Still är tillbaka-Del 4

Hej!!! Jag är BlackBoy!!

Men det viste ni säkert redan!
?
Nu ska JAG fortsätta med Lomises saga:


”Du ska ge mig det jag vill ha!” Hotade Still och höjde sina röda vingar. ”Jag försökte! ;( Jag kan inte läsa in! Jag kan bara läsa ut och hoppas på att du kommer in! :(”

Still trycke Stella17 hårdare hot väggen. ”Läs in mig eller ångra dig! :mad:” ”Jag kan inte!;(”

Lomise sprang in, in i kojan. ”Släpp henne Still!” Lomise såg på honom. Han var precis som hon hade föreställt sig honom. Still släppte Stella och gick hotfullt mot Lomise. ”Nej. Lomise! :(” Skrek Stella.

”Så det är du som är Lomise? Tydligen ska det vara du som skapade mig.” Lomise gick sakta bakåt. ”Jaa. Vad är det du vill?” Stammade Lomise. ”Nu när jag trollats hit från min värld tänker jag skapa min egen och ta så många av er som möjligt att ha som mina fångar. Det tog mig hela förra natten att skriva mig en ny värld men den ska nog vara bra. Sen hittade jag Stella här som kan trolla med sin röst. Hon läser in pandorna jag fångar. Jag har tillräckligt nu men hon vägrar läsa in mig!” Stella samlade ihop papperna som Still skrivit. ”Jag försöker! ;(”

”Tyst!” Avbröt Still. ”Nu när du är här ska jag få Stella att läsa in dig också.” Still tog hårt om Lomises arm. ”Läs in oss!” Nervöst tog Stella17 ett av papperna hon höll och läste. ”Ok. Men, men då får jag läsa ut någon och…” ”Läs kvinna!!” ”Aahh! Ok! Ehh… Det syntes en panda bland träden… En skogsnymf var det. Det var den vackraste nymf i hela skogen. Hennes vita hår som släpade i marken, hennes blå-vita klänning som såg ut att komma från himlen, sydd av en ängel. När hon öppnar ögonen lyser dem som silver. Hennes färger var gröna som avund och Lila som styrka...”

Helt plötsligt var Still borta och i rummet stod i stället en skogsnymf. Hon såg lika dan ut som Stella hade beskrivit henne. Men när hon öppnade ögonen var de svarta och livlösa. ”Inga silverögon?  Så går det väll när man inte är så bra :S” Lomise tittade bara på Nymfen. ”Är… är det en nymf från Stills Värld” ”Ja” ”Vi måste ställa allt till rätta! Vi måste in! In där!” Lomise tog med Stella17 till Pomis.

”Pomis. Jag vet var Still är.”


Postat av: Amanda

Hej! Gillar verkligen din blogg! Behöver lite hjälp med min...hur ändrar man texten i menyn? Alltså till en annan färg? Samma sak där de står te.x "kommentarer" och "permalink". Hur gör man? Tacksam för svar, du kan gärna svara via min blogg!

2010-10-25 @ 17:00:53
URL: http://mandysblogg.blogg.se/
Postat av: juliaplutt

Hej!

AS bra saga Lomise!

<jätte bra brättat du me Blackboy!!!!>

ha det bäst!:):);)

2010-10-25 @ 17:46:46
Postat av: alex (siiks ricktiga namn)

lite svår att förstå:s men jag hajjar det mästa;)

2010-10-25 @ 17:53:53
URL: http://panfusiik.blogg.se/
Postat av: adnan_von_panfu

när ska jag vara med?

2010-10-25 @ 19:42:30
Postat av: Hannah

Hej Lomise!

Jag älskar din blogg och älskar dina sagor!!

Kan du skriva om mig?

Jag heter Samantha19

2011-03-13 @ 08:07:21

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0