Frågor och svar 10-17 September

Ibland så missar jag någon fråga men fråga den igen iså fall :)

amandaseh
: Du har visat mig VART man får smileysar men HUR? Om man har kryssat för vilken färg, sort och så, hur kommer dem till bloggen? Kostar det pengar? Måste man vara registrerad?

Svar: Under alla smilisarhemsidan fins det en instruktion på hur man gör :) Man behöver bara kopiera en kod och klistra in den, så det kostar inget.

Cia: Heeeeej!
Jag har "några" ideér vad ni kan ha på TF :)

1.Sport
2.uttryck (tex en väldigt glad och färggrant elr väldigt dystert)
3. simson
4. kändisar
5. fjortis (eller tjej stil):D

Svar: Tack för ideérna :) De flästa av dem har vi på sätt och vis redan vaft men tack för ideerna :D

Sacce: Hej en fråga, hur gammal är Kamaria?

Svar: Du frågar nog fel person ^^ Jag har ingen aning. Fråga Ella och Max :)

avrilpanda: när tar ditt gp paket slut?

Svar: Mina föräldrar har sagt att jag får behålla mitt så länge jag vill :) Men jag betalar ändå ;)

AC99: Hej Lomise! Hur man lägger in viedior och blider från mobli/kamra kan du snälla bäretta för oss så är du JÄTTE snäll!ses i panfu håll höjd!:):)

Svar: Man laddar över de till datorn och sen laddar upp de på bloggen via det lilla trädet på verktygsraden eller via You tube

Speddy09: Hej Lomise, hur lägger man videos på en blogg?

Svar: Klicka HÄR så får du svar :)

zebralotta: Hur får man en renbågs bolly? Och vet du hur man får en gris pokopet??????????????????

Svar: Regnbågsbollyn fick man på tyska panfu 2007 innan svenska panfu fans. Men jag fick mig på ett annat sätt på svenska panfu, också för länge sedan och man kan inte få den nu längre.
Och Gris-Pokopeten fick man i ett erbjudande för ett litet tag sedan. Man fick den om man köpte ett Guldpaket för ett tag sedan. Typ som bilden nedan men med en Gris-Pokopet :)

Beeea:): Hej lomise:) hur ta man foto så som du har gjort på panfu?? snälla svara :)

Svar: Klicka HÄR

TeodorD: Hej Lomise, 1: hur får du Panfu bilden, 2: och när man klickar på den så kommer panfu fram, hur gör du den, 3: och hur gör man så att två skriver tillvarandra, som max och ella gör.

Svar:
1: Svar HÄR
2: Markera texten som du vill länka där du skriver inlägget. Sen klickar du på den lilla kedjan på verktygsraden. Där skriver du in länken och klickar sen på infoga
3: De endrar bara färg på texten men de sitter tillsamans när de skriver.
Såhär ändrar man färg:

Skriv en liten grej för att tästa... typ HEJ. Gå sen in på HTML grejen på inlägget. då står det ju bara HEJ där. Sen skriver du in koderna nedanför så att det ser ut såhär:
<span style="COLOR: #00ff00">HEJ</span>
Då blir det såhär:
HEJ
Och ordet blir limagrönt. För att byta färg går du in HÄR och välger färg som du klistrar in där det står:00ff00

Förta gången jag prova blev det helt fel men det funkade efter några gånger


Pomis_10: Hur lägger man in videos som man gjort i windows movie maker och sen till bloggen?

Svar: Det är många som frågar det Jag kan tuvär inte förklara hur just här. Men jag kanske gör ett inlägg om det någon gång. Men för att göra det behöver jag en video att lägga ut för att göra bilderna och jag har ingen video på G Men håll utkik för instruktioner längre fram i höst

siik: min fråga är var fick du rengn båks bollyn :cool:
zebralotta: Hur får man rengbogs-bolyn???????????????????????????????????????????????????

Svar:
Regnbågsbollyn fick man på tyska panfu 2007 innan svenska panfu fans. Men jag fick mig på ett annat sätt på svenska panfu, också för länge sedan och man kan inte få den nu längre.

zebralotta: Hej jag undra HUR GÖR MAN EN BLOGG??????????????????!!!!!!!!!!!!!??????????????!!!!!!
Svara snart zebralotta!!:)

Svar: Klicka på bilden :):


Rebecca10:
1. Jag vill starta en egen blogg, men jag får inte för mina föräldrar, vad ska jag göra för att övertala dem?
Svar: Hihi ^^ Klicka HÄR
2. Måste man vara brra på datorer för att kunna göra headers o sånt?
Svar: Hmm... Typ. Man måste kunna tänka logiskt och långsökt :)
3. Jag läste på panfubloggen hur man "sparar" bilderna man tar, men jag förstår inte mig på deras förklaring. Vad gör jag?
Svar: SVAR HÄR
4. Var mina frågor för långa o knepiga?
Svar: Nej


Ella_00_LOVE: Hej Lomise! Hur tar man foton? Snälla svara!
Svar: SVAR HÄR


Postat av: Johanna

Hur får man bakgrunden ( Där texten och bilderna är ) vit i stället för vaniljgul? Tacksam för svar! :>

2010-09-17 @ 17:53:36
URL: http://soulsintherain.blogg.se/
Postat av: Bilinkin

Hej! Läs min blogg, snälla!! Och en sak till: Kan du göra en header till mig?

2010-09-17 @ 18:46:11
URL: http://panfubilinkin.blogg.se/
Postat av: Sara

vad är en header?

2010-09-18 @ 16:33:29
Postat av: ackeee

kan du kolla in min blogg jag kolar in din varje dag så det skulle va kul om du kolla in min men kommer du ihåg mig //ackeee\\

2010-09-19 @ 13:14:00
URL: http://ackeees.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0