SVT: Smartare än en 5-e klassare

Nu ska ni få höra hur det gick på TV-inspelningen i måndags!

Det började med att min farbror och en av mina småkusiner (6 år) kom och hemtade mig. Sen åkte vi bil inte så långt. SVT's studio kör min familj förbi ofta så jag viste var den låg. Vi åt på Mcdonalds innan vi gick in.



Så fick vi vänta i TV-huset en stund innan de sa att vi fick komma in.
Där fick vi följa efter alla andra till studeon.
Vi gick på toa innan vi gick in.
Där var läktaren redan ganska full.
Vi var tvugna att sitta högts upp där man inte syns!
Fast kanske någon gång kommer man se en skymt av mig.
Sen då kom programledaren! Det var Lasse Kronér! Han på Doobidoo!
Han berättade att vi skulle vara med i de 7-de avsnittet!
Serien kommer börja sändas efter melodifestivalen.

Ni kommer få se lite av Smartare än en 5-e klassare på lördag i Melodifestivalen :P

De frågorna var ganska... inte svåra men jag tycker att vissa passade bättre för högre klasser. En av frågorna handlade om nått min klass gått igenom förra månaden! Och jag går i 8-9 an!

Såhär ser det ut extremt slasvigt. Jag är den röda pluppen:

Den smala grejen till vänster är en TV men jag tror inte den kommer synas i TV.
Och så var det också 100 lampor i taket!

Och så var det fört en deltagare som vann... kanske jag inte ska säga :P Den kom det en kvinna som hade svart bälte i karate :biggeyes: :)
Och sen skulle de ta en från publiken!
De frågade om det var någon som ville vara med innan den första tävlande kom in.
Min hjärta klappade superfort!
Tänk om jag skulle vara med!
Men så sa dem att man hälst skulle vara 20... puhh...
Och efter en stund hade de ett par personer.
Och i TV kommer ni nog se att de lottar ut vem.
Den som det blev var en som min farbror kände!!
Så jag kan säga att jag känner honom också!
För jag satt vid samma bord som han innan vi gick in ^^
Tiden tog slut innan han åkte ut så vi fick köra början på del 8 också! :P

Hoppas jag syns! Jag ska titta på SVT play när videon kommer ut och ta en bild på mig i publiken, om jag syns vill säga! Så bloggar jag om det då.

Postat av: pingelipong

hoppas man ser dej! :D :thumbup:

//Pingelipong :love:

2011-03-10 @ 19:38:44
Postat av: En 5:e-klassare

Bara en rättning.

Sminket ligger inte där det gör på din karta, det ligger nämligen en trappa upp. Bakom kulisserna där du har pekat ut sminket ligger ljudkontrollrummet. :D Som sagt bara en rättning. Jag menade inget dumt.

Ha det bra även om jag inte känner dig :D :D

2011-03-28 @ 22:08:15

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0