Still är tillbaka-Del 2

Lomise vaknade tidigt. Hon hade inte sovit en blund. Hon kunde knappt tänka på något annat än om Still var utläst eller inte.

Hon gick till glasscaféet. Hon skulle träffa Lunie, Treeo och Ragdoll där. De väntade på henne.

Hon satte sig på en av stolarna. ”Så du bestämde dig för att komma XJ” Sa Treeo sarkastiskt. ”Mm” Lomise tittade mot dörren när hon svarade.

Det såg ut som att hon väntade på någon. ”Lomise?” Frågade Ragdoll. ”Vänta bara…” De andra tittade på varandra. ”Tre, två, ett…” sa Lomise och just då kom det in fem pandor inspringande. Pomspanda, Sheris, sattastugan, fghij och liva16. ”Lomise!!” Skrek alla. ”Kan jag få din autograf?” Lomise skrev på ett kort som Sheris hade med sig samtidigt som hon pratade med de andra. ”Detta händer dig rätt ofta va?” Frågade Treeo. ”Du skulle bara veta ;) .” ”Skulle inte stå ut :tired:” ”Lomise! Kan du ta bild?!” ”Mitt minneskort är snart slut, sorry” ”Men kan jag ta bild då?” ”Ok” Lomise poserade tillsammans med de andra. När de hade gått satte sig Lomise igen. ”Vad var de då?!” Sa Treeo och överdrev en liknande posering som Lomise hade gjort.

”Du är en sån’ diva!” ”Men kom igen, varför…” ”Talk to the hand!” ”Hmm. Så Lunie, vad har du gjort? Har du hört om kidnappningarna?” Lunie tittade förvånat på henne. ”Va?” ”Ja. Det är tydligen någon som kidnappar pandor :S Tydligen är Ella, Max, Bambupa och Adnan borta :S” Lunie svarade med en blick. ”Säkert bara någon som ska skrämmas…” Sa Ragdoll lite snabbt. ”Om ’den’ försöker ta mig ska jag ta fram min motorsåg och strimla han i småbitar och sen ska jag döda honom!” Skrek Treeo.

Alla beställde var sin glass. ”Lunie, varför har du dendär hatten på dig? :S” Frågade Lomise ”Jag gillar den” ”Men den är inte din stil” ”Men den passar till min frisyr!” Lomise mumlade lite på skoj.

Efter en stund var Treeo och Ragdoll tvungna att gå. Lomise lutade sig lite mot Lunie.

”Jag har hört att det är Still som fångat dem. Jag tror han blivit utläst. Men jag vet inte vem som kan läsa på det sättet… Vet du?” Lunie satt tyst och funderade. ”Jag kanske vet en som kan läsa ut pandor och saker… Du vet Siik, hon har typ sagt att Pomis är helt otrolig på att läsa! Tydligen så har hon tjuvlyssnat på honom när han skulle läsa högt i skolan.” Lomise såg fundersam ut. ”Så… Du menar att Pomis… Har läst ut Still??” Lunie ryckte på axlarna och åt lite på sin glass. Hon fortsatte: ”Kanske. Du kan ju fråga honom.”


Postat av: Apan00

spännande!

2010-10-23 @ 10:16:57
Postat av: Petshop00

Din saga äger LOmise!!

2010-10-23 @ 10:52:46
URL: http://panfu.se
Postat av: Jaida

bra saga spännande :)

2010-10-23 @ 19:12:04
Postat av: JULIAPUTT

BRA SAGA VILLHÖRA MER!!

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!SNÄLLA!;D

2010-10-23 @ 20:17:40

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0