men de åt afrikagryta som tur var. De flästa i gruppen åt det men jag har inte ätigt något ordentligt sän frukost :P


Och sedan, den sista lektionen, så skulle våran klass få önska mat :) Vi gav många förslag och vi röstade till oss grillad kyckling som nr 1, sen skaldjur som nr 2 och sedan vårrullar som 3. 9:orna valde pankakor med chokladsås XD Jag och några till ville hälst ha sushi men vi var bara fyra stycken så :( Det enda vi inte fick välja som förslag var pizza, troligen för alla mindre klasser valt det XD


Så jag hoppas min dag fortsätter vara mumsig ;)


Postat av: cken

Mumsigt! xD



Men, är Lomise.blogg.se/fragorochsvar (frågor och svar-sidan) fortfarande tillänglig? :s Väntar på besvarade frågor. Asså, jag kan inte ställa den här frågan på frågor och svar-sidan om den inte är aktuell! :( lla svara! :(

2011-05-13 @ 17:45:31
Postat av: cken

(lla = snälla :oops: )

2011-05-13 @ 17:46:17
Postat av: mollymo

Jag har ett tipps för att din blogg ska bli lite

bättre. Det är att du gör så som du gjorde med melodifestivalen.alltså jag menar att du komenterar bidragen. Fast med talang.(Talang är NU)

Det är mellan klockan 20.00-21.30.

2011-05-13 @ 21:34:23
Postat av: Nea

Kan du besöka min blogg Lomise??? Har såå lite läsare... Elle kan du också skriva i ett inlägg och tipsa om min blogg? Det vore väldigt snällt!

2011-05-14 @ 10:50:14
URL: http://safigulle.blogg.se/
Postat av: pingelipong/annika

Åhh va coolt! :D va gulliga smileyn du har! ^^

//Pingelipong

2011-05-15 @ 09:35:41
URL: http://anskuhello.blogg.se/
Postat av: sagis

Var fick du dom där gulliga smileysarna ifrån!?

2011-05-16 @ 10:14:09
URL: http://smileysgodis.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0