Botaniska Hanami!

Hej hej!
 
Idag var det hanami på botaniska trädgården! ^.^ Jag skulle egentligen gått dit i min Unikitty cosplay! För att min kompis som går foto linjen skulle ta bilder på mig till sitt projekt :3 Men precis innan jag skulle gå så blev det ändrade planer :0 Det, plus att Joel precis så sa att han inte ville gå heller, gjorde att jag inte ville gå :c Men då föreslog mamma och pappa att vi skulle dit så, så blev det! :DD
 
Så jag fick gå med ungefär samma smink som Unikitty och med en annan peruk! ^^ Jag var den mest rosa personen i hela parken! :D Många komenterade och tog bilder (många utan att fråga, hehe x33) ~

 
Pappa tog med sig sin fina kamera också. Så han tog bilder på mig, och jag lånade den och sådant :3
 
 
HK var där ocskå. Men det var väldigt få som jag kände. Och även de jag kände var inte sådana jag brukar hänga med osv :s Men det var kul att se dem ^^
 
 

Postat av: Uffie

hfhfuheuehu, why u gotta be so cute? >x<

Jag undrar om du har några tips tho, Jag är en väldigt blyg och ganska osocial tjej som då har intressen i anime cosplay jada jada, bor i gbg o bah undra om du har några tips på hur man typ kan skaffa lite vänner med liknade intressen? ;u;

Svar: Man går på sammankomster, så som denna hanamin, och sådant ouo Det finns olika allmäna meets och sådant! (Harajuku fashion walk den 27 juni till exempel c:) Du får hålla utkik! Sedan ser du bara se till att prata med de som är där och hitta vänner x3 Våga prata med folk bara ^^ Om du inte vågar prata med dem så kan du ta och få dem att prata med dig i stället 0u0 Om du typ hänger nära folk du vill prata med när du har på dig någon cosplay eller nerdy kläder så kommer de nog att prata med dig c: Men bästa tipset är att gå på event! :)
Lomise

2015-04-27 @ 16:04:30
Postat av: Uffie

Oki thank chu ;u; men så är inte något konstigt direkt elr så om det bah e jag som går dit själv då elr? har testat att gå på 1-2 meets innan men alla verkar känna varandra redan innan o då blire som om man nästan bah är en åskådare elr nåt ;u;

Svar: När du är på meet nästa gång så försök att liksom hitta något du har gemensamt med någon. Om det är ett cosplay meet så cosplaya något från en serie som många andra cosplayar! Då kommer det nog allt att vara personer som pratar med dig om de är också från samma grej ^u^
Lomise

2015-04-27 @ 22:20:33
Postat av: Kameratrollet - fotograf i Skåne

Bättre väder för er än vad det var i Köpenhamn under dess ohanami.

2015-04-28 @ 16:53:51
URL: http://kameratrollet.se

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0