Jag, en liten snögubbe

Idag när jag vakna i min träkoja kände jag mig frusen så jag tog på mig en halsduk och gick ut. Alla pandor såg konstigt på mig, vad var de, undra jag. En panda tog upp mig och bar mig till Carl. Jag spratlade för att komma loss men för jäves. När pandan tillslut släppte ner mig kolla Carl med stoora ögon och sa "Lever denhär snögubben eller?" Jag fatta inte vad han mena och gick där ifrån. Då såg jag att en Wooby sprang rakt imot mig och börja gnaga på min näsa, då såg jag att de var en morot! Jag hade blivit en liten snögubbe! Jag sprang ifrån Woobyn och sprang mot hamnen, kunde isdiamanten ha någonting med det att göra? Jag han inte tänka mer förens jag var framme men då slog de mig "Jag har ju smält isdiamanten och nu är de en pompombar!" Alla såg på mig med uppspärrade ögon, jag fick panik och sprang till grottan. Kanske skulle Professorn kunna hjälpa mig? Jag såg honnom inte men jag tästa hans bebismaskin för att komma på bättre tankar. När jag kom ut drack jag en massa drycker som stog på de stökiga borden för att bli en panda igen och jag kände hur jag blev till många saker, tillslut såg jag att jag var en bolly. jag blev ledsen men då hörde jag "Varför dricker de dedär? De kan vara farliga" jag vände mig om och där stog en panda. "Vad ska jag göra do? Jag var en snögubbe i morse" "Men, du blev ju panda när du klev ur maskinen" Jag slutade gråta "Jasså?" De visade sig att han kollat ett bra tag. Jag gick in i maskinen och vipps så blev jag panda igen. Och där stog jag i min pyjamas. Framför en snygg killpanda. Jag kämmdes men jag var så frusen att jag inte kunde tänka. jag vingla fram till honnom och svimma. Sen kom jag bara ihåg att jag vakna på min säng med mina husdjur intill mig. Han hade satt på mig en ny halsduk som var varm. Då kom pandan in. "Har du vaknat? Då kanske jag ska gå hej då" "Vänta" Jag skrev ett snabbt brev och stoppa de i ett kuvär, jag gav de till en bolly och bollyn gav de till pandan. Han gorde samma sak och på samma gång godkännde vi vänskaps inbjudningarna.

Slut på sagan.

Här är några bilder från historien

Postat av: Linkan5B





hur kunde du bli en snögubbe?

2010-01-29 @ 13:10:28
URL: http://jojjos00.blogspot.com
Postat av: Lomise

De är bara en saga

2010-01-29 @ 15:15:40
URL: http://lomise.blogg.se/
Postat av: Linkan5B

jaja jag vet men asså var fick du snögubbsdräkten

2010-01-31 @ 18:17:39
URL: http://jojjos00.blogspot.com
Postat av: Lomise

Läs i dehär inlägges så får du veta http://lomise.blogg.se/2010/january/jul-2008-1.html#comment

2010-02-01 @ 07:28:24
URL: http://lomise.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0