10 utvalda höjdpunkter, 2014!

Hoppsan Hejsan! 
Jag har sett så många videos och liknande där folk har sammanfattat sitt år och jag kände för att göra samma sak! Jag önskar lite att jag gjorde en förra året då det hände mig en massa saker 2013. Min första riktiga pojkvän, första kyss, första solsemester! (osv) Men nu tar jag 2014 i alla fall! ^^ 
 
Jag kommer att gå igenom 10 saker från i år. Men inte i ordningen av vad som var mest speciellt eller så utan de är i ordning beroende på när på året det inträffade, på ett ungefär :P Och även dock jag varit på roliga konvent och en rolig semester med familjen så var inget av dem sakerna egentligen speciellt för just det året. Så tjah, de kommer inte vara med.
 
 
1. "Hjärtekrossad och tillbaka till lycka"
Joel gjorde slut med mig tidigt på året efter att vi varit ihop i typ åtta~nio månader. Jag tog en månads paus från bloggen ungefär. Men lite mer än en månad efter det så blev vi ihop igen då han insåg vad han hade förlorat, typ. (5 Jan - 18 Feb var jag utan honom)
Detta är en riktigt stor sak som hänt mig i mitt liv. När mitt liv är över kommer detta fortfarande vara en top 10 sak som hänt mig i mitt liv~
 
 
2. Linser för första gången
På Närcon vinter så köpte jag mig ett par blåa linser och hade linser för första gången! :D Det var jättesvårt att få i och av dem!! ;A; men det gick :S
Jag har köpt ett par sedan dess, så jag har två par nu. Dock så kommer nog de blåa att gå ut snart så jag kommer nog att köpa ett par nya~
Jag skall dock kolla min syn så jag nästa gång kan köpa ett par med styrka! :)
 
 
3. Åkt en lång väg för att möta en vän / Åkt själv till skåne för första gången sedan jag var liten.
Det var jättekul att åka för att möta min vän som vanligtvis brukar åka till Göteborg för att möta många göteborska vänner! Det var dock inte bara för att umgås med henne utan för att gå på en japanloppis också! Men jag vill gärna åka dit igen bara för att möta Ruth och Darky! :33
 
4. Blev krönad till bästa par!
Det var även min första bal! :D Och 'bästa par' var typ 'balens drottning' så jag säger alltid att jag blev krönad till balens drottning!! <3 x33
Jag älskar verkligen den balen. Jag hoppas att det hålls en till i år! Hoppas på att vinna igen, då jag och Joel faktiskt är sötaste paret x33 (höhöhöh~)
 
 
5. LÅNGA NAGLAR SHIT POMFRITT
Jag lyckades få mina naglar till att bli långa för första gången i hela mitt liv! Jag river och biter ofta på dem utan nagelack på men även med nagelack så lyckas de få flikor som jag måste fila bort så de blir korta igen! Jag kan verkligen inte ha långa naglar på grund av att de är så svaga osv..
Anledningen till att det gick denna gången var för att de blev slipade av en profitionell person i Turkiet. Jag behövde inte fila dem nästan en enda gång under flera veckor!!!
Men sedan så sprack dem osv nära roten :c (inlägg)
Jag höll dem i alla fall långa i en hel månad! Det kändes så mycket längre med de naglarna! De var verkligen korta när de blev filade och så växte de så långa på EN MÅNAD?!
 
 
6. Jag blev myndig ...
Meeeh. Tråkigt. Vill inte bli vuxen. Men vad som var speciellt i år med att bli myndig var att jag fick tillgång till mina egna pengar och jag beställde mina första saker på ebay helt själv! :D
 
 
7. Fick rollen som tjejerna i Senpai Club MEN ...
Jag blev inte rösten i slutendan. Hon som var rösten från början kom tillbaka efter att hon hade lämnat. Jag är egentligen glad att jag inte blev rösten i slutendan. För att jag var inte alls så bra på uttal som henne och framför allt så hade jag inte samma röst som tjejerna i de tidigare avsnitten. Men jag tycker ändå det var en stor grej för mig! Jag fick vara där i studion och hänga med Eric och spela in osv. 
 
 
8. Bakat en massa!
Detta är en liten småsak egentligen :P Men jag har bakat så mycket mer i år än andra år alltså!! Jag har bakat tre tårtor på samma månad liksom! Och jag har bakar sååå många kakor! *o*
Jag funderar på att göra ett eget inlägg med vad jag har bakat :3
 
 
9. Sytt min första stora cosplay!
Innan så har jag bara sytt vingar+öron och en mössa till andra cosplays. Men nu gjorde ja en detaljerad klänning med massa assesoarer för tusan!! Jag jobbade i ungefär en månad på den och jag blev jättenöjd! Jag ser verkligen fram emot att bli bättre på att sy! ^^
 
10. Skaffat både 3DS och WiiU! 
3DS köpte jag själv och WiiU fick jag visserligen av Joel i julklapp. Men det är ändå en stor grej för mig att nu äga hela två nya spelkonsoller!! När jag köpte mitt DSIxl så var det en suuuuuperstor grej för mig!! Och nu har jag två stycken relativt nya konsoller!! Stor grej, yes yes, dyrt dyrt :P
 
 
Ser fram emot 2015 yo~
 

Postat av: iSUSHiiii

Åhhh, jag har lagt märke till att du har haft linser och jag undrade, vart har du köpt de blå linserna? ´/7/` )//

Svar: Jag köpte dem på Närcon vinter. Så vet inte vart man får tag i exakt dem. Men jag kan rekommendera http://pinkyparadise.com/ De har nog ett par där någonstans som liknar mina!
Lomise

2015-01-12 @ 17:53:25

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0