Cosplayplaner 2015

 
 
Jag har såhär i förväg redan bestämt mina cosplays för det kommande året! Det känns nästan lite tråkigt att se att man inte kommer hinna göra allt för många cosplays innan man kommer bli gammal typ, om man bara kommer kunna göra typ tre per år xP Jag vill ju göra hur många karaktärer som helst!! Nåja! ^^ 
 
NCV: Till Februari skall jag fixa ihop en enkel Petunia cosplay (från Happy Tree Friends). För min vän skall vara Flacky så c: Jag kommer till denna att köpa kläder. Men jag kommer att slå ihop två blåa peruker till en. Och göra hennes halsband och blomma ^^ Och jag kommer inte att följa designen på bilden btw :s
NC15: Jag kommer att vara med i en stor grupp där vi skall vara Disney sailor moon! :D Och så typ alla karaktärer var upptagna så valde jag en som vars film inte kommit ut än ^^ Sjäv vet jag egentligen inte om hon är en bra karaktär eller så men jag valde att chansa XD Men jag har inte riktigt valt design än :o Kanske skall vänta tills någon fanart-konstnär gör en design x3
CF: Chego och Drakken! :D Jag och Joel skall göra denna parcosplay! Dock så skall vi inte göra den så cartoony. Utan vi skall försöka göra den lite mer .. um.. verklig? Som om de varit i en live action film? Liksom mer genuina och inte tecknade? Nåja, ni får se hur jag menar när de blir klara :33
 
Sedan så har jag två stycken cosplays jag kanske kommer att göra, vi får se. Pokemon Rapunzel är till en gruppgrej som de har lagt på hyllan för nu. Men när de tar tag i det igen så kommer jag ta tag i den! 
Och den satyren. Jag kommer inte göra exakt den designen. Det är så att det finns en stil/cosplay(?) som heter Faun där man klär sig någorlunda vardagligt bara lite mer klassiskt och har på sig horn, ibland en blommsterkrans och smink som ett rådjur. Så jag skall göra en design och outfit om jag nu vore en satyr/faun/rådjurs människa!
 
Kanske att det blir ändrade planer! Men såhär långt har jag planerat i alla fall! Kanske att jag går på fler konvent än de tre på bilden! Funderar på Donkeycon och Kultcon ^^
Sedan så kommer jag också ha min Derpy cosplay och Unikitty att växla mellan mellan de nya karaktärerna! ^^

Postat av: tofsi

inte htf jag hatar det :(( och jag ska ju på ncv haha fml

Svar: Allt det blodiga hemskt tycker jag också. Men alla karaktärerna är supersöta! Särskilt i fan-gjorda grejer där de är människor! Jag hade inte gjort henne själv dock, men nu skall jag göra henne i par och det är vad som kommer göra det kul att vara henne :33
Louise/Lomise

2014-12-22 @ 14:28:00

Kommentera~

Namn
Remember?

E-post (visas inte)

Bloggadress



Trackback
RSS 2.0