Pompom sagan del 7

Hej! Hade svårt att välja denhär gången också :P Jag ville välja någon som slutade ganska bra för Paulina också. Och en där de inte blir extremt arga på varandra, en som var lagom lång och lätt att fortsätta på. Den jag valde kanske inte höll den röda tråden rktigt men den var väldigt spännande och ville veta hur den fortsatte så jag valde den :) Grattis till Amber_sweet!!

Del 7- Amber_sweet:

Det var flera dagar sedan det där hände och Pompom kunde inte sluta tänka på det. Hon och Jimmy hade varit tillsammans sedan dess. Det pirrade i magen bara av att tänka på honom, hans underbara ögon och...
- Pompom, dina vänner är här... Det verkar vara bråttom, avbröt hennes mamma henne i sina tankegångar. Pompom ryckte förvånat till och ställde sig upp för att skynda nerför trappan ut till hallen. Där stod Paulina och Passi, Pompoms två bästisar. Ja, Paulina också. De hade bråkat lite först, men var nu goda vänner och Jimmy verkade väldigt glad och lättad över det.
- Ah, där är du Pompom! Det är jättebråttom! försökte Passi förklara och Pompom rynkade förvånat på pannan medan hon drog på sig gympadojorna. De två pandaflickorna drog stressat med Pompom ut som knappt hade hunnit få på sig jackan. De började prata i mun på varande, det enda som Pompom kunde urskilja var orden "Biblioteket", "Fara" och "Jimmy".
- Vad pratar ni om?! Jag fattar inte... började hon, men avbröt sig när hon såg den stora folksamlingen utanför glassbaren. Polisbilar, ambulanser och en tv-bil stod utanför glassbaren och folk verkade panikslagna.


Del 8 blir den sista tävligs-delen.
Skriv del 8 här men del 9 ska jag göra och del 9 blir den sista delen.
• Skriv Del 8 i en kommentar här.
• Den ska inte vara för lång. Typ 100-200 ord räcker. Men det är inte så noga.
• Del 8-vinnaren utses någon gång nästa vecka
• Man får vara med även om man vunnit innan men jag ska no låta någon som inte vunnit vinna
• Bild kan ni också skicka med men annars gör jag en
• Den ska inte breda ut sig så mycket denhär gången


Postat av: Ly

Va? Jag fattade inte den här delen!

2011-01-09 @ 14:15:43
URL: http://www.lypandan.se/
Postat av: Tina / duncen

Pompom försökte komma fram i folkmassan för att granska vad som hade hänt. Det skreks av folk; "Jösses!", "Herregud!", "Hur kunde detta ske?". Och massor av folk som grät. När Pompom äntligen kom fram låg Jimmy där medvetlös.

- Vad har hänt?, frågade Pompom medans tårarna rann nedför kinderna.

- J-jag vet inte. Så vitt jag vet tror jag att någon slog han, sa pandan och tårarna rann nedför kinderna också på pandan. Pompom grät högt, samtidigt hon skulle säga något.

- Kom, vi går till min koja, sa pandan. Pompom hade svimmat. När hon vaknade var hon i någons koja.

- V-var är jag?, frågade Pompom så att hon hade glömt vad som hade hänt.

- Hej, jag heter Rosalie. Alltså, jag är Jimmys syster, sa Rosalie. Hon var så vacker. Hon hade ett långt brunt hår nerfällda ända ner till magen, hennes ögon glittrade. Och hon hade ett linne på sig, med rivna jeans. Pompom kände sig yr och somnade direkt igen...



Hoppas du gillade den :)

2011-01-09 @ 14:48:58
Postat av: Tina / duncen

Jag gör nog ett bidrag till:



Pompom försökte komma fram folkmassan. Pompom grät samtidigt.

- Pompom! Nej, vänta!, skrek Paulina och Passi i öronen på varandra. Pompom brydde sig inte, hon fortsatte att springa fram. När hon var framme låg Jimmy där, med slutna ögon. Pompom sprang fram och tog tag i Jimmy.

- Åh, Jimmy. Vad har hänt?, sa Pompom gråtande.

- J-jag vet inte. Vad som än händer, älskar jag dig!, stönade Jimmy fram. Pompom brast ut i gråt, och gedde Jimmy en mjuk puss. Sedan kom någon springande.

- JIMMY!!!! BRORSAN!, skrek pandan. Pompom vände sig om och där kom springande en brun hårig tjej, med slitna jeans och en t-shirt.

- Vad har hänt Jimmy?, frågade pandan.

- Jag vet inte, Rosalie. Rosalie, snälla, ta med Pompom till din koja, stönade Jimmy fram och slöt ögonen.

- Jimmy!, skrek Pompom. Rosalie ryckte i Pompom och sprang därifrån...

2011-01-09 @ 15:17:54
Postat av: Rebecca10

Än en gång kände PomPom hur tårarna hettade till i ögonen.

- Det kan inte vara sant! ;(

Utan att tänka sig för trängde hon sig igenom folkamssan och sprang fram för att försöka se en glimt av Jimmt. Och där, låg han på ett bår, med skelande ögon och rivsår i ansiktet. Det var ingen vacker syn.

I bakgrunden hörde hon två av minst tusen pandor från tidningen som pratade:

- Så Johnny slog till igen! Jag trodde aldrig att han skulle kunna rymma från dårhuset...

- Ja, inte jag heller!

PomPom svettades som en galning.

Alla röster hon nyss hört runtomkringsig, var bara som ett eko nu.

Hon slängde sig ner på knä. Varför gick det alltid snett?

Nu var det slut! Allt var slut!

2011-01-09 @ 16:18:18
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: lomis2

alla dom tre vännerna sprang till glass baren för att veta varför tv-n var där och ambulans och polis dom trängde sig före alla kamera männ och ploiser och ambulans killar när dom kom fram så låg det nån där!! men innan dom såg vem det var så kom en fotograf fram och blixtrade med sin kamera så dom blev helt yra när dom gnuggat sig i ögonen så låg en liten panda bebis där nemligen jimmys lillebror som hade hittat guld plötsligt kom jimmy och sa detta guld har jag och min lillebror hittat i berlin en gång och detta guld är till dig alla kameror klikade på henne men så sa hon varför är ambulan´sen här då sa jimmy det var en fotograf som ramlade när han skulle fota här får du guldet och vill du gifta dig med mig ja! JA! det vill jag och alla kameror vände sig mot dom när de kysstes SLUT . ps om denna sagan kommer med vill jag tacka dig med stort hjärta lomise om denna saga kommer med skriv inte detta som inte hörde till sagan

2011-01-09 @ 16:23:00
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: lomis2

jag kommer inte med säkert jag skrev så fel och jag har svårt att tänka positivt

2011-01-09 @ 16:26:30
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: Astrixa

Pompom tittade beskymrat och oroligt på den stora folkmassan.

- Vad har hänt!? Utbrister Pompom och tittar på Passi och Paulina.

- Vi vet inte riktigt, men det enda vi vet är att Jimmy är inblandad. Säger Paulina och vrider på huvudet för att få sikt.

Jag måste få reda på vad som har hänt... Mumlar Pompom och tränger sig i genom folkmassan. Plötsligt ser hon Jimmy ligga medvetslös i en snödriva.

- Jimmy! Skriker Pompom och rusar fram till Jimmy.

Hon sätter sig på huk brevid Jimmy och tittar på honom.

- Mmmm... P-Pompom? Mumlar Jimmy och kisar.

- Där är du ju Pompom! Avbrter Passi och Paulina samtidigt.

- Hur är det med Jimmy? Frågar Paulina och går fram till Pompom.

- Jag vet inte. Jag tror han mumlade någonting förut. Säger Pompom och känner på Jimmys panna.

Plötsligt kommer en ganska ung dam fram och ser skräckslagen ut.

- Vad har hänt med min Jimmy!? Skriker damen som troligtvis är Jimmys mamma.

Just då öppnar Jimmy ögonen.

- Jimmy! Hur är det med dig, gubben? Frågar Jimmys mamma och smeker honom på axeln.

- M-mamma? Säger Jimmy med en väldigt svag röst.

- Lilla gubben! Säger Jimmys mamma och pussar honom i håret.

Jimmy tänker precis resa sig upp men Pompom hejdar honom.

- Jag tror det är bäst att du ligger kvar där tills ambulansen kommer och tar hand om dig. Säger Pompom och reser sig upp.

- Ja, det tror jag med. Instämmer Jimmys mamma och nickar.



Hoppas jag kommer med! :)



//Astrixa :love:

2011-01-09 @ 16:41:51
URL: http://astrixa.blogg.se/
Postat av: Rebecca10

Det blev lite fel....



Än en gång kände PomPom hur tårarna hettade till i ögonen.

- Det kan inte vara sant!

Utan att tänka sig för trängde hon sig igenom folkmassan och sprang fram för att försöka se en glimt av Jimmt. Och där, låg han på ett bår, med skelande ögon och rivsår i ansiktet. Det var ingen vacker syn.

Det händes helt som om det stod: Förtvivlad,i hennes panna.

I bakgrunden hörde hon två av minst tusen pandor från tidningen som pratade:

- Så Johnny slog till igen! Jag trodde aldrig att han skulle kunna rymma från dårhuset...

- Ja, inte jag heller!

PomPom svettades som en galning.

Alla röster hon nyss hört runt omkring sig, var bara som ett eko nu.

Pompom föll ihop på knä! Varför gick det alltid snett?

Nu var det slut! Allt var slut!



2011-01-09 @ 18:23:26
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: Lola100

-Hejhej! En ung kille vid namn Jimmy blev under förmiddagen attackerad av ett gäng rånare. De är nu tagna men Jimmys läge är allvarligt. På platsen finns polis och ambulans. Vi meddelar i nästa sändning om läget, detta är Lisa Lätt på Panda-TV, hörde Pompom någon framför henne säga och en kamera riktades mot folkmassan. Paulina knuffade sig fram och försökte överrösta allt folk att göra en gång till Jimmys flickvän. Plötsligt fick Pompom syn på Jimmy, han såg mer död än levande ut.

-Snälla, akta på er, sa en polis som styrde folkmassan. Ingen fick göra Jimmy stressad. Plötsligt öppnade han munnen.

-Pompom... Säg till Pompom att jag... Jag.., började han men en ambulansförare tystade honom.

-Du får säga det sen, sa han och bar in båren i ambulansen.

-Om det... Blir... Någon nästa... Gång.., sa Jimmy innan ambulansen försvann.

-Klarar han sig? frågade Paulina. En polis som stod i närheten svarade.

-Troligen inte..,

2011-01-09 @ 19:18:16
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/
Postat av: karpan

Pompom tittade på alla pandor som skrek, pratade och grät.

Pompom visste inte vad som hade hänt men hon hade en känsla av att det hade med att göra med Jimmy.

Pompom sprang genom folkmassan enda till brottsplatsen.

Passi & Paulina sprang fram till Pompom och sa:

Vi är ledsna Pompom.

Pompom brast i gråt när hon såg Jimmy liggandes på marken med några rivsår och lite blod.

Tv-teamet kom fram till Pompom och frågade massa frågor men Passi och Paulina fick svara för Pompom var så skräckslagen.

Kommer han och klara säg? frågade Pompom med tårar i ögonvrån.

Vi är inte säkra men han klarar säg nog, säger en sjuksköterska som Pompom träffade när hon låg på sjukhus.

Passi och Paulina var klara med TV-teamet's frågor.

Vem var det som anföll honom?.....

2011-01-09 @ 19:29:13
Postat av: sattastugan

2011-01-09 @ 20:00:41
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: sattastugan

En dam stod innanför ett gult, tunt och smalt snöre som hängde runt glassbaren. Runt damen höll en man henne, båda grät.

- Kommer han att klara sig???! Snurvlade damen, som pompom visste var Jimmys mamma.

- Vi är inte säkra, inte helt! Sa en kille i orange, lysande dräkt och svarta skor.

- MIN SON ÄR DÄR INNE, GÖR NÅGOT! skrek mannen som var Jimmys mamma. Jimmys pappa rusade mot glassbaren, öppnade dörren och försökte tränga sig in i biblioteket. Men den var låst.

- Jimmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!! Vrålade hans pappa och gick ner på knä, SNÄLLA LÄMNA OSS INTE HÄR! INTE NU! han bankade huvudet i golvet och grt minst en miljon sorgsna tårar.

- En ungdomlig kille som sägs heta Jimmy, blev inlåst i biblioteket, säger en juonarlist till en stor kamera som tydligen sänts på TV:n.

- Med hjälp av övervakningskameror vet vi nu att pojken Jimmy skulleläsa en bok, sa den andre juonarlisten, han tappade boken och fick den i huvudet och svimmade. Luftkonditjoneringen blev täppt med snö påGrundAv en stor läcka i ledningarna, ingen vet om pojken klarar sig eller ej eftersom att han inte får någon luft och ligger nästan livlös på golvet!

PomPoms ögon fylldes snabbt med tårar, var Jimmy DÖD??!! Hon kravlade sig under det tjocka och smala repet medans hon hörde hur folk ropade att hon inte fick gå in i biblioteket. Men PomPom var ju kär i Jimmy, såhär kunde det inte sluta! hon hörde folk springa efter henne, det gjorde henne stressad och arg att dem inte lät hon rädda Jimmy. PomPom slet oh slet i dörren och fick upp den tillslut! just när dem andra kom, PomPom lyfte upp Jimmy och sprang ut därifrån, det var kallt inne i biblioteket, ut kom hon med en nästan livlös och en blå panda vid namnet Jimmy.

2011-01-09 @ 20:12:38
URL: http://gopanfusara.blogg.se/
Postat av: andrea72

och jag tänkte det var så att det hade kommit ett ufo och ut kom niu och trio och det blev en masa kramar och då så tänkte pompom på jimmy och då kom han dit och som ingen såg så kysser han pompom på munnen och pompom blir som is av lyka men då kommer pompoms kompisar och seger så ni har blivit ihop nu allt blev tyst och alla stirrade förvånat på pompom och jimmy och säger va

2011-01-09 @ 20:23:24
URL: http://andreabloggen
Postat av: saifeng

Pompom fatade ingen ting när hon såg alla bilar och mäniskor.Hon försökte tränga igenom folk masan men när hon kom fram så stog två vakter fram för hene. Det verkade som att vakten från ches bruno hade kalats till att vakta ingången till glass baren.Men som tur så är han en mjukis så Pompom viste att hon kunde få honom att släpa för bi hene på ett sät

Pommpom viste att hon var tvungen att prata med honom.Pompom sa till vakten att hon måste koma in för att hon tror att Jimmy är där ine och då börgade Pompom nästan gråta av att prata om det.Då sa vakten att det gik bra men hon får inte säga not till nogon för då blir han av med jobet då sa Pompom att hon låvade att inte säga nogot.Hon rusade in i glass baren och Jimmy låg bland sten blokfrån taket.Det verkade som att det hade varit ett tak ras hon försökte att väka Jimmy men det gik inte.Då kom ambulansen in och hemtade Jimmy medan Pompom sat kvar ensam och viste inte var hon skulle göra.

2011-01-10 @ 08:41:08
Postat av: Glassen26

Vad har hänt sa pompom skräckslaget och tittade på paulina och pasi. pasi och paulina var helt tysta inte ett ord hördes. pasi sa till pompom jimmy Han gorde ila sig ganska hårt. VA! jag och paulina hittade jimmy på golvet imorse på golvet vi ringde dig men du svara aldrig. sen ringde vi polisen! Jag måste se vad som har hänt med jimmy!! pompom trängde sig fram till sist så var hon vid jimmy flämtade Hårt pompom bara stirade. då kom ambulansen fram och sa det ornar sig sen åkte dom med jimmy. pompom burjade käna att gråten svämande utt och då kom pasi och paulina han klarar sig. sen så hålde han i det här paketet när vi kom det är nog till dig. pompom tittade på paketet med gråten i ögonen.

2011-01-10 @ 09:06:32
Postat av: pingelipong

Grattis Amber_sweet fin del av sagan !!!! :D

//Pingelipong :love:

2011-01-10 @ 14:49:06
Postat av: davi22

Åååååååh nej tänkte Pompom!

Vad kan ha hänt med Jimmy?

-Vad har hänt? sa Pompom till sina kompisar.

-H..h..han har blivit k..Kidnappad! sa vännerna!

-Åååh, nej!

:( :( :(

Pompom sprag iväg till poliserna.

-vart är Jimmy?

-vi vet inte, föresten vem är du sa poliserna!

-Jag är hanns tjej, jag är jätte orolig!

- Vi vet inte vart din kille är men han blev kidnappad i bibloteket, sa polisen som hette Karlos.

Pompom gick hem.

-vad är det gumman sa Pompoms´mamma!

-inget, sa Pompom

-Jo jag ser att det är något Pompom, vad är det? frågade pompoms´mamma igen.

-Jimmy är k..k..kidnappad.

Jag går upp till mitt rum mamma, sa Pompom.

-Okej!

Efter en stund ropade hennes mamma

-Dina kompisar är här Pompom.

-säg att de kan komma upp i mitt rum, sa Pompom.

-Hej, sa Passi försiktigt.

Hur är det med dig?

-Inte så bra!

Vill ni ha fika tjejer, ropade Pompoms´mamma!

-Hmm, okej sa Pompom

Fortsättning följer........



Postat av: nadjamiss

Hon springer till glassbaren tränger sig om alla pandor. Hon ser eld :o -nej vad har hänt? säger Pompom besviken. Sen minns hon jimmy sa ju att skulle köpa glass. Hon ser Jimmy han ligger. Hon springer in i elden och tar Jimmy.Hon bränner sig men hon struntar i det inget kan stoppa henne nu.Hon lägger Jimmy i snödrivan. Pompom gråter jätte mycket en droppe faller i Jimmys ansikte. - va.. va..r ä...r ja..g? säger han med en svag röst. - ingen fara Jimmy jag ska hjälpa dig. Hon springer till ambulansen - hjälp jimmy behöver hjälp säger hon med hes röst. De går dit. Pompom ser en tänsticka.....

2011-01-11 @ 12:39:19
Postat av: Goldy

Pompom blir rädd. Dom går in i Biblioteket, där sitter en mycket liten tjej. Hon har rött långt glansigt hår. - Vem är du? Frågar Pompom försiktigt. - Jjjjj...Aaaaaaaagggggg är Embla och och och. -Fortsätt, säger de tre pandatjejerna. - Vi är inte farliga, sa Passi lugnt och försiktigt. - Jimmmy ärrrr... I faaarra! Pompom, Passi och Paulina blir skräckslagna. - Var är han? Frågar dom tyst och försiktigt. - Kidnappare tog Jimmy och försvann. - Vart då frågar Paulina upphetsat. Till Djungeln, svarade den rödhåriga flickan.

2011-01-11 @ 16:55:40
Postat av: lomis2

här är mitt andra bidrag: va tänkte pompom vad har hänt och trängde sig i genom all befolkning det var avspärrat vid dörren men pompom var så arg att hon slet av spärr bandet kameran zoomade in när hon gick in passi och paulina följde efter när hon kom in i bibloteket såg hon jimmy med svart vampyr rock vampyr tänder och han var en vampyr det var uppduckar med massor av ljus och då sa pompom vad har hjärt influensan gjort med dig då sa jimmy du kom precis lagom till... fortsätning följer

2011-01-11 @ 18:04:43
URL: http://panfupoolarna.bloggplatsen.se
Postat av: fiffi333

jag vet inte vad ni pratar om men jag bara skriver he lite pinsamt men

2011-01-13 @ 18:30:49
Postat av: Amber_sweet

Tack så hemskt mycket! ^^ Vill komma med en fortsättning, hur jag hade tänkt mig det alltså... :3



Pompom kunde inte röra sig, hon kände sig som uppslukad av paniken som spreds i folksamlingen. Så började Pompom känna det, rök. Svart tjock olycksbådande rök steg från glassbaren och ett par brandmän stannade sin brandbil. Folk knuffade bort från platsen av polisen och Pompom var nära att bli påtrampad av allt panikslaget folk.

- Flera personer befinner sig inne i biblioteket och glassbaren för tillfället. De är troligtvis rökfyllda vid det här laget, vi får hoppas brandmännen snabbt får ut dem. Det är farligt att andas in för mycket rök lilla vän, sade en gammal dam till en liten pandaunge.

- Men farmor, var är Ben? frågade den lilla panda ungen och blinkade med sina stora runda ögon.

- Din bror är väl... Åh nej, han måste ju vara kvar i bibban, vid barnböckerna! utropade farmodern och den lilla pandaungen verkade inte riktigt förstå situationen. Den log nämligen vänligt och frågade om den också fick gå dit.

- Pompom, Jimmy är där inne, han var där med några andra killar i klassen! förklarade Passi stressat och Pompom flämtade förfärat till innan hon blev undanknuffad av en kameraman och en nyhetsreporter.



Fina bidrag ni andra, lycka till! :D

2011-01-14 @ 18:42:57
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0