Platspandorna_Del 1

Här är min nya saga. Jag kommer inte att skriva varge dag som på den förra sagan men jag ska skriva så offta jag kan :) 
De var en gång i panfu, på en serv som bara visade sig för de 15 utvalda pandorna.
Serven hätte Plätze som på tyska betyder platser
De olika pandorna kunde bara gå till ett ställe i hela panfu + sin koja. De utvalda kallades för Platspandorna. Eftersom de bara kunde vara på en plats. Platspandorna nöjde sig med de stället de var på äftersom de inte viste att de fans fler platser. När de utvalda kollade i sina garderober fans redan kläder, fast de inte hade köpt de, de hade inte äns pengar då.


Den första som kom till Plätze var Vulkane. Han kom till vulkanen. Han älskade vulkanen! Men han blev alltid sur över att han alltid brände sig på lavan och tack vara de var han nästan alltid sur


Där fans också Bady och Badlolly. De två var avlägsna sysstrar och älskade vatten


Josefin gillade hästar, Tarsse var djungelkillen, Ariella var på stranden och Silia spelade alltid skolspelen



Pelle var alltid med sin båt.


Alohe bodde med Penny och Pennys pojkven på stranden


Eilot åt glass och tog hand om alla bollys


Violette gav sig skelv alltid make up's


Cuddels tog hand om alla pokopets, Zlatnan var sporttokig och Bilo var mikaniker




Till sist var de Belle som är Kamarias lärling innom trolldom


Vulkane satt på sin vulkan. Han hade välldigt tråkigt.
- Vad ska jag göra?? De fins ju knappast några djur här som man kan leka med, inte äns en ända panda!!
Vulkane tänke på vad som skulle hända om man gick ner i vulkanen, fans de ett hemligt rum där som var fullt av pandor? Men Vulkane viste att han skulle dö om han äns försökte.
- Ahhh! Varför går de inte!?! Jag vill!
Han skrek till när man märke att hans tass nästan var nere i vulkanen.
- Dum tass, vad skulle du där och göra?
Han flörsökte att blåsa bort gnistorna som var på hans hanske. "Jag vill ner dit" Tänke han
"Jag vill värkligen ner dit". Vulkane gick ner från vulkankanten som han hade suttit på. Försökte att inte tänka på den. Han kunde inte stå imot, så han vände sig om och sprang mot den med armen före. Hand tass kom ner i den brännheta lavan.
- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!



Samtidigt hoss Eliot:
- Vad ska vi göra idag då Mr bolly?
- Krccriihhgch
- Bra ide!
Eliot sprang med bollyn upp på taket till djurafären. Mr bolly värkade inte road och försökte gå ner
- :D Jag är så glad att vi är vänner Mr bolly!!!
Eliot kramade Mr bolly hårt medans Mr bolly överdrev ett utryck för kvävning. När Eliot släpte bollyn hörde de ett skrik
- Aaaaaaaaa...
- Hörde du de Mr bolly?! Undra vad de var :S Hmmm... Ska vi gå och ta en glass!!!

Mr bolly skakade på huvudet medans Eliot tog upp Mr bolly
- Uuuyyyyyyg :(
- Jag ällskar dig med Mr bolly
- :( Coom ooann


Bady hade också hört Vulkanes skrik.
- :? Undra vad de var för ljud. De lät som... en bolly som drnknar!!! Jag ska rädda dig BollyHoppy!

Bady dök ner i vatnet och försökte att få upp den drunknande bollyn upp ut vatnen.
- Jag har dig kommpis! Dags för framstupat sidoläge!! Var är dina fötter!? Jag hittar inte dina fötter!! Bollyhoppy, håll ut!! ;(
Bollyhoppy kom till Bady och tog bort lövet som hade fasnat på hennes solglasögon. Hon fick se att de ända hon hade räddat var badringen som hade varit i poolen.
- Jaha... jag menar, varsegod BollyHoppy, de var allt nära! Du borde belöna mig med godis och ett livborgsmärke!
BollyHoppy himlade med ögonen men log stort när Bady gick tillbaka till hopptornet.


Vulkane hade tagit av sig sin hanske som nu låg på marken, halvbränd.
- Varför... gillar... jag... den... dumma... vulkanen!!!
Vulkane doppade sin tass i snö som fans på vulkanen.

Som tur var är panfus vulkan inte lika farlig som andra vulkarner. Den är mera som en riktigt varm ugn fyld med vatten som ser ut som lava. Och de är ju tur för Vulkane, att han inte stoppade ner tassen i flytande sten.
- Varför kan inte den dumma vulkanen tummas på lava så jag kan gå ner och titta hur de ser ut?
Vulkane började sura och gick till sin koja
Var den bra :D ? Mera kommer




Postat av: picur

Heej!!

din blogg bara äger !!



kolla gärna förbi min blogg!!



kram picur

2010-07-05 @ 10:32:43
URL: http://picur.blogg.se/
Postat av: pompomkitty

den var gätte bra vill höra mer :D

Postat av: popapopadi/Karin

Hihi bra saga jag brukar inte läsa din blogg men min kompis som sov hos mig i natt tipsade om sagan så jag ville kolla och den var ju toppen!

2010-07-05 @ 10:58:26
URL: http://kramizens.blogg.se/
Postat av: Duncen

Hej! Vad spännande sagan ska bli:) Gillar du min saga?

2010-07-05 @ 11:06:50
URL: http://panfusyskon.blogg.se/
Postat av: fp

bra saga

2010-07-05 @ 11:34:53
Postat av: Apan00

braaaa

2010-07-05 @ 11:58:40
Postat av: mathilda (bambupa)

Mera mera mera mera mera mera :D :D :D

2010-07-05 @ 12:10:24
URL: http://tildisblogg.blogg.se/
Postat av: Rebban, pandanamn: PandaRebban

bra!



mer



och när är nästa panfuträff

2010-07-05 @ 16:53:49
URL: http://laget.se
Postat av: Rebban, pandanamn: PandaRebban

Du hade rätt Lomise man ska vara liten så länge det går.



I dag så tog jag fram en leksak som jag använde för typ fem år sedan och när jag använde den så fick jag gammla minen från då.



Jag brukar vara sådan som beter mig som lite äldre.

Alltså det är svårt att förklara men jag ska försöka.



Jag tycker att sådant som jag tyckte var kul för tre år sedan inte är så kul längre sådan är jag liksom.

Jag pasar inte riktikt in i min klass för de flästa holler på och fjantar sig som om de vore sex till sju år fast de flästa i min klass är tio år.

Jag umgås mest med de som är äldre en mig och så.

Jag ska försöka att vara lite mer barn men det är faktixt svårt.

2010-07-05 @ 19:38:15
URL: http://laget.se
Postat av: Rebban, pandanamn: PandaRebban

bra att allt kom med hopas att du ser det här och förstår hur mycket du har jälpt mig.



Du har en bra blogg du får en att veta vad som är bra och vad som är mindre bra samtidigt som man har kul och får veta litte om dig.

2010-07-05 @ 19:42:02
URL: http://laget.se
Postat av: Rebban, pandanamn: PandaRebban

ett h kom vist inte med förlåt.

2010-07-05 @ 19:43:38
URL: http://laget.se
Postat av: pappare

Den var jätte brra jag gillar den och vill gärna höra MER!!! :D

2010-07-05 @ 22:01:55
Postat av: sassi123

DET VAR DEN BÄSTA SAGAN JAG HAR LÄST ÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-05 @ 22:18:02
Postat av: Miss Tilly

WTF?

2010-07-06 @ 21:22:53
URL: http://mstilly.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0