Frågor och svar 1 - 8 Okt

Jaida:
Hur får du så bra färg på dina bilder??

Svar: Menar du de som jag målar eller panfubilderna?
De jag målar är bra för att jag gjör de på Photoshop och panfubilderna är bra för att jag sparar de i formatet PNG

Silent_Hill3:
Hur får du in bilderna så bra på din header? När jag ska ta in mina i en svart header så blir det vitt bakom ( jag tar markera valfri form ). Hur gör du?

Svar: Jag klipper ut dem på Photoshop och klistrar in dem på Paint. Då klickar jag på en knapp som gjör att bara utklippet kommer med utan de vita bakom.


Pandania00:
Hej Lomise!
Jag försökte som du sa, men det ville inte funka! :S
Kanske du kan hjälpa mig lite mer? Det kom inte fram något.
Frågor:
1. Vad är PNG? Varför sparar man saker där? Hur?
PNG är ett format man kan spara en bild i
2. När du gör headers, (som den du har nu) gör du den i Photoshop eller Paint då? Hur gör du så att du kan klistra in saker utan att det blir vitt bakom?
Jag gjör den på paint men tar hjälp av photoshop. När du klickar på Markera-knappen kan du klicka på en grej som visar att bara klistra in utklipp utan de vita bakom.


lola100:
Hej! Kan du inte skriva lite mer sagor?

Svar: Jo :) Det vore kul :P Men jag vet inte vad den ska handla om och det är ju lite knepigt att skriva manus för mig för att jag inte vill ha med riktiga pandor


aldis:
du jag försökte men när jag skulle endra i stilmallen så gick de inte de blev bara vitt:( snälla hjälp mig

Svar: Jag vet inte vad du menar :S Vad blev vitt?


Lawiny:
Hur fixsar man färg på texten

Svar:
Skriv en liten grej för att tästa... typ HEJ. Gå sen in på HTML grejen på inlägget. då står det ju bara HEJ där. Sen skriver du in koderna nedanför så att det ser ut såhär:
<span style="COLOR: #00ff00">HEJ</span>
Då blir det såhär:
HEJ
Och ordet blir limagrönt. För att byta färg går du in HÄR och välger färg som du klistrar in där det står:00ff00

Förta gången jag prova blev det helt fel men det funkade efter några gånger


lyre6:
hej lomise
jag hade nått som heter flower, vad ska jag göra nu

Svar:
Nästa steg i bloggandet kan vara att fixa Header

Pifig:
Jag har ett antal frågor som jag vill ha svar på:
1. Kan du läsa min blogg?
Det är välldigt många som vill att jag följer deras bloggar
2. Hur lång tid tog det för dej att få in din blogg på listan? Min kommer aldrig in där
Min var redan där när den listan kom dit
3. Hur länge har du haft din blogg?
Ett år :)
4. Hur gör du sånna undersökningar?
Va? Vad menar du?


lilla mini:
hur får man såna där bilder på vänster sidan? ( allså det där som du visar din egen födelse dag på där menar jag hhur får man bilder där?)

Svar: Klicka HÄR


curry:
En fråga ... HUR!? Har du fått vara med i panfu reklamen??

Svar: Ella kom till min koja och frågade mig :P Läs om det Här

juiaplutt:
Hej Lomise!Jag har några frågor. Hoppas att du kan svara på alla frågor.
1 kan du och jag ha en panfu träff serv kidspanda eller pandalandnd tid 15 16 datum imorgon (5/10).
Jag har inte privata panfuträffar
2 kan du göra ett inlägg om photochop (det är väl där du gör dina bilder?).
Jag önskar att jag kunde men det är välldigt kompleserat att bara skriva om
3 om du och jag kan ha panfu träffen kan du fråga ella och max om dom kan då?? snälla.
Jag känner inte Ella och Max på det sättet
4 vrf ska man spara bilderna man har tagit i datorn i pgn format eller hur det var det stavades?
För de inte blir så "skrovliga" då. Alltås att de ser bättre ut
En fråga till jag är ganska ny på bloggen för jag har inte läst alla inlägg än! vad ska man göra om man inte får en blogg kan du några bra knep??
Klicka HÄR så får du knep :P
mgvh juliaplutt igen! jag älskar din blogg stort bloggfan!:):):);P:cool::bigeyse::p hej då!!!!


luddis01:
hur läger man in bilder från panfu och vedio

Svar: Klicka HÄR och HÄR

Cia:
Hej! Hur kommer du in i tyskland? :) : )

Svar: Jag gjorde en till panda fast på tyska


Talola:
Hej jag undrar om du har någon mera blogg??
jag gillar bloggar :P
det va det jag ville

Svar: Jag har denna såklart :P Och så har jag Svampbob-bloggen och Lomise Nyhetsbloggen


speddy:
Hej Lomise, hur tar man bort namnet på bloggen från headern man har i början???

Svar:
Gå in på kodmallen till:

 <div id="header">
  <h1><a href="${BlogUrl}">${BlogTitle}</a></h1>
  <h2>${BlogDescription}</h2>
 </div>

Och ta bort de två raderna i mitten så det står:

 <div id="header">
 </div>


Pappare: Lomise Kann du säga vart eller hur man lägger in två bilder på sin blogg snälla svara på ett inlägg!

Svar: Jag förstår inte vad du menar med 2 bilder :S

Rebecca10:
Men hur lyckas du alltid vara inloggad när Ella är det????

Svar: Slumpen tror jag :P

siik: Jag sa att ingen va mer värd en någon annan att alla va på sitt sett. Räknass det som anti fans?

Svar: De som hatar mig är mina antifans. Så du avgör själv om du är det.


Cihira:
HUr laddar man över videos från youtube till sin blogg?

Svar: Klicka HÄR 


Postat av: AlmarEnoir

En gång när jag skulle fixa nåt på stil mallen så försvann alla mina saker på sidan! Hur får man fram dom igen?

2010-10-08 @ 20:17:34
URL: http://almarenoir.blogg.se/
Postat av: siik

då är jag inte det

2010-10-08 @ 21:18:21
URL: http://www.panfusiik.se
Postat av: fgdfgg

wow men www.fgdfgg blogg.se

2010-10-09 @ 09:02:52
URL: http://fgdfgg.blogg.se/
Postat av: cken

Jag vill ställa en fråga:



Hur gör man en header??

2010-10-09 @ 09:23:42
Postat av: Lollo

hej Lomise! många vill ju att du ska följa deras blogg! och jag har gjort en sims blogg som jag undrar om du vill kolla på då och då? blir glad om du gör det.

2010-10-09 @ 10:45:02
URL: http://simslollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

:question:

2010-10-09 @ 14:02:22
Postat av: Anonym

;p

2010-10-09 @ 14:04:59
Postat av: Pifig svarar

Du har väll flowors som desagn? Den ju gul där man ska skriva, hur gorde du så den var vit?

//Pifig

2010-10-13 @ 19:28:33
URL: http://pifig.blogg.se/
Postat av: Silent_hill3 igen

Jag gör min header nästan hela tiden, & blir aldrig nöjd med den!



Hur gör jag header så bra så jag blir nöjd med den?

Jag har testat på gimp & paint. Dom blir aldrig bra! Jag vet att du använder photoshop..

2010-10-15 @ 12:07:55
URL: http://www.bluu.bloggplatsen.se

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0