Belles elever 2 - del 1

Hej! Mins ni att jag förra året skrev en saga om en tjej som hette Belle? Ja, här är uppföljaren! Jag hoppas ni tycker den är lika bra som den förra :)
Denna är lite "läskigare" än den förra :P
Men denna slutar bättre! ~:love:
Men om du inte läst 1'an så kan du klicka på bilden↓ :3 Men nedan för den är del 1 av bok 2 :D Enjoy!
Del 1 ~

”Här är det!” Utbrast Phill och flög fortare. ”Var ska vi landa då?” Frågade Fimmy när de började se land.

De flög precis ovanför havet i nästan 50 km/tim, när Fimmy sakta sträckte ner armen kände hon vattnet under sig. Nu kunde de båda nästan se båtarna i hamnen och röken från vulkanen.

”Det kommer bli som förr i tiden, eller hur Phillip!”

De skulle precis lyfta och flyga över ön då de hörde ett skrik lång bakom sig. Innan de hann vända sig om fångade någon in dem i sin famn. Den tog båda till en annan ö en bit bort. De hann inte se nåt förens dem hade blivit avkastade på marken på den andra ön.

 

De försökte resa sig upp. När de var på sina knän hörde de att den andra kom gående utifrån några buskar. Upprört sa den:

”Era spioner! Pandor som ni borde inte få finnas! Förstår ni inte vad som händer om pandorna får syn på er!! Ni…!” När han såg vilka det var stod han helt stum.

”Ni… ni… ni…” Den främmande pandan svimmade lite lätt. Phill och Fimmy reste sig upp och tittade ner på deras kidnappare. Han, eller om det kanske var en hon, hade långa öron, gröna vingar, hade gula färger och var ganska liten, nästan som ett djur. ”Hallå?” Sa Fimmy. På en halv sekund var pandan uppe på fötter.

 

”Ni anar inte hur mycket ni är väntade :D” Pandan bugade sig lätt och förde dem till undervattensskolan som på denhär ön var allt annat än en skola!

Den gula pandan trollade in dem.  Han tog dem till det så kallade klassrummet. Där var det inte några skolgrejer, bara några till såna varelser i andra färger, en scen, papper, magigrejer och annat som man kan tänka sig hitta i en undervattensfästning. ”Att du kommer så tidigt! Har inte du jobb att fixa!”

Rösten kom från en hög papper som det snart kom en panda krypande ifrån. Det var en kill-panda i 15års åldern som kom ut. Han hade två små vingar som verkade sväva utanför hans rygg, rufsigt hår och kläder som påminde om en scoutuniform blandat med medeltida kläder. ”Underbart! Phill! Fimmy! Vad jag har väntat!” Han lät några av de små varelserna sätta dem på två av fem stolar. ”Ni kanske vill ha en förklaring?” Frågade pandan. ”Ja tack!” Stönade Phill. ”Jag heter Millow! Jag skickade inbjudningarna till era medaljonger att komma hit igen. Jag är… son till Belle…”

 

”Omöjligt! Hon dog lång före hon var mogen att få barn!”

Skrek en röst på andra sidan dörren till salen. Två av samma sort som hade tagit Phill och Fimmy hade Musa i ett starkt grepp. ”Musa!!” Fimmy flög fram och kramade henne.

Varelserna släppte taget. ”Som jag sa… Jo, jag är det, tro mig!””Jag tror dig aldrig :mad:! Du är säkert son till Geo!”  Fimmy höll Musa tillbaka från att slå till Millow.

 

 

”Tro mig! Visst, hon födde mig inte men… men…” ”Men vad!” ”Men jag är hennes arvinge! Efter hon kommit till andarnas värld skapade hon mig där ifrån. Jag har alla hennes minnen! Hennes krafter! Kom igen, bara se på mig! Jag liknar henne på pricken för att vara kille!”

Musa lugnade sig och såg att han verkligen var lik. Hon skakade på huvudet sakta. ”Det är inte sant…” ”Vi är på hennes ö också.” Det blev tyst en stund. ”Ni tre ska få säga hej. Amylie är här nu.” Amylie kom in och när hon fick se dem sprang hon fram mot dem och kramade alla samtidigt.

 

 

”Åhh! Det var på tiden! Millow har förklarat allt om honom och Belle!” Millow gick med sina varelser. ”Vänta!” Sa Fimmy ”Vad är det för djur?” Millow log ”De kallas olker. Jag tar hand om dem. Jag berättar mer om den sen.” När han hade gått började alla prata.

De pratade om deras färd tillbaka till sitt gamla hem, Om deras tid bland de olika världarna, Phill och Fimmy berättade om hur Phill fått nya vingar. Musa, om när hon träffade sina föräldrar. Och Amylie om när hade hittat varelser som påminde om krokodiler i snäckskal. Efter en halvtimme kom Musa på ”Men var är Still?”

Hon såg på Amylie som började se ledsen ut. ”Millow berättade något jag önskar jag aldrig fått höra :(” ”Vad menar du Amylie?” frågade Phill. ”Still kommer inte… :( Han kommer aldrig komma för att…”  Amylie tittade upp med tårar i ögonen. ”Är han…” Frågade Fimmy. Amylie nickade. ”Nej… ;(” Viskade Phill och lutade sig mot Fimmy.


Postat av: BUNNYCOOL

Snälla Lomise kan du visa hur man gör bilder med flera pandor utan namn?

2011-08-08 @ 19:43:06
URL: http://thebunnycool.blogg.se/
Postat av: Lunie

Jag tycker det var rikrigt bra! :-D

2011-08-08 @ 23:23:25

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0