Tavla om rasism~

I skolan så hade vi ett projekt tema vilket var mänsliga rättigheter. Så vi skulle göra ett arbete om det. Och jag fick insperationen att måla en tavla så jag tog och gjorde det! Och få var jag för trött på hela grejen så jag ville göra något enkelt :33 Så jag gjorde en tavla med temat rasism.
 
Jag är inte alls bra på att analysera saker så jag vet inte ens själv riktigt  det djupa bakom den x3 Men den har att göra med att vi alla är transparanta. För när man ritar en teckning som liten på vitt papper så brukade man fylla i någon brun färg eller blyerts på de med mörk hy. Men tänk om det vore ett svart papper man ritade på? Då hade man fått fylla i vit färg på de med ljus hy, eller? Och den tanken visar på att vi är transparanta. Därför är handen på bilden transparant/genomskinlig. ^^
 
De satte upp min tavla i en monter! Är så glad! Det är allt jag velat på skolan, att få mina saker utställda! ;u;
 
Detta är en digital bild jag gjorde som refirens c: Men tycker att tavlan blev finare!! ^^
 


Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0