Belles elever-Del 6

Alla gjorde sig i ordning för resan dagen därpå. Alla tränade lite med sina trollspön då Fimmy kom på…
- Belle, vad är skillnaden mellan en trollstav och ett trollspö?

Belle tittade upp från sin kartbok.
- Hehe ^^ Jo, en trollstav är lite större och ofta starkare. Oftast så har Feer stavar och älvor spön. Men det är inte så viktigt.
- Jaha :)
När alla var redo gick de till vulkanen. Där gjorde de sig redo för att flyga och Belle skulle åka på sin stav. De ställde sig på rad med vingarna i hoppfällda. Och Belle hade sin stav i ena handen. De tog lite satts och sen hoppade över klippan. Alla lutade sig neråt och när de var ganska nära marken fällde de ut sina vingar. Och Belle hoppade på sin stav som blev längre när hon landade på den.---När de kommit en bit frågade Fimmy:
- När är vi framme. Alltså, hur långt är det?
- Vi ska till baksidan av piratön. Den som de alltid är fester på.
- Ja! De som vi aldrig får gå på >:(
Stills kommentar gjorde Belle sårad. Hon viste mycke väl hur de var att inte gå utanför sitt hem. Men hon ville inte att de skulle få kontakt med alla andra pandor som inte hade magi.
När de hade kommit halvvägs till piratön så såg alla elever den riktiga panfu. Där fans det massor av lekande pandor. Musa undrade varför aldrig de hade fått gå dit.
De hade nu kommit till piratön. Där fans inga pandor. De flög över den och bakom ön fans de en till ö! Det var Geos ö. Den såg nästan ut som Panfu. Men mycke mer skog.
Alla landade i Geos skog. En sådan skog hade inte Belle på sin ö. Den var läskig, med krypande spindlar och slingrade ormar i buskarna. Men ändå var skogen färgglad, mörkt färgglad på något sätt.

När Fimmy märkte att myror slingrade upp för hennes ben skrek hon till och flög upp en bit. Myrorna började krypa upp på Amylie istället så hon flög också upp. Tillslut började myrorna krypa upp på de andra också, så alla flög upp. Alla utom Belle. För myrorna hade tagit hennes trollstav. De blev fler och fler som kröp upp på Belle. Hon ville inte skrika för hon viste inte om de blev argare då. Ingen märkte något förrän Belle inte kunde låta bli att skrika.
- Aaaaa! Snälla ni!
- Nej! Belle!
Alla flög ner och tog tag i Belles armar. Men det var svårt att få upp henne. Belle lyfte knappt från marken innan Eleverna också hade blivit överrösta av myror. De drogs ner under marken och de märkte att deras stavar försvann.
De såg igenting förutom mörker och de kände krypande myror på hela kroppen.
När de efter en stund såg ljus igen var alla i slottet. De var också likt men de var väldigt grönt. De var väldigt tomt efter alla myrorna hade lämnat dem. Bakom en pelare kom en panda ut från skuggorna som förmörkade sidorna av salen. Han hade en hatt på sitt kraftigt bruna hår. Han hade en gammal stickad väst ovanför en sliten skjorta. Han såg ut att vara ungefär 25-30 år.
- Geo??
Frågade Belle.

- Ja, det är jag.
Geo lyfte på hatten och bockade.
- Belle min skära, de var inte igår. Dehär måste vara dina elever som jag hört om. Fast de var ju innan de fick mina krafter som jag hörde om dem.
Alla reste sig från golvet där myrorna hade lämnat de. Geo gick fram till Musa.
- Är de inte musik fen som Belle skulle bli så stolt över? Och du måste vara Fjärilarnas fe??
Geo riktade blicken mot Fimmy när han sa de. Han gick vidare mot Amylie.
- Du är Amylie, inte sant? Belle berättade att du skulle bli en väldigt utmärkande fe.
Plågsamt långsamt gick Geo till Still.
- Du skulle bara veta hur svårt det var för mig att få tag i dina krafter lille stjärn fe. Var glad att du är så mäktig. Men jag varnar dig! Åk aldrig till Solaria, de är inte så värst glada att jag tog deras största kraftkälla ifrån dem.
Tillslut vände Geo sig till Phill. Geo såg nästan äcklad ut. Med besvärad ton sa Geo till Phill:
- Värkar som att du är ”Prickarnas fe”. Att Belle lät dig ha dem förstår jag inte. När jag var på nyckelpigornas ö så sa de att jag skulle vara noga med var jag gjorde med de krafterna men jag förstår fortfarande inte hur prickar kan vara så mäktiga. Men med tanke på din ålder och din före detta längd så är jag inte förvånad.
Tillsist gick Geo fram till Belle. Han tittade henne rakt i ögonen. Belle såg ganska arg ut.
- Vad är de för prat om feer Geo? :mad:
- Belle, Belle, Belle. Att du inte märkte att jag la i fe-pulver i deras magi. De är nu feer. Istället för svaga magiker, som du. Eller är din stav verkligen så mäktig som du sa sist?? Hur länge sedan var det? Två, Tre, Fyra år sedan??
- Men varför Geo?
- Men Belle. Du tror väll inte att jag ger ut magi hur som helst utan att jag lägger till en hake?
- Men! Du sa ju…
- Belle. Det var då! Jag har börjat tänka större än att samla magi som jag bara ger bort som någon sorts välgörenhet!...
Myrorna kom tillbaka och omringade Belle och Eleverna.
- … Nej! Jag kom ingen vart genom att göra goda gärningar och tigga och be! Jag tänker se till att få ALLA magiska krafter denhär världen har att erbjuda! Och de som inte erbjuder sig!... De ska få ångra de!
Belle och Eleverna kunde inte gå någon vart. Och nu började myrorna åter igen krypa upp på de så bara ansiktena syntes.
- Jag tror inte att bara dehär myrorna kommer att ge dig makt! Du behöver en större arme Geo!
Skrek Amylie. Geo vände sig om och tittade ondskefullt på Amylie.
- Lille vän. Oroa dig inte för det. Det är under kontroll.
Ett gäng myror tog fram Belles och de andras stavar som de hade tagit innan och Goe tog de.
- Du… tänker inte ta våran magi ifrån oss va?
Stammade Phill.
- Hehe. Nej såklart inte. De är era. Det skulle mig inte falla mig in att ta de ifrån er.
Han lät myrorna ta trollstavarna igen. Belle kände att myrorna tryckte sig tätare mot hennes kropp. Så att hon nästan inte kunde andas. Samma hände eleverna. Alla utom Still, som flög upp från myrorna. Han kunde inte kontrollera sina vingar eller armar.
- Geo! Låt dem vara!
Skrek Belle. Med ett ondskefullt skratt tog Geo upp sin hand som han kontrollerade Still med. Geo gjorde så Still tog sin trollstav och sköt på de andra.
- Förlåt! Jag kan inte kontrollera mig.
- Ha, haha! Jag kontrollerar både dig och din magi! Alla ni kommer att bli min arme! Alla utom du Belle. Jag har andra planer för dig.
Geo gjorde så Still sköt på Belle. Hon skrek av smärta och blev medvetslös. Han hade träffat henne rakt på halsen. Och Belle som redan knappt kunde andas.
- Belle!!!
Skrek Still när han märkte att hon inte andades och han försökte flyga ner till henne men han kunde inte. De andra försökte röra sig mot henne men myrorna kröp sig tätare. Tillslut kunde de bara andas med mycke möda.
- Geo! Snälla sluta!! ;(
Bönade Fimmy med tårar i ögonen. Still kände också tårar. Han hade skjutit Belle.


Postat av: Jaida

neeeej!!!!

2010-08-30 @ 14:57:21
Postat av: Momo4

Lomise det är ingen skillnad mellan ett trollspö och trollstav oftast här trollkarlar/mänen trollstavar och trollkvinnorna/häxor trollspö jag vet det här för jag älskar harry potter om magi jag brukar gå in på magi sidor ibland

2010-08-30 @ 15:31:20
URL: http://sfe
Postat av: lyre6

du Lomis du gör jätte bra sagor från lyre6

2010-08-30 @ 15:55:54
Postat av: blommo98

bra saga

2010-08-30 @ 16:00:59
URL: http://blommo.blogg.se/
Postat av: AlmarEnoir

Lomise kan du göra en header till mig?

Snälla!!

2010-08-30 @ 17:26:37
URL: http://almarenoir.blogg.se/
Postat av: jultomten5

men hjälp vad bra sagan är du måste skriva mer!



mvh jultomten5<3

2010-08-30 @ 17:28:53
Postat av: Anonyma anonym

Hehe

jättebra serie/saga

:( stackars belle och eleverna

DUMMA GEO

2010-08-30 @ 18:20:01
Postat av: Linde123

Hej Lomise! Jag tycker dina bärettelser är för långa så jag läser de inte =( Men i varije fall kan du snälla kolla min blogg! ( den heter www.panfulinde.blogg.se ) =^..^= ser du vad det föreställer?

2010-08-30 @ 18:59:40
URL: http://panfulinde.blogg.se/
Postat av: ernin

Åååå...

Jag han inte vänta till slutet, den är så bra!!!

2010-08-31 @ 14:31:36
URL: http://ernin.bloggsida.se
Postat av: PandLina1

Åhhh du måste skriva nästa del fort!! Den är som världens bästa saga!!

2010-08-31 @ 15:43:01
URL: http://pandanlina.blogg.se/
Postat av: PandanLollo99

Hejsan Lomsie jag har två frågor som jag gjärna vill ha svar på :) Tack i förhand.



1. Får jag göra en saga som liknar din men om jag skriver att jag fått din tillåtelse att göra det? Snälla!



2. Hur gör du satt bilden blir "negativ"? Jag har vetat men har glömt!



Vore väldigt väldigt väldigt glad om du svarade på dessa frågor! :D

2010-08-31 @ 16:56:27
URL: http://soffanblogg.bloggplatsen.se
Postat av: himeln11

DINA SAGOR ÄR MEGA-MEGA-MEGA-BRAAAAAAA!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

2011-01-09 @ 16:39:51
Postat av: himeln11

Dina sagor är bara såååå MEGA-MEGA-MEGA-MEGA-MEGA-BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D //himeln11 ♥♥♥

2011-01-20 @ 14:21:32

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0