Platspandorna_Del 5

- Jag kan inte vara ensam här på ön.
Sa alla platspandorna samtidigt en solig dag, alla utom Bilo och Tarsse som sa:
- Jag är inte änsam på denhär ön
Alla ville ta reda på varför de inte kunde komma igenom dimman och så ville de träffa de andra eller för vissa av de: Få de bekräftat att de värkligen är fler på ön.

Josefin försökte rida ut ur dimman men helt plötsligt var hennes häst borta och hon gick tillbaka
Ariella tänkte rimma undan den men de gick inte
Silia försökte ta reda på vad dimman var för en slags dimma
Zlatnan försökte åka skateboard upp för en ramp och flyga över dimman
Cuddels blev lyft av alla hans Woodys nästan över dimman
Alla fösökte med olika knep men ingen lyckades

Alla förutom Belle som stog på balkongen och tittadu ut. Då och då såg hon någon puffa till på de små dimmområderna i panfu som hon såg. Äfter en stund så ville hon inte titta mera så hon började läsa en bok över olika förtolningar. Där såg hon att de inte var ovanligt om en vanlig magiker hade så mycke som 7 förtrollningar på sig utan att han visste de. Där stog även hur vanligt de var att ett ställe var förtrollat utan att man viste de.
- Undra om Panfu är förtrollat :S
Sa Belle. Hon läste vidare och såg hur man kunde få reda på hur ett ställe var förtrollat. Belle gorde som de stog i beskrivningen.
- Börna med att utala följande formel, Ok? Ämm... Lugar neste concerto que eu encantado ou non.
Belles stav som hon höll i började lysa lite svagt och de kom fram en magisk jordglob utan några kontinender på. Hon läste vidare.
- Lägg staven på din utvalda plats. De kommer upp mycke få platser, bara de som ditt hjärta valt ut kommer fram.
Jordgloben visade en ö, de var Panfu
Belle la toppen av sitt spö på panfubilden.
- Du valde panfu. Förtrolningar: Dimmsköld. För att ta bort: Dimmsköld, var vänlig tryck 1
Rösten från jordgloben lät som en telefonsvarare. På Belles spö kom de fram sifror. Belle trykte på ettan
- Tuvär, inte nog med kraft... Vi kunde tuvär bara ta bort 10 % av varge sköld. Var vänligen försök igen.
Belle trykte 1 igen
- Tuvär, inte nog med kraft... Var vänligen försök igen.
Belle försökte igen men de sa samma sak
- Tuvär, inte nog med kraft... Var vänligen försök igen.
Belle drog bort sitt trollspö och jordgloben och sifrorna tonades bort
- Undra hur rösten menade med 10 % :S
Belle la sin formelbok på den nästan borttonade sifrorna på sin stav. När Belle märke att den trykt på några knappar så var hon lite orlig hur de kunde påvärka Panfu.

Cuddels hade tagit paus från att försöka komma igenom dinnan då han helt plötsligt såg ett hål i dinnan. Hålet var högst upp på dimman.
- Nu Woody's! Luft mig nu!
De tvekade men de gorde som sin tränare sa. Han kom upp ur hålet men Woodysen orkade inte bära honnom så högt så de släppte honom men som tur var så landade Cuddels på dimman. Den var liksom som ett tecknat moln.
Han kunde se ut över panfu men ön av full av dimmor med hål på sig. Dimmorna var mycke långa från marken, han kunde nästan röra de andra. Han ville få alla att komma upp på sina dimmor.
- Hallå alla Pandor i Plätze! Titta åvanför er. Era dimmor har ett hål som ni kan komma ut igenom!
Först hände inget. Inte ett ända ljud. Cuddels började tro att de inte fans fler än han i Panfu, men då! Då såg han några komma ut! Tillslut var alla på sina dimmor men de sa ingenting bara tittade på varandra. Tillslut bröt Vulkane tystnaden.
- Jaha, har alla vi bott i Plätze men inte vetat om varandra?
Pandorna tittade  på varandra.
- Ja de värkar så
Sa Alohe
- Men hur kommer de sig att vi NU kommer ut ur våra platser?
Sa Badlolly
- Jag vet. Jag råkade liksom ta bort 10 % av "Dimmsköldarna" och sen råkade jag komma åt knapparna som gorde dimmorna till... ja, vad de nu är för någor nu.
Alla tittade på Belle
- Jasså? Hur då?
Frågade Ariella
- Med magi såklart!
- Magi! De tror jag inte på en ända sekund!
Utbrast Silia
- Inte?
Belle tog fram sitt spö och viftade lite på de medans hon sa en formel
- Pluggis som är framför mig, magi för dig ska visa sig
Silia började sväva och hennes kläder förvanlades till blommor som prydligt passade henne. Hennas glasögon blev till en fjäril och hennes hår fylldes med glitter
- Tror du mig nu?
- Jjjjjaa, Ja, jag tror dig, få bort dehär nu!
- Sig visa dig för magi, mig framför är som pluggis
Ett magiskt moln svepte förbi den svävande Silia och vips var hon sig skälv igen
- Coooolt. Kan du få bort de dumma dimmorna?
Undrade Bady
- Jag tror inte de, jag försökte innan men jag har inte tillräkligt med kraft :(
- Har du inget starkare spö då?
Bad Eliot
- Tuvär så har jag inte de
- ;(
- Men jag vet var de fins men jag får ABSOLUT inte ta de
- Snälla
- Nej, jag kan inte, jag klantar bara till de
-
- Mmmmmmmm...
"Stå imot hundblocken Belle!"
Belle kunde inte klara av den
- Mmmmm!! OK då!
-
- Jaaa!!
Ropade alla. Medans alla skuttade rund och var glade gick Alohe, Cuddels och Vulkane fram till Belle
- Lova de.
Sa de tre pandorna samtidigt med alvarlig min. Belle tittade på de glada pandorna, sen på de tre
- Jag lovar
:P Sista avsnittet är i morgon, eller i övermorgon :P Förlåt för att de inte är någon bild


Postat av: AlmarEnoir

Lomise din blogg äger!!!

Kan du snälla läsa min blogg?

www.almarenoir.blogg.se www.almarenoir.blogg.se

www.almarenoir.blogg.se www.almarenoir.blogg.se

2010-07-09 @ 14:17:15
URL: http://almarenoir.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0