Ger mig själv mer jobb än vad jag behöver

I skolan har vi massa "identitetsprojekt" just nu. Och jag har värkligen gätt mig in i en av dem!
En av uppgifterna var att göra en filmaffisch, en som representerar ens liv! Typ :P
Och jag valde anime! För att 1, jag tänker mig typ allt i animeform! Helt seriöst! xD Och för att jag då skulle få rita min bild till arbetet! 
Och varför bara rita figurerna när jag kan göra så svårt för mig som jag kan!? :D
Så jag ska ha 6 karaktärer på affischen och ja, det låter kanske inte så mycket men jag har hållt på med den varje eftermiddag hela veckan + i hela söndags och många dagar i förra veckan... Ugghh... Men!
 ♥
De säger att man ska ha gjort nått i 10 000 timmar för att bli pro med det och jag kommer nog få i alla fall 1000 timmar i bara denna grejen... hehehe.... (skämt)
Jag är inte så bra på anime/manga ritning än, så vad jag gör är att ta screenshots från riktig anime och använder det som lite inproveserad mall. Så kropparna på figurerna är inte 100 % av mig!
Kommer nog göra så tills mina 10 000 timmar är klara och jag är pro :)
 ♦
Efter kanske två lektioner eller så:

 
Nu:
Eller detta är sessa jag är klara med.
Jag har en till figur helt kontur-ritad också.
Och alla andra har färdiga ren-skisser (som den gröna skissen som på första bilden)
.
Så på bilden är det mig själv och två jag känner ^^ (duuh)
Hon vännen på bilden var fluttershy på confusion så hon får vara fluttershy-klädd/... så
Och han är en portal .. nånting, person! Det är från ett visst spel då, där kan skuter portaler typ, lol.
Jag själv ser man då inte vad jag är på bilden men jag ska typ ha spök-krafter (Danny Phantom spök-krafter) för att det är typ den bästa sortens superkraft jag vill ha mest! Och så kan jag typ bända grejer för det lär ju sig Danny göra senare och + att bändning är det näst coolaste jag vill kunna göra :P
.
Jag kommer berätta om alla på skiss bilden när jag är helt klar! <3
 
 

Postat av: TwikiniePie

Spelar du portal?

Svar: Om du med "spelar" menar att jag kollar på när andra spelar och låssas som att jag vet hur man gör men ändå tycker det är roligt trotts det, så ja xD
Louise/Lomise

2013-02-08 @ 17:00:21
URL: http://TwinkiePie.Blogg.se
Postat av: TwikiniePie

Haha,Det är ett awesome spel att spela också

Svar: Jag provade men då insåg jag att det var svårt... end of story. xD
Louise/Lomise

2013-02-08 @ 19:37:27
Postat av: En läsare som läst din blogg i 1 år nu ;D

Kan man få se affishen när den är klar

Svar: Ja då!
Louise/Lomise

2013-02-09 @ 11:05:41
Postat av: EbbaEbba ♥

Gullig kanin! ♥

2013-02-18 @ 18:05:16

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0