Platspandorna_Del 3

Alohe lysnade på en av Lennys låtar. Hon såg bort mot havet och sen vende sig om och tittade på palmerna, bakom de var de gräs men sen var de bara kall dimma. Hon tittade på havet igen. Penny tittade på Alohe
- Vad tänker på på Alohe?
Alohe tittade ner på sanden
- Jag vill se hela panfu, inte bara denhär stranden men de går ju inte att komma här ifrån ju.
- Ja, sisst du gick in i dimman så hittade du inten väg ut, du kom bara tillbaka fast du bara hade gått frammot, inte sant?
- Jo...
Alohe track ner tassen i båten som hon hade bakom sig och tog upp en ask
- Tror du att de fins fler pandor här på ön, Penny?
- Jag vet inte, de får du ta reda på vännen
Alohe gick till vattnet, öppnade asken och kastade ut paljett-liknande stjärnor.

Hon märke att Lenny tittade konstigt på henne.
- De är vänskaps stjärnor, Lenny. Om någon annan tror att de är ensamma på ön så ser de att de har fel och då kan de leta upp mig. Om de nu kan gå hit, vill säga.
Alohes leende tonade bort
- Vad är de Alle?
- Kalla mig inte de... Suck, de käns som att jag värkligen är den ända här och att jag kastade bort mina stjärnor i onödan ;(
Alohe la sig i Pennys famn
- Så, så. Om inte så kanske iallafall någon Wooby hittar de.
- Vad är woobyer?
- Woobys är små färgglada varelser som gömmer sig långt inne i panfu. Du får säkert se en sån någon dag.
-


Ariella hade presis sorterat sina snäckor då hon såg något flyta på vattnet.
- Vad kan de vara?
Undrade hon

Ariella gick dit och tog upp en av stjärnorna.
- De var då stora paljetter.
Hon samlade ihopp de och la de på bryggan
- Är ni några nya sorters sjöstjärnor, eller?
Ariella tittade på de
- Ni var då tråkiga sjöstjärnor.
Ariella kastade tillmaka dem i havet
- Varför sjunker ni inte? Era värdelösa sjöstjärnor!


Silia skuttade fram med ett papper i handen. Den hade ett MVG++++++++ på sig som Silia skälv hade satt dit.
- Jag är såååå bra i skolan.
Sa hon och kramade sitt papper. Helt plötsligt såg hon att röret som satt i taket var fullt av stjärnor

- Åhhh, vad fina! Men inte lika fint som mitt betyg


Hoss Badlolly:
- Kom igen Lolly!! Du kan dyka här ifrån din fjolla. Hurre du, wooby, putta ner mig! Vänta, vad är dedär?!
Nu var de Badlolly som såg stjärnorna.

- Vänskapsstjärnor! Sånna brukade jag ha.

Badlolly åkte ner från vattenkarnan och hog upp de.
- De är inte bara jag på ön!
Med uppspärrade ögon samlade Lolly ihop stjärnorna. Hon satte sig på land och tittade på floden som lädde till havet.
- Jag måste hitta den som sänt ut dehär, men jag kan ju inte gå igenom dimman...
Badlolly tänke
- ... Woobyn, du måste följa floden och hitta den som skickat iväg dehär!
- Dubbidoo!
- Bra, föja bara floden, ok?


Woobyn sprang in i dimman men äfter en stund var den borta och han kunde se floden. Han földe den ända tills havet kom. Till höger var en hamn, till vänster var de en strand. Han sprang till stranden.

- Någon borde väll ha kommit nu, alltså om de hade funnits någon :(
- Du får ha tålamod vännen.
- :(
Ut ur dinnan kom woobyn
- Är de... en wooby, Penny?
- Ja, de är de
-  Då fins de nog fler på denhär ön



Postat av: Apan00

vilken bra saga!

2010-07-07 @ 10:55:20
Postat av: pompomkitty

hej lomise tack för den nya verisionen av min header!

//pompomkitty

(älskar dina sagor du gör<3)

Postat av: Mellani

Hellu, igår tänkte jag börja spela Panfu igen, men det gick inte sådär bra :/

Förstår inte direkt något, håller på med ett äventyr, Amuralas Kärlek, har ingen aning hur jag ska fortsätta! Vad ska jag göra? D:

2010-07-07 @ 13:05:17
Postat av: Snowmean

Lomise,!

Asså, du vet när du sa att du fick den dära is grejen, när man hållde på med Kruci, det, och du sa att du ville ha en bakrund!

Jag fick en, men det var ingen bakrund ;) utan gissa vad O.o!

Det var en träd koja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xDD

//Snowmean

2010-07-07 @ 16:06:27
URL: http://panfumorot.blogspot.com/
Postat av: AlmarEnoir

Hej Lomise!

Kan du snälla läsa min blogg?

Den heter:

www.almarenoir.blogg.se

2010-07-07 @ 18:10:26
URL: http://almarenoir.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0