Täckningar på fauns!

Jag har bestämt mig för att cosplaya en faun (/deer human) till närcon i stället för Petunia! Av anledning att min Flacky inte skulle komma trots allt :c Men efter att ha skissat upp lite på design och kollat på tumblr för inspiration så blev jag helt fast! Jag är just nu i en fas där jag bara vill rita fauns och liknande varelser! ^^
 
Jag tror jag gillar dem så mycket för att kombination av naturen, sminket, och djur-människa grejen ^^ Det är så enkelt att göra sig själv som en sådan men också enkelt att göra en ny karaktär!
 
Så här är min skiss för kanske hur min cosplay skall se ut. Men skall leta på myrornas efter faun aktiga kläder så det är inte alls säkert att det blir den klädseln! Den gjorde jag igår natt och de andra två bilderna gjorde jag idag :3
(Jag kommer inte ha faun ben dock. Så jag blir mer som en deer person)
(Det var inte meningen att hon skulle få en sådandär sexig blick >x<) 

(Oj. Lilla Kentauren fångade Miss Faun :3)
 
 

Postat av: Lunie

Vad är skillnaden på en faun och en deer person? Menar du att du inte ska ha klövar? :3

Svar: Ah precis! En deer person outfit är liksom en outfit mera. Medan en faun har sådana klövar och jobbiga ben! Det orkar jag inte med för nu. Men kanske en annan gång :33
Lomise

2015-02-03 @ 13:57:50

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0