Del 2 - Pompom sagan

Spännande fortsättningar ni skrivit :D Alla handlade om kärlek mellan Pompom och killen hon skrev till :P Och det var väldigt många namn på bästisen :P:
Melissa, Melina, Kissi, Tora, Zandra, Mimmi, Sara, Linn, Nikki, Passi...
Men jag bestämde mig till slut för vem skom skulle vinna även fast det var svårt!
Ifall ni glömt Del 1 så kommer den här igen och under den är vinnaren: ANZY!!

Del 1 - Lomise
Pompom la precis på ett brev som hon skrivit, i brevlådan. Hon tvekade lite om hon verkligen skulle skicka iväg det men hon hade redan bestämt sig. Pompom var hennes smeknamn. Hon gick där ifrån, fortfarande nervös. Vad skulle han säga. Han som hon skickade brevet till. Tänk om han inte skulle vilja umgås med pompom längre... bara för det som stod i brevet. pompom's bästa vän kom förbi och tog henne i armen och drog med pompom in i glassbaren.
- Gav du honnom brevet Pompom?
Pompom tittade tomt i luften
- Jag la det i brevlådan...
- Bara det?
- Ja... Och varför kallar du mig pompom? Du brukar säga mitt hela namn
- Pompom är lättare att säga förstår du väll . Men varför gav du honom inte brevet?
Pompom fick tårar i ögonen
- Jag klarar inte av det!
Hon lutade sig mot sin bästis och började gråta.

Del 2-Anzy
-Men gråt inte Pompom! Han kommer säkert att förstå, sa pompoms kompis Passi
-Nej det kommer han inte, snyftade Pompom fram.
-Jo allt ordnar sig vet du! Och om något går snett så står jag vid din sida.
Pompom torkade sig i ögonen med ärmen på sin tröja och sa:
-Men tänk om Jimmy inte gillar mig för att jag berättar att jag gillar honom! Han kanske tycker jag är konstig och inte vill vara med mig längre.
-Det är inget fel med att gilla någon han kommer väl bara bli glad! Pompom, han kommer att förstå!
-Men.. Tänk om han inte tycker om mig för att jag säger det! Pompom började gråta igen och satte sig ner på en stol i glassbaren.
-Tänk om han inte ens vill se på mig bara för det. Jimmy betyder allt för mig och jag älskar honom verkligen.
-Ja men som jag sa! Han kommer bara bli glad! Sa Passi igen.
Plötsligt slog glassbarens ytterdörr upp och Jimmy kom in med ett leende på läpparna. Efter honom gick en rätt söt tjej med långt blont hår. Jimmy fick syn på Pompom och Passi och gick mot dem.
-Hej! sa Jimmy.
Titta! det här är min nya flickvän, Paulina! Paulina det här är Pompom och Passi men Pompom heter Margareta egentligen.
-Hej hihi, sa Paulina och fnittrade lite
Pompom kände hur tårarna och brände i ögonen och hon sprang gråtandes ut genom glassbarsdörren med hjärtat tungt som en sten i bröstet
-Nej! Pompom! Kom tillbaka! Ropade Passi efter henne...

(Bild av Anzy)

• Skriv Del 3 i en kommentar här eller på min mail: [email protected]
• Den ska inte vara för lång. Typ 100-200 ord räcker.
• Del 3-vinnaren utses på Torsdag
• Bild kan ni också skicka med men annars gör jag en :)


Postat av: Anzy :D

Jippie :D

Jag vann! hihi jag skrev ju del 2 i panfubloggen när det handlade om nui och trawui! Mina kompisar säger att jag får bra inlevelse i mina historier och att jag skriver bra :P Är det sant hihi!

Jag är ett stort faan av din blogg! ^^ Och du.. Nu undrar jag om jag får skriva en del 3 också! det är ju inte säkert att den kommer med men får ja skriva en del till? Svara i en komentar på min blogg eller på min mail :)

//Anzy

2010-12-12 @ 13:48:59
URL: http://anzylanzy.bloggplatsen.se
Postat av: Anzy :D

Jag förstår att du kanske inte kommer ta mig igen! Det blir ju inge roligt för de andra då! Men nu tänker jag göra det för nöjjes skull

//Anzy

2010-12-12 @ 14:29:27
URL: http://anzylanzy.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca10 ♥

- Jag vill aldrig se honom igen! Särskilt inte den där "Paulina"!

Hon fräste så spottet flög omkring.

- Ta inte det så hårt. Det finns andra killar i denhär världen.

- Men, jag vill inte ha någon annan! Och inte honom för den delen heller!



Nu blev Passi också irriterad.

- Varför gillar du ens honom? Han har väl aldrig varit särskilt snäll?!

Nu stog Pompom inte ut med någonting längre. Hon rusade hemåt, fortare hade hon aldrug sprungit.

Hon öppnade dörren med ett ryck. Som tur var mamma inte hemma. Hon rusade upp till sitt rum. Pompom satte sig vid skrivbordet och tittade på Lomise-afischen. Det brukade alltid få henne att känna sig lugn och avslappnad. Men inte idag. Hon bara fortsatte gråta. Hon stannade där hela dagen. När kvällen närmade sig, var hon så trött av allt gråt, så hon somnade snabbt.

Hon var så trött och ledsen, så hon glömde helt och hållet bort matteprovet de skulle ha imorgon...



Bild:



http://rebeccatio.blogg.se/images/2010/saga_121300958.png

2010-12-12 @ 14:35:11
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: Ly

- Vänta Pompom! skrek Passi och sprang efter, men hejdade sig.

Pompom gömde sig i bollyaffären.

Hoppas inte Jimmy hittar mig, tänkte hon.

Plötsligt hördes dörren öppnas.

In kom Jimmy och Paulina.

Pompom blev förskräckt och gav ifrån sig ett litet skrik.

Hon höll sig för munnen och gömde sig lite mer.

Men Jimmy hade hört henne!

- Pompom, det är ingen fara, viskade Jimmy.

Jag blev inte arg. Jag vill bara säga att Paulina är min flickvän nu.

- NEJ! skrek Pompom och stampade foten i golvet.

(fortsättning följer)



Bilden kommer du snart hitta på min blogg.

2010-12-12 @ 15:39:32
URL: http://www.lypandan.se/
Postat av: Alemanda

Pompom sprang hemåt i värsta farten, hon grät mycket.Hon stannade framför en resturang.

- Hallå miss pompom! Sa pompoms mammas vän Vicktor men kallas även Vicke.

- Hej, Vikke! Sa pompom.

- Hur är det med dig?

- Dåligt, jag vill helst inte prata om det. Svarade pompom.

- Ok! Vi kan ta det sen... eller sen... eller sen.

Sa Vicke.

Vicke var en väldigt nyfiken BAGARE. Pompom gick in i huset. " Hej gumman! "Sa hennes mamma. Pompom svarade lite kort:

- Ja, hej mamma. Jag går till mitt rum.

Pompom öppnade dagboken och började skriva. När hon var klar gick hon ut. Otur var bara att hon stötte på Vicke!! " ånej! Han kommer fråga en massa!"...



Lite lång?

// alemanda

2010-12-12 @ 18:00:26
URL: http://minpanfu.blogg.se/
Postat av: Jaida

pompom är du här???

är det (snyft) du passi???

ja det är jag....

du ska inte vara ledsen

varför inte han jga är kär i har en tjej och jag har skikat ett kärleksbrev till han!!!

ja....jag måste nog gå vi sese imorn

(nästa dag)

pompom står ensam på skolgården då

hej pompom....

hej.....jmmy

ja du vet igår...

ja du och...paulina

ja det är inget imellan oss egentligen

INGET IMELLAN ER JAG SÅG JU ER IGÅR?????

pompom sprang därifrån hem till sig

hon titta på breven ett av dem var till henne

såhär stog det:hej jag r kär i dig jag förstår m inte du är kär i mig//tobbe



det var min historia//jaida

2010-12-12 @ 19:07:31
Postat av: Jaida

och på den här linken finns det en bild (hoppas jag ) som jag har gjort till min saga



C:\Documents and Settings\Therese\Mina dokument\Mina bilder\min bild till sagan.JPG

2010-12-12 @ 19:30:52
Postat av: Jaida

nej också ingen link D:

2010-12-12 @ 19:31:29
Postat av: Kakao01

Sedan rusade Passi efter Pompom. När hon hittade Pompom sa hon: varför är du så nervös? Du vet inte vad jag skrev i brevet förutom att jag gillar honom? sa Pompom. Nej, sa Passi. Vad skrev du? Att jag ville gå ut på middag med honom, sa Pompom och började gråta ännu en gång. När han redan har Paulina kan han ju inte ta mig! Jag vill ha tillbaka brevet! Kom, sa Passi. Vi tittar om posten har tömt brevlådan än. De gick till brevlådan. Ånej! sa Pompom. Vad är det? sa Passi och skyndade sig fram. De har tömt brevlådan, sa Pompom och började gråta igen. Kärlek kan vara krångligt ibland... mumlade Passi. Oroa dig inte, Pompom, sa Passi. Jag ska ringa och prata med honom. Nej, sa Pompom. Han kanske blir arg då. Jag måste, sa Passi. Annars är kärleken över. Jag vet, suckade Pompom och fällde några tårar...

2010-12-13 @ 14:38:30
Postat av: Goldy

Passi tänkte precis skynda efter men hon hann hejda sig själv och så sa hon till Jimmy och Paulina: Hennes mormor dog för inte så länge sen hon kan få sådana här utbrott. Snälla ta inte illa upp. Jag ljög faktist inte hennes mormor dog för inte så länge sen men det var ju inte därför hon grät just nu men hon kunde få såna utbrott ibland ändå, men det hände inte så ofta. - Vi förstår, sa Jimmy. Sedan sprang jag ut från glassbaren jag var ju tvungen att hitta Pompom. Hon rusade hem till Pompom. När hon kom in så satt hennes pappa Viktor i en fåtölj och läste tidningen. - Nämen hej Passi, vad trevligt att se dig. Sa han som om han inte hade sett Passi på flera år. Hej, sa hon artigt. - Är Pompom hemma? Frågade jag förväntansfullt. - Jag trodde hon var med dig. Sa pappan. Men gå in du och kolla om hon är i köket. - Jag och Pompom var tillsammans först men sen så tappade vi bort varandra. - Jaha okej! Sa Viktor. Inne i köket stod hennes mamma och laga mat. - Hej Passi, vad gör du här är inte du med Pompom? Sa mamma Hanna. - Hej, ähum alltså Pompom och jag tappade bort varandra så jag undrade om inte Pompom var här. - Nej jag har inte sett henne, men kolla i hennes rum för säkerhets skull. Men hon var inte där heller. Innan jag gick ut sa Viktor att jag kunde kolla om hon hade gått till Kyrkogården för att sörja sin mormor. Han hade rätt hon satt där vid en gravsten, jag kunde se att det stod Maja Salak på gravstenen hon satt vid. Jag la armarna om hennes axel. - Gråt inte, sa jag lugnande. - Men allt är ju så sorgligt min mormor har dött och min kärlek har ju en annan kärlek än mig och dessutom så är det synd om dig eftersom du måste vara med mig. Sa hon och fällde ännu några tårar. - Jag måste inte vara med dig, men jag är med dig för att du är en sann vän, sa Passi. - Du är den bästaste kompis som finns, sa hon och kramade mig. Jag tänkte ta upp ryggsäcken och ta fram en filt för att lägga över oss när jag såg en godispåse. Det fanns godis i den och en lapp...

Hoppas att min del var bra!

2010-12-13 @ 16:26:32
Postat av: superlina71

Passi sprang efter. Hon stannade helt plötsligt.

- Var är jag!? Ropade Passi.

- Du är i grottan under panfu, sa en kall röst bokom henne.

Hon vände snabbt sig om.

- V-v-vem är du?? Frågade Passi.

- Jag? O!Att du INTE vet vem jag är!

Han var mörk och lång,svarta stövlar. Han hade en huva över sig.

KLICK! Lät det när han tände.Han tog av sig luvan. Det var en pirat!!

- Ahhhh! Vad är det som händer?! Skrek piraten.

Pompom var där och det hade börjat rasa.

Passi och Pompom Sprang upp på en trappa av sten som hade byggts när det börjat att rasa. Hålet rasade igen och dem hann pesis undan. Kravlande ur det pyttelila hålet kom piraten!

Nu var det bråttom!

2010-12-13 @ 17:28:06
Postat av: Sattastugan

Pompom gick och satte sig i en snödriva utanför glassbaren. Egentligen fanns det nästan ingen snö ännu, men den var tillräckligt stor att dränka sig själv i. Hon la sig ner och ramlde med ansiktet före ner i snödriven men en duns. Där låg hon nu. Fulltmed folk vimmlade förbi men strundade bara i henne. Pompom tog av sig mössan och kände hur det började ila genom ansiktet. En liten panda-bebis kom och skulle gräva en grop bredvid. När han grvt en bit råkade han slå PomPom i pannan med den hårda järnspaden.

-AAAAAJ! skrek Pompom. Hon höll sin pandatass mot pandan och kollade på den, den var dränkt med blod.

Efter att hon kollat på blodet en stund som la hon sig ner igen. Det kändes hemskt, här låg nu Margareta isadora Quist och försökte dränka sig själv.

- POMPOM! ropade Passi när hon såg Pompom ligga i en snödriv. Passi väckte till sig uppmärksamhet när hon skrek, så nu stod alla runt PomPom.

-POMPOM ÄR DU DÖD! skrek Passi.

Pompom orkade inte svara, det gick inte just nu. Hon kände en Varm pandatass som tog tag i henne och vände på PomPom.

- SÄG NÅNTING POMPOM! vrålade hon och skakade.

Pompom öppnade ena ögat, sen kom blodet och dränkte det.

- Aj... Mummlade hon och blundade igen.

- POMPOM! snyftade Passi och la huvudet påhennes mage. LEV!!! skrek hon igen.

Alla pandor började skaka och prata om händelsen, någon ringde ambulansen. Pompom lyckades öppna båda ögonen.

- Allt komemr bli bra! Sa Passi och strök henne över kinden.

Pompoms ögon stängdes återigen, och allting blev svart.

2010-12-13 @ 20:04:09
URL: http://dogsweet.blogg.se/
Postat av: lola100

-Vad är det med henne? frågade Jimmy. Han och Paulina satte sig ner för att ta en glass och hade gärna haft sällskap av Pompom och Passi. Passi sprang iväg för att hitta sin bästis. Hon visste precis vart hon skulle leta först. På vulkanen brukade Pompom sitta när hon ar ledsen och ville vara i fred, men Passi visste att hon behövde en vän. Några stjärnor hade redan tänts på himlen, det var så vackert att se på. Pompom satt ihopkurad och med en sönderriven papperslapp. Passi tog försiktigt lappen och pusslade ihop bitarna. Det stod "I LOVE YOU" med stora bokstäver och flera hjärtan här och var.

-Jag visste väl det, han kommer aldrig älska mig, sa Pompom och ryckte åt sig den trasiga lappen. Paulina var en såndär som alla ville vara ihop med, vara vän med och gå ut med.

-Aldrig, mumlade Pompom igen...

2010-12-16 @ 18:54:02
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/
Postat av: Rebecca10 ♥

NEEJ! Min bild blev såå dålig! Vill inte ha med den!

2010-12-17 @ 10:22:02
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: fgdfgg

Pompom sprang ut med tårarna över hela sig men Jimmy sprang efter henne.Men pompom sa:varför följer du efter mig???Jimmy sa:jag vill seja förlåt till dig pompom...pompom sa:jag förlåter dig aldrig... Men just då flög pompoms brev som hon la i brevlådan och brevet hamnade i Jimmys hand.Det stog:I LOVE YOU jag älskar dig värkligen Jimmy...och jimmy sa:du borde bara ha sakt det pompom.Men just då kom Passi ut och det började snöa.Men det var så kallt tyckte pompom,Jimmy och Passi så dom gick hem till pompom.Jimmy sa förlåt till pompom och pompom sa samma sak men Passi sa:Visst är det kallt ska vi ta en kopp varm choclad?pompom och jimmy sa:ok...men just då så kom en tjuv...

2010-12-17 @ 12:07:00
URL: http://fgdfgg.blogg.se/
Postat av: fgdfgg

:cry:

2010-12-17 @ 13:35:18
URL: http://fgdfgg.blogg.se/
Postat av: lola100

Här är ett till bidrag:



Pompom sprang så fort hon kunde mot vulkanen, där brukade hon vara när hon var ledsen. Stjärnorna stod högt på himlen, det var en vanlig, fridfull eftermiddag. Passi kom lite senare, andfådd av att ha sprungit.

-Jag vil aldrig se honom igen, muttrade pompom. Innerst inne ville hon att Jimmy skulle komma, säga att han gjorde slut med Paulina för att istället bli ihop med Pompom, fria till henne, köpa en trädkoja tillsammans, leva lyckligt i alla sina dagar. Tillsammans. Men han kom inte, han ville äta glass med Paulina. Pompom kunde höra deras röster i huvudet. "Du är så rolig!" som Paulina brukade säga. "Haha! Ska jag dra ett skämt till?" som Jimmy brukade säga. Pompom ställde sig upp men snavade till och föll. Passi som i tystnad suttit i egna tankar vaknade till.

-Pom! ropade hon och böjde sig ner över kanten. Pompom hade inte ramlat hela vägen ner, utan till en liten klippavsats.

-Jimmy..., var det sista hon sa innan hon svimmade...

2010-12-17 @ 14:32:56
URL: http://kaninpanfulola.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0