Flickan Amira i drottningens våld_Del 2

... Amira vaknade av att en massa pälsbollar kiklade henne under fötterna, de var ett par pompoms. En panda stog framför henne och märkte att hon hade vaknat. Snabt hälde han en dryck i hennes mun och Amira började må illa. Hon kände sig konstigare och konstigare.

Tillslut blev hon så yr att hon svimmade. När hon åter igen hade vaknat. Märkte hon att hon var i gömstället. "Jag lyckades" viskade hon till sig skälv. Hon lät anorlunda, hon hade blivit en bolly.
 
"En svart bolly" Tänkte hon "en bolly, en bolly som ska ändra på saker och ting." En panda plockade upp henne och la henne i en bur.
"Nu ska jag till drotningen och... vad ska jag göra sen?" Amira hade inte tänkt så långt. Vad skulle hon göra nu? Hon blev närvös och fick panik. Inte förrens de var i slottet hade Amira lugnat sig. Drottningen tog upp Amira. "Mager liten rackare" sa drotningen bestämt "men den får duga, de är ju inte så att jag bryr mig och dess utom, vem vill ha en bolly med smeknamnet fätto?"

Drottningen satte på Amira koppel och lät en håvdam ge henne en dryck som så småningom skulle göra Amira till en grön bolly. Varför grön undrar ni kanske? Jo, de var så att drotningen lät sina bollys bli en viss färg varge månad. I oktober vill hon att alla bollys skulle vara blå och i januari skulle alla bollys bli guldfärgare, men ibland visste hon inte villken månad de var så hon lät de bli flerfärger. 

"Nästa gång får ni hitta någon lite kraftigare annars får nå känna på hur de är att vara mammas olydiga flicka. Alltså avrättning... hoss odjuret." Killarna som hade tagit Amira dit fick så mycke skräck i ögonen att Amira blev rätt.

"Fast varför vänta?" Med de orden fick pojkarna så mycke rädsla i hela kroppen att de nästan svimmade. Drotningen njöt av att se de två rädda pandorna. Amira viste inte att man kunde vara så rädd.
När killarna hade gått där ifrån med darrande ben började drotningen att ge årder till Amira. Fler bollys kom in och blev befallna att göra saker.
När Amira tillslut fick sova funderade hon på hur hon skulle få drotningen av tronen. Hon tänkte och tänkte...


Spännande va? Fortsättning följer :P

            

Postat av: Duncen

Spännande! och bra saga :thumbup: :thumbup: + flera 10008309478 tusen till men orkar inte skriva dom alla.....



Mvh Duncen

2010-05-14 @ 19:17:52
URL: http://panfusyskon.blogg.se/
Postat av: En som inte gillar stavfel

"Flickan Amira i drottningens vold_Del 2". Vold (alltså våld) stavas med "å".

Menar inget illa.

Vad mycket du skrev idag!

På så kort tid!

Hejdå.

//Jag

2010-05-14 @ 19:35:33
Postat av: lollo

wow och ngreherhtv och jag är så sjuk att allt snurar så jag kan inte se vad jag skriver men det ska stå spänande

2010-05-14 @ 22:18:18
URL: http://panfulollo.blogg.se/

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0