Taekwondo igår!

Hade inte skrivit om taekwondon igår för försökte hitta en video på någon chibi-taekwondo-video men hittade ingen :C Så blev jag typ sur och behövde göra läxa xD
Men får prata om det nu!
Okej! Så jag gick då på en taekwondo test gång med Lunie inne i torslanda!
Det var väldigt kul!
(Inte oss på bilden men likt och med pro band :P)
 
Lite knepiga övningar men så fort vi kom igång med slag och sparkar var det kul! >:3
Taekwondo går mer ut på att attackera (/övermanna?) än att försvara sig. Och helt ärligt.. verkar det roligare! :P Och på typ judo är det mera att man tar tag i varandra i kläderna och ska typ brotta ner varandra, men det tycker jag inte är lika kul :S Mamma med gult bälte visade ett grund gräpp och nja.. Inte min grej! Men på taekwondon fick vi lära os the mest basic slag och spark och liksom YES! Min grej :3 
 
 
Så i vår grupp är det jag, Lunie och två män typ. Så vi är fyra elever i vuxengruppen xP Men det kanske ska komma tre till på söndag :) Sedan är det våran lärare, tre rankad svart bälte (eller hur man säger) och en blå- bältad kille som är lite yngre än mig som är hjälp ledare :)
 
 
Så även fast jag inte har skrivit in mig än så kommer jag nog gå kvar! Var så kul! 
Och som vissa säkert mins pratade jag om att vilja gå i kampsport typ förra året och först nu har jag börjat!
 
(Okej, det är karate på videon↓... men screw det xD PONIES!)
(Rainbow dash har svart bälte i karate... 'Kay! o_O)

Postat av: Haylinn

Har tredje blått i Taekwondo, vad har ni för bälten nu? (:

Svar: Jag slutade på grund av vissa anledningar ^^;
Louise/Lomise

2013-09-08 @ 22:11:21
Postat av: Haylinn

Åh okej, synd.

2013-09-24 @ 18:55:33
Postat av: Isabelle

Jag går på taekwondo fast i Värnamo :) jämte min skola :D
Vit med gul tejp bit på xD

2013-11-11 @ 11:18:32

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0