Still är tillbaka-Del 3

Lomise stod utanför Pomis koja dagen därpå...

Nej! Jag vill läsa!

BlackBoy?

Jag vill läsa nu! Det låter bara konstigt när du läser att "Lomise var blablabla..." :mad:

Ok, läs då.

Får jag ha tunn svart text?!!!

Visst :rolleyes:


Lomise stod utanför Pomis koja dagen därpå. Hon viste inte om hon skulle ringa på dörrklockan. Hon tvekade ganska länge men tillslut ringde hon på. Pomis öppnade. Han såg förvånat på henne. ”Hej! Kom in.”

Det gjorde hon. Innan Pomis han fråga någonting frågade Lomise snabbt: ”Har du läst min saga på sistone?” Nu såg Pomis ännu mer frågande på henne men efter bara en sekund såg han generad ut och försökte att inte visa det. ”Ehhh… Du menar som att jag skulle läst din Belle saga högt när Still är som ondast :bush: :bigyes:”

”Var är han Pomis!?” Pomis backade med en rädd blick. ”Jag sa aldrig att jag gjorde det ” ”Pomis!” Hon väntade på svar. ”Ehh… Jo, jag kanske gjorde något sånt Men jag viste inte att jag kunde det!” Lomise såg orolig och fundersam ut. Efter en stund frågade hon: ”Vem åkte in?” Pomis gav inget svar. Han försökte titta bort men Lomise var så nära att han inte kunde komma ifrån hennes blick. ”Vem åkte in!? Tro mig! Jag vet att om någon blir inläst blir någon utläst! Så svara; Vem-åkte-in!”

Pomis svalde tungt. ”Bambupa… Bambupa åkte in!” Lomise backade förskräckt. ”Hur?” ”Hon skulle låna min lila apa. Jag läste ur din bok och hon kom och så försvann hon!” ”Ehh...” frågade Lomise oroligt ”… Men var läste du?” Pomis tvekade lite när han berättade

”Det var typ där Still blev ond: Still slutade skaka när han sa det och han lyfte på huvudet. Hans bruna ögon var nu röda. Det växte snabbt ut röda vingar på Still. Med ett ondskefullt leende ställde sig Still sig upp bredvid Geo...” Lomise satte sig på golvet och drog sakta tassen igenom håret. ”Av alla ställen i boken läste du in henne där!! Jag vet att det inte var meningen men… Grrr!”

Det blev tyst en stund. Men Lomise var inte klar. ”Vad hände sen? Vart tog han vägen?” Pomis tänkte lite ”Han blev förvirrad. Han typ flög ut och mumlade något om att hitta någon som kunde läsa :S” Tyst svarade Lomise ”Ok, tack. Jag ska få tillbaka alla… Tack Pomis.” Lomise gick. Hon gick till sin koja då hon hörde ett skrik.

”Aaaaaaaa!!” Lomise klättrade upp i den kojan som hon hade hört skriket ifrån. ”Aaaaaa, Sluta snälla!!” Lomise såg in genom fönstret på kojan. Hon såg Still hålla Stella17 i kläderna, upptryckt mot väggen. ”Du ska ge mig det jag vill ha!” Hotade Still och höjde sina röda vingar.


Postat av: Pomis

Åhhhh! Va bra den var!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag länktar tills en ny del kommer!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D:D:D:D Fast jag tror att jag (Pomis) är Still??? Asså att Still är i min kropp, Eller???........bara trodde det:P



Mvh Pomis

2010-10-24 @ 18:24:03
URL: http://lillepomis.blogg.se/
Postat av: Petshop00

DEn äger!!!!

2010-10-24 @ 20:47:16
URL: http://panfu.se

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0